۱۳۹۴-۰۲-۰۵

عرفان بحث کیفیت را مطرح می‌کند

عرفان بحث کیفیت را مطرح می‌کند یعنی گفتیم پله عقل و پله عشق؛ این کمیت را، این کیفیت را مورد بررسی قرار می‌دهد. وقتی به کیفیت می‌رسیم، یک عاملی یا گیرنده است یا دهنده است، وقتی به ماجرایی می‌رسیم مثل مهر و محبت که جنبه کیفی دارد، جنبه معادله‌ای ندارد، آنجا بحث بلوغ، تعریفی که از بلوغ می‌شود، می‌بینیم که در اين بلوغ بحث خورشید شدن است. وقتی بحث خورشید شدن پیش آمد متوجه می‌شویم نیاز به محبت گرفتن هم همان است، هنوز کودک بودن است، هنوز در حد کودکی است.
و هر چه بزرگ‌تر می‌شود نیازش کم‌تر می‌شود که دست به سر و گوشش بکشند و دست هم پشتش بزنند، بچه اصلاً معنی هوش را نمي‌فهمد- ما اين‌ها را در اين سال‌ها آزمايش كرديم- اصلاً نمي‌داند هوش يعني چي؟.... عقل يعني چي؟ ....بعد می‌گويیم «بچه باهوشیه!» آنقدر خوشش می‌آيد،..... مثلاً به آن صورت معنی زیبایی و زشتی را نمی‌داند ولی وقتی می‌گويیم بچه قشنگی است خوشش می‌آيد........ اگر بگوييم چه بچه زشتی است- بعضي‌ها مي‌گويند كه البته اين اشتباه است- به بچه حالا يك خرده هم زشت است، مي‌گويند عجب بچه زشتي است!! ......فوراً می‌بینیم چهره‌اش درهم شد و واکنش ناجوری نشان داد.
خلاصه او نیاز به منتصب شدن به صفات عالی در یک بچه در اوج خودش است ولی هر چه می‌آيد بالاتر، می‌بینیم از این حالت کم و كم و کم‌تر می‌شود....... نه این که از بین برود،...... زماني از بین می‌رود که بلوغ اتفاق بیفتد،........ که خوب در مورد همه اتفاق نمی‌افتد.....
ترم پنجم، جلسۀ اول، زنگ اول
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر