۱۳۹۳-۰۷-۲۸

بازتاب خبری تجمع در فرادرمانگران در فرانکفورت سحام نیوز

بازتاب خبری تجمع در فرادرمانگران در فرانکفورت سحام نیوز

گزارش سحام نیوز از تجمع فرادرمانگران در فرانکفورت و حرکت مدنی هم میهنانمان در شیراز:

رویکردهای نوین درحمایت از زندانیان سیاسی-عقیدتی

منتشر شده در دوشنبه, ۲۸مهر , ۱۳۹۳ | ۲:۱۳ ق.ظ
طی تجمعی درشهر فرانکفورت آلمان، عده ای از هم وطنان درخواست آزادی «محمدعلی طاهری» و سایر زندانیان سیاسی- عقیدتی را مطرح کردند و همزمان نیز در شهر شیراز، پوسترهای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی درخیابان های این شهر نقش بسته شد.

روزشنبه ۲۶مهرماه ۱۳۹۲مطابق با ۱۸ اکتبر، شهرفرانکفورت آلمان، شاهد تجمع هم وطنانی با لباس سپید بود که برای حمایت از حقوق بنیان‌گذار فرادرمانی و سایمنتولوژی،«محمدعلی طاهری»- زندانی عقیدتی ای که اکنون در زندان جمهوری اسلامی ست- گردهم آمده بودند.

بنا به گزارش های ارسالی به سحام، در این تجمع حاضران پس از اجرای یک قطعه نمایش، تقاضای آزادی این معلم دگراندیش را با درخواست رهایی هم میهنان دیگری چون«امید کوکبی»، «سعید شیرزاد»، «غنچه قوامی»، «محمد سیف زاده»،«حسین کاظمی بروجردی» و … همراه ساختند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، پیام مخالفت خود با اعدام، شکنجه و تفتیش عقاید را به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی اعلام کردند و به احترام جان باختگان راه صلح و آزادی درکوبانی، سنجار، فلسطین، عراق، سوریه و ایران، یک دقیقه سکوت کردند.

درحالی که تجمع چند روزه هم وطنان دربرابر زندان اوین، مجلس شورای اسلامی و دادگاه انقلاب در روزهای ۱۸ تا ۲۸ مهرماه، با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شد، انتظار می رود که ادامه این پویش مدنی در ونکوور و سپس فرانکفورت، بر بازتاب بین المللی درخواست رهایی زندانیان بی گناه درکشور ایران بی‌افزاید.

هم‌چنین، تغییر سطح مطالبات فرا درمان‌گران، حاکی از ورود آنان به حوزه جدیدی از فعالیت‌های مدنی است که در نوع خود کم نظیر است و به طورجدی، مسئولین قضایی و امنیتی کشور را به رعایت حقوق شهروندی همه هم میهنان ایرانی فرا می خواند.

پیش از این، «محمدعلی طاهری» نیز با انتشارنامه ای، به موارد نقض حقوق زندانیان غیر از خود اشاره ای داشت که این نامه در دو بخش در سحام منتشر شده بود؛ وی در این نامه خطاب به احمد شهید، خواستار رعایت حقوق بشر برای خود و سایر زندانیان سیاسی-عقیدتی شده بود.

در این تجمع پوسترهایی با عنوان «هم میهنم را آزاد کنید»، دردست تجمع کنندگان شهر فرانکفورت دیده می شود.

همزمان از شیراز خبر می رسد برخی خیابان‌های سطح شهرشیراز، مملو از پوسترهایی شده است که علاوه  برنام زندانیان سیاسی- عقیدتی ذکرشده، درخواست آزادی زندانیان دیگری چون «احمد زیدآبادی»، «مصطفی تاجزاده»،«سراج الدین میردامادی»،«عبدالفتاح سلطانی»،«محمدعلی دادخواه»،«حشمت الله طبرزدی»،«محمد سیف زاده» و دراویش گنابادی را به عنوان نمونه هایی ازمطالبات مردم، مطرح شده است.

در زیرعکس‌های ارسال شده به سحام ازشهر«فرانکفورت» آلمان را مشاهده می کنید.

منبع خبر :

http://sahamnews.org/1393/07/268805/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر