۱۳۹۳-۰۸-۰۳

انعکاس خبر اعتصاب استاد طاهری در خبر من و تو

انعکاس خبر اعتصاب استاد طاهری در خبر من و تو
ادامه اعتصاب غذای بنیانگذار «عرفان حلقه»
بنیانگذار «عرفان حلقه»، به دلیل ابلاغ تمدید قرار بازداشت موقت برای شش ماه در انفرادی بند دو الف زندان اوین وابسته به سپاه پاسداران اعتصاب غذای خود را ادامه داده است.
یکی دیگر از موضوعاتی که طاهری به آن اعتراض دارد باز بودن پرونده‌اش با اتهام «فساد فی الارض» است.
نیروهای امنیتی طرفداران طاهری را به فعالیت‌های سیاسی متهم می کنند.
این اتهام همواره از سوی طرفداران عرفان حلقه رد می شود.


محمدعلی طاهری، بنیانگذار «عرفان حلقه» اعتصاب غذای خود را در حالی ادامه داده که نگرانی‌ها درباره احتمال اعدام او به اتهام «فساد فی الارض» شدت گرفته است.

بنا به گفته منابع آگاه «محمدعلی طاهری» بنیانگذار عرفان حلقه، به دلیل ابلاغ تمدید قرار بازداشت موقت برای شش ماه در انفرادی بند دو الف زندان اوین وابسته به سپاه پاسداران اعتصاب غذای خود را ادامه داده است.

یکی دیگر از موضوعاتی که طاهری به آن اعتراض دارد باز بودن پرونده‌اش با اتهام «فساد فی الارض» است. این اتهام در قوانین جمهوری اسلامی حکم احتمالی اعدام را به همراه دارد.

نیمه مهرماه برخی از طرفداران طاهری دراعتراض به آنچه بر طاهری می گذرد دست به تجمع زده بودند که به صورت گسترده بازداشت و با قرار وثیغه و تعهد آزاد شدند.

اکنون طرفداران و خانواده طاهری تحت فشار هستند تا باهمه نگرانی‌ها درباره سرنوشت او، سکوت کنند. نیروهای امنیتی طرفداران طاهری را به فعالیت‌های سیاسی متهم می کنند، این اتهامی است که همواره از سوی این گروه رد می شود.

این زندانی عقیدتی پیشتر در دیدار با خانواده‌اش گفته بود که در اعتراض به شرایط بند امنیتی سپاه در زندان اوین از هفته اول مهرماه دست به اعتصاب غذا زده است.

این در حالیست که بنا به گفته نویسندگان حقیقت و کمال نزدیک به پیروان «عرفان حلقه»، طاهری در فشار است تا با اقرار به مواردی با اتهامات سنگین‌تری مواجه شود، حتی این نگرانی وجود دارد که براساس همین اعترافات «اجباری» اتهاماتی برای او در نظر گرفته شود که نتیجه آن حکم اعدام است.

گفته می شود طاهری در فشار است تا اتهاماتی چون «ارتداد»، «توهین به مقدسات» و «محاربه با خدا و یا رسول او»، «فساد فی الارض»، «سب النبی» و حتی ارتباط با نامحرم را بپذیرد.

بنیانگذار نظریه «فرادرمانی» پیشتر در نامه‌ای به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران نسبت به افزایش فشارها بر خود هشدار داده بود.

برخلاف درخواست طاهری چهار جلسه دادگاه غیرعلنی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران برای او برپاشده و یحیی پیر عباسی قاضی این پرونده است.


http://manoto1.com/news/ltqvkt/NEWS15865

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر