۱۳۹۳-۰۸-۰۸

انسان در مقابل هر یک از وقایع و حوادث پیرامون خود

انسان در مقابل هر یک از وقایع و حوادث پیرامون خود ، واکنش متفاوتی نشان می دهد و نکته جالب این است که در هر حادثه نیز، پندار و رفتار افراد مختلف ، یکسان نیست و هر شخصی نسبت به اشخاص دیگر در مقابله با وقایع یکسان ، واکنشی متفاوت و مختص به خود را دارد . برخی از این واکنش ها میتوانند در ایجاد بیماری های مختلف سهم به سزایی داشته باشند. همان طور که بررسی خواهد شد ، یکی از علل ایجاد بیماری در انسان ، نحوه عملکرد اوست که ناشی از "بینش" وی بوده ، اشکالات مربوط به آن ، منشا بیماری هایی است که می توان آن ها را "بیماری های بینشی" نامید. بنابراین ، "بیماری های بینشی" بیماری هایی هستند که بر اثر بینش های غلط ذهنی ، برای انسان بوجود می آیند.

برای مثال ، همواره عده ای به محض شنیدن خبرهایی مانند کاهش ناگهانی نرخ ارز ، طلا و ... در بازار ، دچار سکته ی قلبی ، رعشه بدن و سایر بیماری ها می شوند و این رخداد در دنیا بسیار شایع است ، حال با توجه به قطعیت این تجربه که اکثر افراد با آن برخورد داشته اند ، این سوال پیش می آید که رابطه ی بین نرخ ارز ، طلا و هر چیز دیگری از این قبیل با عملکرد قلب چیست ؟ و چرا در بعضی اشخاص باعث ایجاد سکته قلبی و ... شده ، در بعضی دیگر اثر بدی به جا نگذاشته است ؟ و یا چرا برخی از افراد با شنیدن خبر مرگ نزدیکان ، خویشان و دوستان خود به همین ترتیب دچار بیماری می شوند؛ در حالی که در علم پزشکی ظاهرا هیچ رابطه ای بین حوادث و وقایع و عملکرد اعضای مختلف بدن انسان مطرح نشده است .
به راستی چرا شنیدن یک خبر میتواند باعث تغییرات مثبت یا منفی در جسم ، ذهن و روان انسان شود ؟

برای پاسخ دادن به این سوال ، ابتدا علل بیماری انسان را دسته بندی می کنیم . انسان
به دلایل مختلفی دچار بیماری شده ، سلامتی خود را از دست می دهد . از جمله :

- وجود آلودگی های میکروارگانیسمی
- کهولت ، پیری و خستگی
- سوانح مختلف
- سموم و آلودگی محیط
- تغذیه ی نامناسب
- عدم تحرک بدنی
- "" بینش غلط"" (بیماری های ذهنی - تنی / منتوسوماتیک )
- رفتارهای متضاد و دوگانه (بیماری های سایکوسوماتیک)
- بیماری ها و نقایص مادرزادی و ارثی
- ....
همانطور که در این گروه بندی مشاهده می شود ، وجود "بینش غلط" یکی از عوامل ایجاد بیماری در انسان است. "بینش" عبارت است از طرز تلقی انسان از پیرامون خود و کلیه وقایعی که او با آنها مواجه می شود. به عبارت دیگر، آنچه انسان از رویدادهای زندگی برداشت می کند ، از چارچوب نرم افزار بینشی که نتیجه خلاصه شده فرایندهای ذهن و روان است، عبور می کند و به صورت خودکار، واکنش او در برخورد با حوادث تعیین می شود. این چارچوب به صورت یک پیش برنامه و فیلتر است و در سطح نیمه خودآگاه قرار دارد؛ زیرا برنامه ریزی آن خودآگاه است و بر حسب نحوه تجزیه و تحلیل، به تفکر شخص بستگی دارد؛ ولی عملکرد آن به صورت ناخودآگاه و خودکار آشکار می گردد. در نتیجه می توان آن را یک برنامه نیمه خودآگاه محسوب کرد. با این توضیح معلوم می شود امتیازی که نرم افزار "بینش " نسبت به سایر برنامه های ناخودآگاهی داد، این است که می توان برنامه آن را به صورت خودآگاه تغییر داد و به سمت دلخواه ، هدایت و برنامه ریزی کرد .

erfanekeihani#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر