۱۳۹۳-۰۷-۰۵

ترجمه کامل گزارش اختصاصی سازمان عفو بین الملل، در خصوص وضعیت استاد محمد علی طاھری

ترجمه کامل گزارش اختصاصی سازمان عفو بین الملل، در خصوص وضعیت استاد محمد علی طاھری
اقدام فوری
زندانی عقیدتی با تھدید به مرگ روبروست !
زندانی عقیدتی محمد علی طاھری، کھ بیش از سه سال درزندان انفرادی اوین بند دو/الف در تھران-ایران به سر می برد توسط بازجویانش تھدید به مرگ شده است. او در حال گذراندن حکم پنج سال زندان به جرم توھین به مقدسات اسلامی، در رابطه با باورھا و شیوه ھای معنوی خود می باشد.
محمد علی طاھری بنیانگذار یک گروه معنوی نوین در ایران به نام عرفان حلقھه در ۴ ماه می سال ٢٠١١ (١۴ اردیبھشت ١٣٩٠) توسط مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دستگیر شده و مدت نه ماه را در سلول انفرادی بند دو الف، بدون حق ملاقات نگه داشته شده است.
شعبھه بیست و شش (٢۶) دادگاه انقلاب اسلامی تھران در تاریخ ٣٠ اکتبر ٨(٢٠١١ آبان ١٣٩٠)، وی را به دلیل "توھین به مقدسات اسلامی" به پنج سال زندان محکوم کرده است. اما متوجه شد که جرم او شامل توھین به عمد به حضرت محمد(ص) و اسلام نیست،گرچههکھ بازجویان وی تاکید زیادی بر آن داشتند که به دنبال آن مجازات اعدام در قانون مجازات اسلامی را بر او اجرا کنند.
سازمان عفو بین الملل می داند که مقامات با این وجود او را به مرگ تھدید میکنند که ظاھرا بر اساس فتواھای مقامات دینی مبنی بر کشتن او به دلیل ارتداد میباشد.
محمد علی طاھری تمام مدت محکومیت خود را تا بامروز در سلول انفرادی گذرانده است و درخواست ھا متعددش برای انتقالش به بند عمومی و داشتن ھم سلولی رد شده است، که منجر به حداقل ھفت بار اعتصاب غذا و چھار بار خودکشی او شده است.
به جز یک دوره شش روزه مرخصی درماه مارس سال ٢٠١٣ (فروردین ١٣٩٢)، امکان ارتباط او با جھان خارج، به ملاقات ھای ھتفگی با ھمسرش، آن ھم در اتاق ملاقات (و از پشت شیشه) و تماسهای محدود، خلاصه شده است که این دو امکان نیز، از زمان دستگیری ھمسرش در ٢ جولای ( ١١ تیر ١٣٩٣) متوقف شده است.
لطفا فورا به زبان فارسی، عربی، انگلیسی و یا زبان خود نوشته و ارسال فرماید
تقاضا از مسوولین ایران ( به صورت کتبی) برای آزادی فوری و بی قید و شرط استاد محمد علی طاھری، چرا که او یک زندانی عقیدتی است و بنا بر اصل آزادی دین، بیان و اندیشھه می تواند به فعالیت ھای صلح آمیز خود بپردازد.
تقاضا از آنھا برای مطمئن شدن از از امنیت او و جلوگیری از ھر نوع شکنجه و ھمچنین اینکه او دیگر در سلول انفرادی باقی نماند
اصرار بر آنھا برای دادن اجازه ملاقات ھای منظم با خانواده و وکیل به او
لطفا این درخواست ھا را تا قبل از ٧ اکتبر ٢٠١۴ (١۵ مھر ١٣٩٣) بفرستید به:
رھبر جمھوری اسلامی ایران: آیت الله علی خامنه ای (دفتر رھبری جمھوری اسلامی ایران، خیابان جمھوری اسلامی، آخر خیابان شھید کشور دوست، تھران، جمھوری اسلامی ایران
Twitter: @khamenei_ir ** Email: info_leader@leader.ir
(در آخر مراتب یک نامه اداری و رعایت احترام را حفظ کنید)
رییس قوه قضاییه: آیت الله صادق لاریجانی (دفتر روابط عمومی قوه قضاییه، خیابان ولی عصر، بن بست عزیز، پلاک ۴، تھران، جمھوری ایران اسلامی (در آخر مراتب یک نامه اداری و رعایت احترام را حفظ کنید)
رونوشت به ریاست جمھوری اسلامی ایران: آقای حسن روحانی(دفتر ریاست جمھوری، خیابان پاستور، میدان پاستور، تھران، جمھوری اسلامی ایران )
Twitter: @HassanRouhani (English) and @Rouhani_ir (Persian)
(در آخر مراتب یک نامه اداری و رعایت احترام را حفظ کنید)

ھمچنین یک کپی از این نامه را برای نمایندگان سیاسی معتبر در کشور خود بفرستید.


http://www.amnesty.org/en/library/info/MDE13/047/2014/en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر