۱۳۹۴-۰۶-۲۵

فراخوان خانواده محمد علی طاهری

به نام بي نام او
قابل توجه همراهان محترم عرقان کيهاني (حلقه)
گروه خبري سايت
فراخوان خانواده محمد علی طاهری برای پیوستن به کمپین سازمان عفو بین الملل

خانواده محمد علی طاهری در سی و چهارمین روز اعتصاب غذای او از مردم دنیا خواستند تا با پیوستن به کمپین سازمان عفو بین الملل برای ارسال نامه به مسوولین، برای نجات جان او به یاری بیایند.
متن کامل فراخوان خانواده محمد علی طاهری که در روز ۲۴ شهریورماه منتشر شده است به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز 34 روز است كه آقاى محمد على طاهرى در اعتصاب غذا هستند .ايشان از ٢٢مرداد 1394 دراعتراض به محدودیتهای اعمال شده و سلب حق دفاع از وی و مضایقه ابتدائى ترين حقوق قانونی و انسانى هر زندانی ، در اعتصاب غذا بسر می برند.
آخرین خبرها حکایت از وضعیت نامطلوب وی داشته و مسئولين امر تا اين لحظه به هيچيك از خواسته هاي قانونی اش توجه نكرده اند و متاسفانه حداقل حقوق انسانی و قانونی را از وی دریغ کرده و به جزملاقات كوتاه با همسرشان، ارتباط ايشان با خارج از زندان قطع است ، حتى اجازه ملاقاتى كوتاه باوکیلش را نمی دهند كه ايشان را راضى كنند كه اعتصاب غذايشان را بشكنند.
مطابق قوانین و اصول حقوقی مسئولیت جان و سلامت هر زندانی که با حکم مرجع قضایی دستگیر شده است بر عهده دستگاه قضایی و دستگاه بازداشت کننده است ، 
آقاى طاهرى و خانواداه ایشان عملاً نشان داده اند كه هميشه به قوانين أعم از داخلي و حقوق بشرى پايبند بوده و هستندو بدینوسیله رسماً اعلام می دارند که :
در صورت بروز هر اتفاقی برای این زندانی عقیدتی و بیگناه علاوه بر مسئولین قوه قضائیه و سپاه پاسداران که مدت بیش از چهار سال و نيم است وی را بطور غیرقانونی در حبس انفرادی نگه داشته اند در قبال هر اتفاقى براى سلامت ایشان بطور مستقیم مسئول می داند، تمام مقامات ذیربط را که مدتهاست شاهد این اندازه ظلم و اجحاف به یک فرد بی گناهند و برای جلوگیری از آن هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند مسئول می شناسد و عمل ایشان مشمول بندهای پنج و هشت ماده (C) 6 منشور لندن درباره:
... (زندانی یا دیگر ابزارهای جلوگیری کننده از گسترش آزادگی با ابزارهای قانون اساسی و یا دیگر قوانین یک کشور. و
بند 8 - دیگر اعمال غیر انسانی که منجر به صدمات و لطمات غیر قابل جبران و جدی بر جسم، ذهن و یا سلامتی افراد گردد .) به شمار خواهد رفت.
عزیزان، ما هم اکنون در چنین شرایط ناعادلانه ای قرار گرفته ایم ، از همه آزاد اندیشان وازهمه کسانی که طرفدار عدل و عدالت و حامی حقوق بشر وآ زادی بیان هستند عاجزانه تقاضا داریم که ما را از مساعدت پر مهرتان پس از مشاهده تقاضاى ويديوئى مادرمان در جهت رفع اتهام و برائت کامل عزیز در بندمان با مراجعه به آدرس زیر یاری رسانند.
خانواده محمد علی طاهری
تقاضای سازمان عفو بین الملل برای لغو حکم اعدام آقای طاهریAMNESTY URGENT 
به شرح زیر میباشد :
محمدعلی طاهری به اعدام محکوم شد
محمدعلی طاهری به دلیل عقاید و آموزه های معنوی خود در ایران متهم به افساد فی الارض و به اعدام محکوم شد. او یک زندانی عقیدتی است.
محمدعلی طاهری به دلیل بنیانگذاری مکتب معنوی عرفان کیهانی (حلقه) و به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شد. محاکمه وی در تاریخ 11 مارس و 29 آوریل در شعبه 26 دادگاه انقلاب ایران برگزار شد. او اکنون تا 20 آگوست فرصت دارد تا به حکم خود اعتراض کند.
محمدعلی طاهری به دلیل بنیانگذاری مکتب معنوی عرفان کیهانی (حلقه) و به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شد. محاکمه وی در تاریخ 11 مارس و 29 آوریل در شعبه 26 دادگاه انقلاب ایران برگزار شد. او اکنون تا 20 آگوست فرصت دارد تا به حکم خود اعتراض کند.
سازمان عفو بین المللی می داند که حکم اعدام و اتهام افساد فی الارض محمدعلی طاهری بنابر آموزه هایی ست که پیش از این به موجب آن از اکتبر 2011 مورد اتهامات مختلف از جمله توهین به مقدسات اسلامی قرار گرفته و به 5سال زندانی، 74 ضربه شلاق و 9 میلیارد جریمه نقدی محکوم شده است. وی در طول این مدت در بند 2الف زندان اوین تهران بازداشت بوده است، بندی که توسط سپاه پاسداران اداره می شود. سازمان عفو بین المللی نگران این مساله است که حکم اعدام محمد علی طاهری به اتهام افساد فی الارض صرفا به دلیل فشارهای سپاه پاسداران باشد، که این مساله برای استقلال و بی طرفی قوه قضاییه ایران زنگ خطر محسوب می شود.
لطفا به انگلیسی، فارسی، فرانسوی، اسپانیول و زبان خود بنویسید.
  • ابراز نگرانی برای حکم اعدام محمدعلی طاهری به دلیل آموزه های معنوی وی و اشاره به اینکه حکم اعدام تنها برای “جرایم بسیار سنگین” از جمله قتل نفس اعلام می شود.
  • درخواست از آنان برای لغو حکم اعدام و آزادی بی قید و شرط محمدعلی طاهری، به این دلیل که ایشان یک زندانی عقیدتی هستند و تنها به دلیل دنبال کردن صلح جویانه و آزاد عقاید و باورهایش بازداشت شده.
  • درخواست از آنان که تا زمان آزادی، محمدعلی طاهری در بازداشت انفرادی نگه داری نشود چرا که نگه داری طولانی مدت در زندان انفرادی نقض آشکار قانون “ممنوعیت شکنجه و بدرفتاری” محسوب می شود.
  •  
URGENT ACTION
MOHAMMAD ALI TAHERI SENTENCED TO DEATH
Mohammad Ali Taheri has been sentenced to death in Iran for “spreading corruption on earth” through his spiritual beliefs and teachings. He is a prisoner of conscience.
Mohammad Ali Taheri received a death sentence on 1 August for “spreading corruption on earth” (efsad-e fel arz) by establishing a new spiritual group called Erfan-e Halgheh. He had been tried before Branch 26 of the Revolutionary Court in two sessions, on 11 March and 29 April. He has until 20 August to appeal, which he intends to do.
Amnesty International understands that Mohammad Ali Taheri’s death sentence for the charge of “spreading corruption on earth” is based on the same spiritual teachings and practices which were relied upon in October 2011 to convict him of several offences, including “insulting Islamic sanctities”, and sentence him to five years’ imprisonment, 74 lashes and a fine of nine billion rials (US$300,000). Mohammad Ali Taheri has been since serving this prison sentence in solitary confinement in Section 2A of Tehran’s Evin Prison, which is run by the Revolutionary Guards. Amnesty International is concerned that the death sentence for the charge of “spreading corruption on earth” has come as a result of pressure from the Revolutionary Guards, which raises alarms about the judiciary’s independence and impartiality in Iran.
Please write immediately in English, Persian, French, Spanish or your own language:
  • Expressing concern that Mohammad Ali Taheri has been sentenced to death for his religious teachings, and pointing out that under international human rights law, the death penalty may only be used for “the most serious crimes”, which international standards limit to crimes involving intentional killing;
  • Calling on them to quash the death sentence and release Mohammad Ali Taheri immediately and unconditionally, as he is a prisoner of conscience, held solely for the peaceful exercise of his rights to freedom of belief, expression and association;
  • Calling on them to ensure that pending his release, Mohammad Ali Taheri is not held in solitary confinement, as prolonged solitary confinement violates the absolute prohibition of torture and other ill-treatment.

لطفا اعتراض خود را تا پیش از 21 سپتامبر 2015 به آدرس های زیر ارسال نمایید:

رهبر جمهوری اسلامی ایران
آیت الله سید علی خامنه ای     
       
The Office of the Supreme Leader
Islamic Republic Street- End of Shahid KeshvarDoust Street,
Tehran, Islamic Republic of Iran
Twitter: @khamenei_ir (English)
@Khamenei_es (Spanish)
Email (via website): http://www.leader.ir/langs/en/index.php?p=suggest
Salutation: Your Excellency

رئیس قویه قضاییه
آیت الله صادق لاریجانی

Head of the Judiciary
Ayatollah Sadegh Larijani
c/o Public Relations Office
Number 4, 2 Azizi Street intersection
Tehran, Islamic Republic of Iran
(Subject line: FAO
Ayatollah Sadegh Larijani)
Salutation: Your Excellency

رئیس جمهور ایران
حسن روحانی

And copies to:
President of the Islamic Republic of Iran
Hassan Rouhani
The Presidency
Pasteur Street, Pasteur Square
Tehran, Islamic Republic of Iran
Email: media@rouhani.ir
Twitter: @HassanRouhani (English)
@Rouhani_ir (Persian)
Also send copies to:
Iran does not presently have an embassy in the United States. Instead, please send copies to:
Iranian Interests Section
2209 Wisconsin Ave NW, Washington DC 20007
Phone: 202 965 4990 I Fax: 202 965 1073 I Email: info@daftar.org
Please let us know if you took action so that we can track our impact! EITHER send a short email to uan@aiusa.org with “UA 212/14” in the subject line, and include in the body of the email the number of letters and/or emails you sent, OR fill out this short online form to let us know how you took action. Thank you for taking action! Please check with the AIUSA Urgent Action Office if taking action after the appeals date.
This is the second update of UA 212/14. Further information: https://www.amnesty.org/en/documents/mde13/1637/2015/en/
URGENT ACTION
MOHAMMAD ALI TAHERI SENTENCED TO DEATH


توضیحات اضافه:
محمدعلی طاهری در اعتراض به اطاله دادرسی، بازداشت در سلول انفرادی، عدم ملاقات با خانواده و وکیل و تهدیدهای پیاپی به قتل وی و همسر و فرزندانش، تا بحال ۱۲ بار اعتصاب غذا کرده و ۴بار مرتکب خودکشی شده است. بعد از آخرین اعتصاب غذای وی از ۶ تا ۲۶ دسامبر ۲۰۱۴، حکومت اجازه دسترسی به وکیل منتخب خود را صادرنمود. از آن پس به وی اجازه داده شد هر هفته با وکیل و خانواده خود دیدار داشته باشد.
حکومت ایران و خبرگزاری های وابسته از جمله فارس، رجا و ادیان بارها وی را به افساد فی الارض متهم کردند بدون آنکه دادگاهی برای وی تشکیل شده باشد، بدون در نظر گرفتن اصل “فرض بر بی گناهی” که اصلی اساسی در محاکمه عادلانه است. دادستان کل کشور، جناب حجه الاسلام ابراهیم رئیسی، در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴، محمدعلی طاهری را مفسد فی الارض خواند در حالی که ملاقات با وی را در بیمارستان به دلیل اعتصاب غذا تکذیب کرد. در آگوست ۲۰۱۱ شبکه دو صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران اعتراف ساختگی محمدعلی طاهری را پخش کرد که در آن وی آموزه های خود را تکذیب کرد و از دانشجویان خود خواست تا از انتشار آنها خودداری کنند.
کمیته حقوق بشر که کار نظارت بر اجرای میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی را به عهده دارد، که ایران هم از امضا کنندگان آن است، در تبصره عمومی ۲۰ اعلام داشته که بازداشت طولانی مدت در انفرادی قانون منع شکنجه را نقض می کند که این خود ناقض بند ۷ این میثاق است. محمدعلی طاهری بیش از ۴ سال را (از تاریخ ۴ می ۲۰۲۱) در سلول انفرادی زندان اوین گذرانده است.
بند ۱8 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی از “حق آزادی اندیشه، عقیده و دین” حمایت می کند. این حق شامل آزادی داشتن یا اخاذ باور و عقیده به انتخاب فرد است. این همچنین شامل آزادی رعایت، عمل و آموزش آشکار یک باور به صورت انفرادی، عمومی یا خصوصی می باشد.
محمدعلی طاهری مکتب معنوی عرفان حلقه را بعد از ۱۳ سال دریافت معنوی و اتصال با هوشمندی کیهانی معرفی نمود. او قانونا موسسه فرهنگی و آموزشی خود را در سال ۲۰۰۶ در تهران تاسیس کرد و آن را موسسه فرهنگی هنری عرفان کیهانی (حلقه) نامید، و در آن به انتشار و توسعه باورهای معنوی و طب مکمل و جایگزین پرداخت. اما در آگوست ۲۰۱۰ هر سه دفتر موسسه وی بسته شد: محمدعلی طاهری در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۱۰ دستگیر و به مدت ۲ ماه بازداشت شد. بنا به گزارش فارس نیوز دست کم ۳۰ نفر از مربیان عرفان حلقه بازداشت و به اتهام به “توهین به مقدسات” به ۱ تا ۵ سال زندان محکوم شده اند.


Name: Mohammad Ali Taheri (m)
Issues: Death sentence, Prisoner of conscience, Risk of torture/ill-treatment
Further information on UA: 212/14 (28 August 2014) and Update (13 May 2015)
Issue Date: 10 August 2015
Country: Iran

منبع خبر : خانواده محمد علی طاهری
http://mataheri.ca/amnesty
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني در لاين
http://line.me/ti/p/@uqw4341j

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر