۱۳۹۴-۰۱-۱۵

آن بخشی از عرفان که تئوری است می تواند

آن بخشی از عرفان که تئوری است می تواند اجتماعی باشد ولی آن بخشی که عملی است کاملاً شخصی است واجتماعی شدنش عارضه دارد!
استاد طاهری : شاید آن بخشی را که آن عملی می دانید ، هنوز به خوبی تشریح نشده است که تصور می شود قابل طر ح در جامعه نیست .......
آیا بحث خود شناسی، چه تئوری و چه عملی ، نمی تواند در جامعه بشری مطرح شود؟
آیامباحث کیفی معرفت شناسی در سطح جامعه نمی تونه مطرح بشه؟
معرفت شناسی کار بشر است!  معرفت شناسی وخودشناسی در زمره ی ضروریات و وظایف همه است .  چه یک فرد ، چه جامعه ! کل بشریت باید بحث خودشناسی را به صورت تئوری وعملی به کار گیرد.
اشکال از آن جایی ناشی می شود که عمدتا تصور می کنند عرفان موضوعی فرقه ای است. بر خلاف برخی تصورات، عرفان مسئله ای فرقه ای که افراد با هدف خاصی کارهایی را انجام می دهند، نیست. در عرفان حلقه اصلا مفهوم فرقه گرایی وجود ندارد بلکه بررسی اندیشه مورد نظر است. .....
تعریفی که ما از عرفان ارائه می دهیم ، نه تنها ارتباطی با فرقه و فرقه گرایی ندارد بلکه خط شناخت واندیشه ای را دنبال می کند که در عمل با فرقه گرایی منافات دارد.
مصاحبه استاد محمد علی طاهری در خصوص انتقادات صورت گرفته از عرفان حلقه (عرفان کیهانی) (April 1, 2010)
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر