۱۳۹۴-۰۶-۲۳

در سی و سومین روز از اعتصاب غذا

گروه خبري سايت
در سی و سومین روز از اعتصاب غذا
محمد علی طاهری برای زندگی جدال می کند
محمد علی طاهری در سی و سومین روز از اعتصاب غذا در جدال با مرگ و زندگی به سر می برد.
او از 22 مرداد ماه در اعتراض به حکم ناعادلانه اعدام، عدم ابلاغ آن به وی ، ندادن قلم و کاغذ برای نوشتن دفاعیه ، صدور حکم اعدام به دلیل فشار و اعمال اراده های سیاسی و امنیتی و مفقود شدن دفاعیه 250 صفحه ایش اعتصاب کرده است.
محمد علی طاهری اعلام کرده است تا هنگامی که با درخواست بررسی پرونده از سوی سه کارشناس دادگستری، برگزاری دادگاهی علنی و بیطرف و بازگرداندن دفاعیه 250 صفحه ایش، موافقت نشود، اعتصاب غذای تر را ادامه خواهد داد.
وضعیت جسمانی محمد علی طاهری نه تنها خانواده و شاگردان او را ،که مجامع بین المللی حقوق بشر و افکار عمومی جهان را نگران کرده است.
تا جایی که عزت الملوک طاهری مادر او،در یک فایل ویدیویی از آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسوولان خواسته حکم ناعادلانه اعدام را نقض کرده و او را آزاد کنند.
محمد علی طاهری به اتهام افساد فی الارض از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی که قضاوت آن را ماشالله احمد زاده به عهده داشت ،مرداد ماه سال جاری به اعدام محکوم شد.
از آن زمان تا کنون شاگردان او به شکل های مختلف تجمع و تحصن در ایران و سایر کشورهای اروپایی ،امریکا و کانادا اعتراض خود را به این حکم ناعادلانه ابراز کزده اند.
حکم اعدام محمد علی طاهری بر اساس فتوای آیت الله مکارم شیرازی ،صافی گلپایگانی و علوی گرگانی مبنی بر ارتداد، صادر شد. خبرگزاری فارس که وابسته به سپاه پاسداران است،در همین خصوص در بهمن ماه ۱۳۹۳ اعلام کرد سه مرجع تقلید (آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و علوی گرگانی) طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته، حکم اعدام آقای طاهری را صادر کرده‌اند.
اما پس از پیگیری وکلای او و مراجعه شاگردانش به منازل این مراجع تقلید که همچنان نیز ادامه دارد،مشخص شد آنها فتوایی برای شخص محمد علی طاهری صادر نکرده اند.
خبر گزاری ایلنا در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۴ با انتشار نظرخواهی مجددی که از سه مراجع تقلید صورت گرفته، نوشت که این مراجع اظهار کرده‌اند،حکم ارتداد «صد درصد» برای او صادر نشده است و اگر صحت مطالبی که به او نسبت داده شده، ثابت نشود و یا قبل از دادگاه او توبه کرده باشد، حکم ارتداد «ساقط» است.
محمد علی طاهری در آخرین دادگاه خود صریح و شفاف اعلام کرد که اگر نظریات او موجب سوء تفاهم شده است ،توبه کرده و بر آن اصرار نمی ورزد.
با این همه روند رسیدگی به پرونده او به استناد تکذیب فتوای مراجع تقلید و توبه وی و دیگر مستندات پیش نمی رود.
خبرهایی که طی روزهای اخیر نیز در رسانه های وابسته به سپاه پاسداران از سوی دفتر آیات علوی گرگانی و مکارم شیرازی منتشر شد،نشان می دهد آنها تحت تاثیر عواملی، نظرات متناقضی ارایه می دهند.
آن چه در حال حاضر اهمیت دارد وخامت حال محمد علی طاهری است که ادامه آن سلامت او را با خطر جدی مواجه می کند.
سرنوشت محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی که 5 سال است در سلول انفرادی بند دو الف زندان اوین به سر می برد، به رغم ادای شهادتین و اعلام مسلمان و شیعه دوازده امامی بودن همچنان در هاله ای از ابهام به سر می برد.

صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني در لاين
http://line.me/ti/p/@uqw4341j

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر