۱۳۹۳-۰۷-۲۸

رویکردهای نوین در حمایت از زندانیان بی گناه:

رویکردهای نوین در حمایت از زندانیان بی گناه:

روز گذشته (26 مهرماه 1393) شهر فرانکفورت آلمان، شاهد تجمع هم وطنانی بود که برای حمایت از حقوق بنیانگذار فرادرمانی و سایمنتولوژی، استاد محمدعلی طاهری، گرد هم آمدند و پس از اجرای یک قطعه نمایش، تقاضای آزادی این معلم دگراندیش را با درخواست رهایی هم میهنان دیگری چون امید کوکبی، سعید شیرزاد، غنچه قوامی، محمد سیف زاده، محمدحسین کاظمی بروجردی و ... همراه ساختند.

آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی، پیام مخالفت خود با اعدام، شکنجه و تفتیش عقاید را به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی اعلام نمودند و به احترام و یادبود جان باختگان راه صلح و آزادی در کوبانی، سنجار، فلسطین، عراق، سوریه و ایران، یک دقیقه سکوت کردند.

در حالی که چند روز تجمع هم وطنان داخل کشور در مقابل زندان اوین، مجلس شورای اسلامی و دادگاه انقلاب در تاریخ های 14 تا 16 مهرماه، با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شد، انتظار می رود که ادامه این پویش مدنی در ونکوور (12 اکتبر 2014) و سپس فرانکفورت (18 اکتبر 2014)، بر بازتاب بین المللی درخواست رهایی زندانیان بی گناه در کشور ایران بیفزاید.

همچنین، تغییر سطح مطالبات فرادرمانگران، حاکی از ورود آنان به حوزه جدیدی از فعالیت های مدنی است که به طور جدی، مسئولین قضایی و امنیتی کشور را به رعایت حقوق شهروندی همه هم میهنان ایرانی فرا می خواند. پیش از این، استاد محمدعلی طاهری نیز با انتشار نامه ای خطاب به گزارشگر ویژه سازمان ملل که به موارد نقض حقوق زندانیان غیر از خود اشاره داشت، مطالبه خویش در خصوص احقاق حقوق بشر را تعمیم بخشیده بود.

پوسترهایی که با جمله «هم میهنم را آزاد کنید»، در دست تجمع کنندگان شهر فرانکفورت دیده می شود، شب گذشته و امروز (27 مهرماه) خیابان های شهر شیراز را نیز فرا گرفت و علاوه بر افراد نام برده، درخواست آزادی کسانی چون احمد زیدآبادی، مصطفی تاج زاده، سراج الدین میردامادی، عبدالفتاح سلطانی، محمدعلی دادخواه، حشمت الله طبرزدی و دراویش گنابادی مورد بازداشت را نیز به عنوان نمونه هایی از انتظارات مردم، بر چهره این شهر گسترد.

امید است که همبستگی همه کنشگران مدنی در راستای رعایت حقوق زندانیان بی گناه عقیدتی و امنیتی، فصل جدیدی را رقم زند که به رهایی همه این هم میهنان شریف، بینجامد.

    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر