راجع به کفّاره هم من شخصاً صلاحیت اظهار نظر ندارم ولی کفر چون از آن معنی در تشعشع دفاعی داریم
کفر
کفر پوشانیدن تقدس هر ذره از عالم هستی میشود کفر؛ پوشانیدن یا هتک حرمت هر ذره از ذرات هستی، وجه الله است «فَاَینَما تُوَلّوا فَثَمَّ وَجهُ الله» (بقره 115) هر چی نگاه کنیم وجه الله است، هر جا نگاه کنیم
«به دریا بنگرم دریا تو بینم
به صحرا بنگرم صحرا تو بینم
به هر جا بنگرم کوه و در و دشت
نشان از قامت رعنا تو بینم»
(باباطاهر)
بنابراین پوشانیدن تقدس و هتک حرمت هر ذره از ذرات هستی از نظر ما میشود کفر.
مثلاً میگوییم «اَه چه هوایی!» این هتک حرمت یک بخش از هستی است،
این میشود کفر. حالا کافر کیه؟ که این ...
کفاره به عبارتی جبرانی است برای آن مسایلی که باعث شد ما کفر بورزیم، جبرانش، برای جبرانش دوباره ما میتوانیم یک حرکتی بکنیم که دوباره این مسئله را به نوعی جبران کرده باشیم.
ترم دوم، جلسه سوم، زنگ دوم
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی
کفر
کفر پوشانیدن تقدس هر ذره از عالم هستی میشود کفر؛ پوشانیدن یا هتک حرمت هر ذره از ذرات هستی، وجه الله است «فَاَینَما تُوَلّوا فَثَمَّ وَجهُ الله» (بقره 115) هر چی نگاه کنیم وجه الله است، هر جا نگاه کنیم
«به دریا بنگرم دریا تو بینم
به صحرا بنگرم صحرا تو بینم
به هر جا بنگرم کوه و در و دشت
نشان از قامت رعنا تو بینم»
(باباطاهر)
بنابراین پوشانیدن تقدس و هتک حرمت هر ذره از ذرات هستی از نظر ما میشود کفر.
مثلاً میگوییم «اَه چه هوایی!» این هتک حرمت یک بخش از هستی است،
این میشود کفر. حالا کافر کیه؟ که این ...
کفاره به عبارتی جبرانی است برای آن مسایلی که باعث شد ما کفر بورزیم، جبرانش، برای جبرانش دوباره ما میتوانیم یک حرکتی بکنیم که دوباره این مسئله را به نوعی جبران کرده باشیم.
ترم دوم، جلسه سوم، زنگ دوم
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر