۱۳۹۴-۰۷-۰۴

حضور اعتراضی عزت طاهری مقابل پارلمان کانادا

گروه خبري سايت
حضور اعتراضی عزت طاهری مقابل پارلمان کانادا
به نقل از خبرگزاری ایرانشهر، عزت الملوک طاهری مادر محمدعلی طاهری زندانی عقیدتی در ایران که با داشتن حکم اعدام از دادگاه بدوی در اعتصاب غذا به سر می برد، برای جلب حمایت جهانیان تصمیم به سفر به چند شهر مختلف جهان گرفته است، تا با اخذ امضا از شهروندان دنیا زمینه برائت فرزند زندانی خود را فراهم کند. این بانوی سالخورده ایرانی در نخستین اقدام در مقابل پارلمان کانادا در شهر اتاوا تحصن کرد.
نزدیکان خانم طاهری که از بیماری و کهولت سن او و تاثیر نامطلوب این سفرها بر سلامتی وی بشدت نگران هستند به خبرنگار ایرانشهر در کانادا گفتند: «خانم طاهری پس از آن تصمیم به این امر گرفت که دیدهبان حقوق بشر، کمپینی برای نامهنگاری با عالیرتبهترین مقام قضایی جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داد، تا شهروندان جهان خواهان رفع حکم اعدام برای محمدعلی طاهری شوند.»


خانم طاهری که ساکن شهر تورنتو در کانادا است در نخستین مسافرت اعتراضی خود، در مقابل پارلمان کانادا در پایتخت این کشور تحصن کرد و در حالی که پرچم سفید رنگی به نشانه صلح با خود به همراه داشت از مقامات مقنن و شهروندان اتاوایی خواست مدافع حقوق انسانی فرزند او بشاند.
لازم به یاد آوری است محمدعلی طاهری در اعتراض به حکم اعدام صادر شده برای او، عدم توجه به دفاعیات وی در دادگاه و استمرار حبس در سلول انفرادی از 22 مردادماه گذشته در اعتصاب غذای تر به سر میبرد و علی الرغم درخواست خانواده و هواداران خد حاضر به شکستن این اعتصاب نیست.
از سوی دیگر و در پس وخامت حال عمومی بنیانگذار عرفان حلقه در پی اعتصاب غذای طولانی در زندان اوین، خانم شیرین عبادی حقوق دان و وکیل ایرانی برنده جایزه صلح نوبا در اطلاعیه به اشاره به وخامت حال آقای طاهری درباره مرگ قریبالوقوع او به جامعه جهانی هشدار داده و به شماتت برخی رسانهها در عدم پوشش اخبار این زندانی عقیدتی پرداخت. خانم عبادی در اطلاعیه خود که به اشاره ای به شعر نیما یوشیج با عنوان «آی آدمها» آغاز می شود چنین مینویسد:
«دادخواهی وی، نالههای مادر، استمداد اعضای خانواده، فریاد طرفداران و پیروان، و همچنین اعتراضات بین المللی هیچ کدام در ترازوی سنگی عدالت قوه قضاییه ایران موثر نیفتاده است و در نتیجه محمد علی طاهری مجبور به اعتصاب غذا شده که هم اکنون بیش از چهل روز از اعتصاب غذای او میگذرد. تلاش دوستان و وکلای وی برای پایان دادن به اعتصاب غذا هنوز به جائی نرسیده و سایه شوم مرگ هر لحظه به وی نزدیکتر میشود. متاسفانه اطلاعات نادرستی که در مورد محمد علی طاهری در برخی از سایتها و خبر گزاریها داخلی و خارجی- لّه یا علیه وی- منتشر شده، باعث کاهش حساسیت افکار عمومی در سطح ملی و بین المللی شده است.»
منبع خبر :
http://iranshahrnewsagency.com/NewsDetails.aspx?ItemId=30677#.VgbEt_lVikr
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني در لاين
http://line.me/ti/p/@uqw4341j

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر