۱۳۹۴-۰۶-۲۳

نوشته مصطفی بادکوبه ای

گروه خبري سايت
نوشته مصطفی بادکوبه ای
مصطفی بادکوبه ای در حمایت از محمد علی طاهری نوشت:
با یاد و به احترام : محمدعلی طاهری، اندیشمند دربند
۲۱/۶/۱۳۹۴. کمند برای صید سایه
* نمی دانم از کجا شروع کنم ، زیرا شخصا در مواردی متعدد با جناب طاهری اختلاف سلیقه و عقیده دارم. اما این تفاوت دیدگاهها باعث نمی شود که ظلمی را که بر وی رفته است نادیده بینگارم و از کنارش راحت بگذرم.
طاهری انسانی اندیشمند است. یک متفکر که در چند قرن اخیر همتای او که « بیندیشد» ، « مقلد نباشد» ، صادق باشد، اندیشه اش را با دیگران در میان بگذارد، خودش تجربه داشته باشد، ذهنش از سخن دیگران به یک انباری تبدیل نشده باشد، خدارابشناسد و بشناساند، برای هستی ارزش قایل باشد، امواج موجود در هستی را زنده و تاثیر گذار بداند، مکتبی جدید را مطرح کند، از دیدگاه خود بت نساخته باشد ، گوشش انتقادهارا بشنود، دلش از مهر انسانها لبریز باشد، نترسد و دست به قلم ببرد تا اندیشه اش را در معرض قضاوت انسان ها قرار دهد، از مرزهای جغرافیایی بگذرد و مورد تشویق و تأیید دانشگاهیان دیگر کشورها قرار گیرد،،، وووو ،،،،،
چنین عزیزی در قرون گذشته ما ، دست کم در سه چهار قرن گذشته نداشته ایم و نداریم.
البته دیدگاه ایشان گاه با « فقه جاری و سنتی» تطابق نمی کند ، اما همان فقه هم اجازه ندارد که هر مخالفی را « محکوم » کند و حکم به نابودی اش بدهد. .. ارتداد یکی از پیچیده ترین مباحث فقهی است ، که بسیاری از مراجع راستین هم در « تعریف» و هم در پیداکردن « مصداق» و هم در تعیین « مجازات» آن اختلاف نظرهای مبنایی دارند و‌چنین نیست که درک مراجع فعلی « فصل الخطاب» فقه اسلامی باشد.
از آن‌گذشته اولین نشانه ی « دموکراسی» و آزادی راستین در جهان متمدن امروز « آزادی مخالف» و بلکه « حمایت از مخالف برای ارایه نظر» اوست، زیرا « حاکمیت» و « حاکمان» را مردم باید انتخاب کنند و «شنیدن حرف منتقدان و حتا مخالفان حق مسلم مردم» است ، تا بتوانند درست رااز نادرست تشخیص داده و درست ترین را « برگزینند»
آزادی موافقان را که هر رژیمی ولو منحط و استبدادی قطعا دارد. لنین، هیتلر، صدام ووو همه برای موافقانشان آزادی بی نهایت قایل بودند... ما اگر مسلمان هم باشیم به قرآن اتکا می کنیم که می فرماید: فبشر عباد، الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه..( آیه هجده سوره زمر) مژده بده به آن گروه از بندگانم را که سخنان را می شنوند و از بهترینش پیروی می کنند... پس « شنیدن هر حرفی» حق مردم است تا بهترین را انتخاب کنند.
اینک یک انسان که نه پرچم مخالفت با دین را برافراشته نه سر جنگ با نظام را دارد ، دیدکاهش را مطرح کرده و بر لبه پرتگاه اعدام قرار دارد.‌‌ سی و دو روز است که برای چندمین بار اعتصاب غذا کرده و براستی جان او درپرتگاه خطر است .
من به عنوان یک ایرانی مسلمان فریاد استمداد برمی دارم و مسئولان را به دادگری، سماحت نظر، رأفت اسلامی، واقع بینی و رعایت حقوق اولیه ی بشری فرا می خوانم ، باشد که به دیگران اعلام نکنیم که :« ما می توانیم اعدام کنیم پس می کنیم» بلکه به جهان اعلام کنیم که پس از سی و هفت سال از تاسیس نظام فعلی کشور، ما بدانجا رسیده ایم که « کمند برای صید سایه » نمی افکنیم و جان یک انسان متفکر را به دلیل « دگر اندیشی» نخواهیم گرفت.
فرار مغزها، گریز روزافزون نسل جوان از مجامع مذهبی، تیراژ خجالت آور کتب تبلیغی دینی وووو را ببینید و کارشناسان آگاه و راستگویتان را برای آسیب شناسی این پدیده ها به کنکاش و تحقیق بخوانید.
اسلام با انتشار نظریه هایی چون نظریه جناب طاهری لطمه نمی بیند، اسلام را اینقدر ضعیف نبینید.‌ . الاسلام یعلو و لا یعلی علیه.
با نهایت احترام. خادم فرهنگ و ملت ایران ، مصطفی بادکوبه ای « امید»
منبع خبر :
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=903160623104510&id=898865563534016

صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني در لاين
http://line.me/ti/p/@uqw4341j

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر