۱۳۹۴-۰۱-۲۵

من در حال حاضر با پنجاه و سه سال سن

من در حال حاضر با پنجاه و سه سال سن ، بخش اعظم اوقات خودم را با نسل جوان گذرانده ام ،....می تونم بگم که جذابیت هایی خارج این مملکت وجود دارد که بیشتر ازجاذبه های داخلی آن ها را به سوی خود می کشاند....... لذا به محض مواجهه با چارچوب های سنتی ، نا خود آگاه دچاردافعه می شود و فرار می کند و ما فرصت پیدانمی کنیم برای او شرح دهیم هدف ادیان چه بوده و اسلام قصد اجرای چه چیزی را دارد......... بنابر این الزامی نیست کسی که می خواهد معرف اسلام باشد ، حتما ظاهرش با شکل شناخته شده ی سنتی تطابق داشته باشد....... معرفی راه خدا انحصاری نیست. .......شاید یکی از دلایلی که جامعه از تجارب ما استقبال می کند این باشد که قبل از این که حرف بزنیم ، عملش را به آنان ها نشان می دهیم. .......در عرفان کیهانی ، افراد پیش از آن که با شعاری روبرو شوند ، وارد یک فرآیند عملی می شوند......
«لذا تو صیه می کنیم از این تجارب استفاده شود. زیرا مایل به یک فعالیت کاملا شفاف هستیم و فعالیت پنهانی نداریم»........ از آن جا که هیچ هدف سیاسی را دنبال نمی کنیم ،...... هیچ موضع سیاسی هم نداریم و صرفا در کار آسیب شناسی فرهنگی هستیم و هدف مان ارتقای وضعیت فرهنگی جامعه و رشد آن است . .......به همین دلیل به آسانی دعوت همه را پاسخ می دهیم و در انتظار طالب مشتاق هستیم تا در یک رویارویی اندیشه موقتا از چار چوب های فکر ی خودش دست بردارد و در مباحثه شرکت کند تا معلوم شود اندیشه چه می گوید.
ما در معرض القای فرهنگی هستیم. ......تهاجم فرهنگی را می شناسیم ؛ اما القای فرهنگی قصد دارد به ما تلقین کند که ما در زمینه شناخت کیفی ، حرفی برای گفتن ندارید ......و بایدآن را از دیگر تمدن ها عاریت بگیرید!. ......در حالی که ما در زمینه شناخت کیفی تجربه قرون متمادی را در پیشینه ی خود داریم و عرفای بسیاری در این مرز و بوم زحمات بسیار زیادی کشیده اند ........ امروزیکی از هدف های ما احیای عرفان این مرز وبوم و پرده برداشتن از یافته های عرفا ی ایرانی اسلامی است..................... این خطری است که ما را تهدید می کند و نسل جدید در حال جذب جریان هایی است که خاستگاه آن دور از این مرز و بوم است وبه فرهنگ های دیگری تعلق دارد ......... در حالی که هر ملتی با زبان عرفان خودش بیشتر می تواند انس بگیرد وبهتر می تواند ارتباط برقرار کند....... این یک خطر است که مادر حال فاصله گرفتن از چارچوب عرفان خودهستیم.
مصاحبه استاد محمد علی طاهری در خصوص انتقادات صورت گرفته از عرفان حلقه (عرفان کیهانی) (April 1, 2010)
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر