۱۳۹۳-۰۷-۲۰

متن جوابیه کوتاه کمیته فیزیک عرفان حلقه به اظهارات دکتر نیری در برنامه افق:


متن جوابیه کوتاه کمیته فیزیک عرفان حلقه به اظهارات دکتر نیری در برنامه افق:
به نام بی نام او
جوابیه کمیته فیزیک عرفان حلقه درمورد برنامه افق مورخه 9 اکتبر 2014 در صدای امریکا VOA
خدمت جناب آقای سیامک دهقان پور مجری محترم برنامه افق
اینجانب محمد احمدی مسئول کمیته تحقیقاتی فیزیک عرفان حلقه درمورد برنامه اخیر آن رسانه که در بخشی به بررسی فرادرمانی و عرفان حلقه بنیانگذاری شده توسط محمد علی طاهری پرداخت، برخود جایز دانستم تا مطالب زیر را به سمع و نظر جناب عالی و مخاطبان محترمتان برسانم:
1-کمیته های تحقیقاتی عرفان حلقه از سال 86 با هدف بررسی و تجربه نظریات جناب استاد محمد علی طاهری شروع به کار نموده اند و نتیجه این 7 سال تحقیق منجر به ارائه چندین مقاله با درجه اعتبار ISI و نمایه های بین المللی و پایان نامه های صورت گرفته و پژوهش هایی مرتبط با آن شده است که در فضای مجازی قابل رهگیری می باشد.
2-اگر منتقدی از دیدگاه فیزیک باید به بررسی عرفان حلقه بپردازد، شایسته تر آن است تا از گروه تحقیقاتی فیزیک عرفان حلقه، که هم تسلط بر روی مطالب فیزیک و هم عرفان حلقه دارند، نیز افرادی حضور داشته باشند.
3-مطالب و سوالات دکتر نیری دارای جوابیه هایی است که از سوی کمیته فیزیک به شرح مختصری از آن می پردازم و مطالب جامع تر را می توان در جلسه ای دیگر پی گیری نمود.
الف) همواره علم مبتنی بر الهامات بوده است که می توان به نمونه های موثر و تاریخی آن پرداخت:
- الهام فرمول بنزن به فریدریش آگوست كـِكِوله
- الهام حل مساله تقسیم دایره به 17 قسمت مساوی تنها با استفاده از گونیا و پرگار
- رساله علمی گالوا
- آزمایشات ذهنی آلبرت اینشتین
- اخرين قضيه فرما
و غیره. این موارد می تواند دلیلی بر تاثیر الهام (آگاهی از دیدگاه عرفان حلقه) بر علم باشد.
ب) علم دارای سه خاصیت 1) قابل آزمایش 2) تکرارپذیری 3) قابل آمارگیری می باشد که اگر هر دانشی این سه خاصیت را داشته باشد علم است، لذا فرادرمانی و سایمنتولوژی با توجه به Case Report ها ونظریات موجود دارای این سه خاصیت است، لذا فرادرمانی در اصل علم بوده و برچسب گذاری شبه علم نادرست است.
پ) مبحث شعورکیهانی دارای روش مندی و هدف مندی علمی خاصی می باشد که در کتاب انسان از منظر دیگر تعریف شعور و شعور حاکم برجهان هستی (شعور کیهانی) به تفصیل ارائه شده است و برای آزمایش و مطالعه چگونگی درمان از طریق اتصال به شعور کیهانی می توان به گزارش درمان های صورت گرفته در ویژه نامه های طب کل نگر گردآوری شده توسط کمیته پزشکی و روانپزشکی عرفان حلقه پرداخت.
با تشکر
محمد احمدی مسئول کمیته تحقیقاتی فیزیک عرفان حلقه و فرادرمانی،
هيئت علمی و استاديار گروه فيزيك

لینک ویژه نامه های طب کل نگر:
http://erfanehalgheh.com/topics/vijename/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر