۱۳۹۳-۰۸-۰۸

دیدگاه "فراکل نگر " چه دیدگاهی است ؟

دیدگاه "فراکل نگر " چه دیدگاهی است ؟

فراکل نگری نگرشی است به انسان که بسیار کل نگر بوده و دیدگاهیست کاملا عرفانی که در آن انسان به وسعت جهان هستی دیده می شود ، نه فقط مشتی گوشت و پوست و استخوان .
انسان متشکل از بینهایت اجزای وجودیست که از جمله ی آنها می توان به بی نهایت کالبد وجودی او (مانند کالبد فیزیکی ، کالبد اختری ، کالبد روانی ، کالبد ذهنی و ... و در نهایت کالبد روح جمعی ) ، چاکراها (مبدل های انرژی) ، کانال های 14 گانه ( که در طب سوزنی مطرح است) ، حوزه های مختلف انرژی در اطراف بدن ( حوزه ی پلاریتی ، حوزه ی بیوپلاسما و .. ) و نیز اجزایی مانند شعور سلولی ، فرکانس مولکولی ، و بینهایت اجزای ناشناخته ی دیگر .
در طول تاریخ همواره به انسان و بیماری نگاهی تک بعدی شده است و درمان تا کنون به این شکل بوده که در هر طبی از زاویه ی خاصی به انسان نگاه می شده و بیماری او نیز از همان زاویه مورد شناسایی قرار می گرفته است. برای مثال :
"طب رایج" انسان را مانند یک ماشین دانسته و فقط به کالبد فیزیکی (جسم) انسان توجه دارد ،
در "هومیوپاتی" فقط به شعور سلولی می پردازد ،
در "پولاریتی درمانی " حوزه ی پولاریتی ،
و در "سایمتیک تراپی" فرکانس مولکولی را مد نظر قرار داده است .
از این روست که ماجرای انسان همانند ماجرای "فیلی در تاریکی " جناب مولانا شده است ، که در آن نقل می شود :
عده ای در تاریکی فیلی را لمس کردند . کسی که پای فیل را گرفت ، گفت که فیل یک ستون است . کسی که گوش فیل را گرفت ، گفت که فیل یک بادبزن است . کسی که بر پشت فیل دست کشید ، گفت که فیل یک تخت است و تا آخر ...
ماجرای انسان هم همینگونه است : کسی که گوشت ، پوست و استخوان را شناخته ، بیماری را فقط نتیجه ی عملکرد بد این بخش ها می داند . کسی که شعور سلولی را می شناسد ، می پندارد که بیماری زمانیست که شعور سلول مختل شود، کسی که با چاکرا سر و کار دارد ، می گوید که زمانی انسان بیمار می شود که تعادل چاکرا ها به هم بخورد و کسی که بر طب سوزنی واقف است میگوید که زمانی که تعادل انرژی در هر یک از کانال های 14 گانه بر هم خورده و یا مسدود شوند انسان بیمار می شود و یا بیماری در سایمتیک تراپی بر هم خوردن فرکانس مولکولی بدن است . پولاریتی درمانگرها بیماری را نتیجه ی بر هم خوردن حوزه ی پلاریتی بدن می دانند و به همین صورت در هر طبی انسان و بیماری از همان زاویه ی شناخته شده و تحت تخصص مورد بررسی قرار می گیرد .
اما تعریف جامع و کامل "بیماری" چیست و چه تعریف کلی ای می توان برای آن ارائه داد ؟ و دیدگاه فراکل نگری چه نقشی در تعریف و درمان بیماری انسان می تواند داشته باشد ؟

erfanekeihani#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر