۱۳۹۴-۰۱-۲۵

3 میلیون زوج نابارور معادل 15 درصد زوج‌ها در کشور وجود دارد و


3 میلیون زوج نابارور معادل 15 درصد زوج‌ها در کشور وجود دارد و سالانه نیز با ازدواج 150 هزار زوج نابارور رو به رو هستیم؛ این معضل اجتماعی فرهنگی می تواند سلامت جامعه را به خطر بیاندازد.
به گزارش ایلنا، محمدرضا نوروزی، رئیس هفدهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین‌المللی انجمن علمی- تخصصی باروری و ناباروری ایران گفت: 3 میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و سالانه نیز با ازدواج 150 هزار زوج نابارور رو به رو هستیم؛ این معضل اجتماعی فرهنگی می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیاندازد.
وی افزود: 90 درصد زوج‌های نابارور می‌توانند از امکانات درمان استفاده کنند و 10 درصد نیز از روش‌های دیگر همچون اهدای جنین استفاده کنند.
وی دلایل ناباروری را دلایل متعددی چون اختلالات رشد، اختلالات هورمونی، بلوغ دیر رس یا زود رس، آلاینده‌ها و امواج اعلام کرد و متذکر شد: درمان ناباروری در کشور ما بسیار پیشرفت کرده به طوریکه در این امر جزو 10 کشور اول دنیا هستیم.
وی با اشاره به شرکت حدود هزار متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی و مرتبط با باروری در این کنگره، گفت: حدود 200 مقاله به کنگره ارسال و از این میان 150 مقاله پذیرفته شد که در قالب 15 سخنرانی اصلی و باقی به صورت پوستر از سوی میهمانان ما از کشورهایی همچون آلمان، برزیل، بحرین و کویت ارائه شد.
رئیس هفدهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین‌المللی باروری و ناباروری که 11 تا 13 اسفند ماه برگزار شد، در خصوص حضور طب مکمل ایرانی "فرادرمانی" در نمایشگاه کنگره گفت: طب‌های مکمل در کشورهای مختلف بنا به مقتضیات آن کشور رواج دارند. در کشور ما نیز همین‌طور است و روش‌هایی در حال تجربه و در معرض تحقیق هستند.
وی افزود: در امر درمان ناباروری اثرات طب مکمل در حال بررسی است و می‌توان از این روش‌های درمانی در تسریع باروری طبیعی کمک گرفت.
نوروزی گفت: طب مکمل بخشی از علم محسوب می‌شود و فرادرمانی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ مقالات و مطالب منتشر شده در این‌باره پایه علمی دارد؛ بنابراین باید با فراهم آوردن شرایط لازم برای معرفی این روش درمانی از محققین این حوزه حمایت کنیم.
منصوره موحدی جنین‌شناس و دبیر اجرایی کنگره نیز در این خصوص اظهار داشت: در این کنگره متخصصان جنین شناسی، اورولوژی، ژنتیک و زنان گرد هم آمده و در پنل‌های گروهی تخصصی به تبادل نظر پرداختند.
وی ضمن توصیف شرایط علمی کشورمان در امر درمان ناباروری، در خصوص بهره‌گیری از طب مکمل در این زمینه گفت: امروزه طب مکمل به شکلی گسترده مطرح است و رفته رفته جایگاه و ارزش علمی خود را در کتب پزشکی نیز پیدا می‌کند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیات مدیره انجمن علمی- تخصصی باروری و ناباروری ایران، درباره پذیرش طب مکمل فرادرمانی در کنگره باروری و ناباروری متذکر شد: ما با دید کاملا علمی به فرادرمانی نگاه کردیم و به دلیل دارا بودن معیارهای لازم آنها را در نمایشگاه کنگره پذیرفتیم.
وی تأکید کرد: مجامع علمی باید از این نوع روش‌های درمانی حمایت کنند و موقعیتی فراهم آورند تا محققان این حوزه ایده‌ها و فرضیات خود را به اثبات برسانند.
لازم به ذکر است که هزینه‌ یک سیکل درمان ناباروری در داخل کشور حدود 6 تا 7 میلیون ریال است که این رقم نسبت به هزینه درمان در بسیاری از کشورها بسیار پایین است. با این حال عدم حمایت و پوشش بیمه، بسیاری از زوجین نابارور را در روند درمانی با مشکل مواجه کرده‌است.
حجت الاسلام والمسلمین لطف‌اله دژکام، عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جهرم که در پنل‌های تخصصی کنگره حضور داشت گفت: ما نادانسته‌های بسیاری در علم داریم و امکان دارد طب‌های مکمل روش‌هایی را پیشنهاد دهند که در آینده بسیار مفید باشد؛ مبانی دینی ما نیز در این‌باره مباحثی را مطرح می کند.
وی افزود: اگر محققین فرادرمانی با متد تحقیق تجربی اثبات کنند این روش نتیجه می‌دهد مسلما می‌توان در امر درمان از این شیوه درمانی بهره‌مند شد.
امام جمعه جهرم، صاحب نظر در زمینه اخلاق پزشکی، متذکر شد: متأسفانه ما تا کنون نتوانستیم در بخش طب سنتی اسلامی در سطح بین‌المللی کار جدی انجام دهیم، اما حضور محققان در رشته‌های طب مکملی همچون فرادرمانی، نقطه امیدی است که اقداماتی در حال انجام است.
وی افزود: این مراکز با محکم تر کردن ارتباطشان با مجامع علمی و دانشگاهی می‌توانند تئوری خود را معرفی نمایند تا به امید خدا با اثبات فرضیاتشان ما طب بومی خود را در سطح بین‌المللی معرفی کنیم .
مسئول گروه تحقیقات پزشکی "فرادرمانی"، هدف از حضور این طب مکمل ایرانی را در این همایش ارائه تئوری‌های فرادرمانی به مجموعه پزشکان این حوزه دانست که در قالب یک غرفه محصولات فرهنگی صورت گرفت.
ویدا پیرزاده با اشاره به تحقیقات فرادرمانی در زمینه ناباروری، تصریح کرد: تحقیقات انجام شده در زمینه فرادرمانی و تاثیر آن بر ناباروری که بخشی از آن در قالب ویژه‌نامه شماره 5 این گروه تحقیقاتی به چاپ رسیده‌است، موجب شد تا برای حضور در این همایش و شناساندن این روش درمانی به جامعه پزشکی مصرّ باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد بستری فراهم شود که با حضور در همایش‌ها و ایجاد تعامل با پزشکان متخصص، زمینه بهره گیری از این طب بیش از گذشته فراهم گردد.
وی همچنین در مورد بیماران نابارور که با بهره گیری از فرادرمانی باردار شده اند، تصریح کرد: افرادی بودند که از طب رایج نتیجه نگرفته و از همه روش‌های دارویی و جراحی، حتی روش‌های جدید استفاده کرده ولی به نتیجه نرسیده‌اند. این افراد با بهره‌گیری از این طب مکمل ایرانی باردار شده‌اند که نتایج این تحقیقات برای پزشکان متخصص زنان که از دید باز برخوردار باشد می‌تواند نتایج زیادی را به همراه داشته باشد.
پیرزاده با بیان اینکه یک روش طب مکمل کاملاً ایرانی می‌تواند افتخاری برای کشور به حساب آید، افزود: لزومی ندارد که تنها علومی که از کشورهای غربی وارد ایران می‌شود را تایید کنیم. این افتخارایران است که روش طب مکمل و جایگزینی که بنیانگذارش یک ایرانی است، بتواند در سراسر دنیا گسترش یابد. نباید فراموش کرد که ایران در مقطعی برجسته‌ترین کشور در زمینه ادبیات، علوم انسانی و طب بوده است و این اتفاق می‌تواند در قرن 21 با ارائه تئوری فرادرمانی و پیوند شعوری دوباره روی دهد. نباید از نظر دور داشت که بسیاری از افراد آزاداندیش در سراسر جهان وجود دارند که به نقاط ضعف پزشکی رایج پی‌برده‌اند و شاهدیم که روز به روز نیاز به طب آلترناتیو در جهان افزایش می‌یابد.
 این کنگره برای هفدهمین بار و با همکاری انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران، UNFPA و مراکز درمان ناباروری سراسر کشور، بیمارستان جامع بانوان آرش، دانشگاه تربیت مدرس، بیمارستان طالقانی و بیمارستان حضرت رسول (ص) 11 تا 13 اسفند در تهران برگزار می‌شود.
منبع خبر :  همشهری آنلاین:
http://hamshahrionline.ir/details/129876/Society/population
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر