استراتژی رحیم بودن !
تعریفهای اغلب غلطی که ما داریم وارد نرم افزار ما شده و پدران و مادران ما هم از ترس سوختن و جهنم کارهایی را میکردند. مثلا بحث جهنم خطاب به افراد خاصی صورت گرفته. الان اگر بگویند قانونی وضع شده که آدم دزدی مجازات مرگ پیدا کرده چه کسی خوشحال می شود و چه کسی ناراحت می شود؟ اگر بگویند مجازات عبور از چراغ قرمز/ مجازاتش مرگ است، چه کسی ناراحت می شود٬ چه کسی خوشحال می شود؟ جهنم برای آنهایی که نقض حقوق بشر می کنند برای فرعون هاست. من و شما باید خوشحال باشیم که چنین چیزی وجود دارد. آن که میگه مو را از ماست بیرون می کشیم، خطاب به ما نیست، خطاب به فرعون است. تازه ما باید خوشحال باشیم که این مجازات برای آنها است و تازه باید صد مرتبه بدتر از این هم برای فرعونها صورت بگیرد...
قبول دارید اگر مرگ نبود ما به او نمی رسیدیم. پس این جزو استراتژی رحیم بودن است: مرگ و جهنم. وقتی خود مطلب را به کار می بریم و این رمزهای نهفته باز میشوند و وقتی به باطنش می رویم ماجرا چیز دیگری می شود. ما می گوییم به نام خداوند بخشنده و مهربان. بگویید الان خدا چقدر بخشنده است؟ مثال زدم که پدر ثروتمندی می آید و به پسرش می گوید همه ثروت من مال تو. این بچه چه کسری از ثروت پدر را می تواند استفاده کند؟ هیچی ...
پدر الهی ما٬ یعنی خدا چقدر ثروت دارد؟ ما چقدر را می توانیم استفاده کنیم؟ صفر در مقایسه با ثروت بی نهایت او. حالا او بخشنده، به ما چقدر از آن ثروت می رسه؟ ما را چه حاصل؟ پس باید بدانیم منظور از بخشنده چیست. او زمانی بخشنده است که می گوید دستت را باز کن و این همه ثروت من براي تو. مثل آن بچه که بزرگ می شود و هر بار مي تواند کسر بیشتری از ثروت پدر را استفاده کند تا این که یک روز همه ثروت پدر را می گیرد و امورات پدر را اداره می کند.
دوره 2 - استاد طاهری
تعریفهای اغلب غلطی که ما داریم وارد نرم افزار ما شده و پدران و مادران ما هم از ترس سوختن و جهنم کارهایی را میکردند. مثلا بحث جهنم خطاب به افراد خاصی صورت گرفته. الان اگر بگویند قانونی وضع شده که آدم دزدی مجازات مرگ پیدا کرده چه کسی خوشحال می شود و چه کسی ناراحت می شود؟ اگر بگویند مجازات عبور از چراغ قرمز/ مجازاتش مرگ است، چه کسی ناراحت می شود٬ چه کسی خوشحال می شود؟ جهنم برای آنهایی که نقض حقوق بشر می کنند برای فرعون هاست. من و شما باید خوشحال باشیم که چنین چیزی وجود دارد. آن که میگه مو را از ماست بیرون می کشیم، خطاب به ما نیست، خطاب به فرعون است. تازه ما باید خوشحال باشیم که این مجازات برای آنها است و تازه باید صد مرتبه بدتر از این هم برای فرعونها صورت بگیرد...
قبول دارید اگر مرگ نبود ما به او نمی رسیدیم. پس این جزو استراتژی رحیم بودن است: مرگ و جهنم. وقتی خود مطلب را به کار می بریم و این رمزهای نهفته باز میشوند و وقتی به باطنش می رویم ماجرا چیز دیگری می شود. ما می گوییم به نام خداوند بخشنده و مهربان. بگویید الان خدا چقدر بخشنده است؟ مثال زدم که پدر ثروتمندی می آید و به پسرش می گوید همه ثروت من مال تو. این بچه چه کسری از ثروت پدر را می تواند استفاده کند؟ هیچی ...
پدر الهی ما٬ یعنی خدا چقدر ثروت دارد؟ ما چقدر را می توانیم استفاده کنیم؟ صفر در مقایسه با ثروت بی نهایت او. حالا او بخشنده، به ما چقدر از آن ثروت می رسه؟ ما را چه حاصل؟ پس باید بدانیم منظور از بخشنده چیست. او زمانی بخشنده است که می گوید دستت را باز کن و این همه ثروت من براي تو. مثل آن بچه که بزرگ می شود و هر بار مي تواند کسر بیشتری از ثروت پدر را استفاده کند تا این که یک روز همه ثروت پدر را می گیرد و امورات پدر را اداره می کند.
دوره 2 - استاد طاهری
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر