۱۳۹۴-۰۶-۱۹

نظرتان را درباره ارتداد شفاف و رسمی بیان کنید!

گروه خبري سايت
نظرتان را درباره ارتداد شفاف و رسمی بیان کنید!
کیهان لندن:
خانواده بنیان‌گذار «عرفان حلقه» به مراجع تقلید:
خانواده محمد علی طاهری بنیان‌گذار «عرفان حلقه» از آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، لطف‌الله صافی گلپایگانی و سید محمد علی علوی گرگانی مراجع تقلیدی که گفته می‌شود حکم ارتداد آقای طاهری بر اساس نظر این سه مرجع صادر شده است خواسته‌اند تا نظرشان را شفاف و به طور رسمی در خصوص حکم ارتداد او اعلام کنند.
وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر به نقل از یکی از اعضای خانواده بنیان‌گذار عرفان حلقه که نامی از او برده نشده در نامه‌ای نوشته شده است: «اگر مطلع هستند که فتوای نادرست در مورد آقای طاهری داده‌اند آن را به طور رسمی پس بگیرند و اگر هنوز مطمئن نیستند لطفا کتاب‌های او را مطالعه کنند. اگر هم کاملا قبول دارند که او مفسد فی‌الارض است دلیل‌اش را واضح بیان کنند. زندگی یک انسان در دستان سه مرجع است که هنوز به صراحت نظرشان را بیان نکرده‌اند. با جان یک انسان نمی‌شود این طور بازی کرد».
محمد علی طاهری در اواخر دهه ۸۰ خورشیدی موسسه «عرفان حلقه» را تاسیس کرد. او در ابتدا آزادانه فعالیت و حتی نشست‌هایی را هم در برخی دانشگاه‌ها و موسسات به صورت رسمی برگزار می‌کرد؛ به مرور اما مورد غضب قرار گرفت و از سال ۱۳۸۹ تا ۹۰ سه بار بازداشت شد.
طاهری در اردیبشهت ماه سال ۹۰ و در سومین دوره از بازداشت از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عنوان‌های علمی همچون مهندس و دکتر و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
در ۳۰ خردادماه سال جاری محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمد علی طاهری به رسانه‌ها خبر داد که بنیان‌گذار «عرفان حلقه» به اعدام محکوم شده است.
تا کنون درباره نظرات مراجع در خصوص ارتداد طاهری خبرهای ضد و نقیضی در رسانه‌ها منتشر شده است. خبرگزاری فارس پیش از برگزاری دادگاه او خبر داده بود که سه مرجع تقلید به اتهام ارتداد حکم اعدام محمد علی طاهری را صادر کرده‌اند خبری که البته خبرگزاری ایلنا اوایل شهریور ماه سال جاری درباره آن نوشت که حکم این مراجع صد در صد نیست. این در حالیست که آیت‌الله مکارم شیرازی در وبسایت شخصی خود از بنیان‌گذار «عرفان حلقه» به عنوان مفسد فی‌الارض نام برده است.
کمپین بین‌المللی حقوق بشر به نقل از عضو خانواده طاهری نوشته است که او از ۲۲ مرداد ماه در اعتراض به رعایت نشدن حقوق انسانی‌اش و اعتراض به حکم اعدام دست به اعتصاب غذا زده است.
برخی از پیروان محمد علی طاهری در خارج از کشور به ویژه در امریکا و بریتانیا در گفت و گو با رسانه‌های فارسی زبان و انگلیسی گفته‌ بودند که وی بر اثر شکنجه و اعتصاب غذا در زندان درگذشته است؛ خانواده و موکل طاهری اما این خبر را تکذیب کرده‌اند.

منبع خبر : کیهان لندن
http://kayhanlondon.biz/fa/1394/06/18/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%84%D9%82%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1/

صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني در لاين
http://line.me/ti/p/@uqw4341j

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر