۱۳۹۳-۰۶-۲۸

اشتياق خير، اشتياق شر

اشتياق خير، اشتياق شر
خلاصه از حالا ما اين تجربه را پيدا مي‌كنيم منتها به صورت آگاهانه و ملموس‌تر، كه ما اهداف معنوي پيدا كنيم، تا من معنوي ما هم در جهت مأموريت‌هاي معنوي به كار گرفته شوند........ چون اهداف شر و اهدافي كه به طور كلي در حيطه شر دور مي‌زند، آن من‌ها هم شروع مي‌كنند به پاسخ شر را دادند «نُقيِّض لَهُ شَيطاناً فَهُوَ لَهُ قَرين» (زخرف 36) اين من‌ها كار مي‌كنند......... مثلاً يكي تمايل دارد كه «كاشكي مي‌شد برويم كازينو» يكدفعه مي‌بيند اين‌ها با هم در جريان‌هايي قرار مي‌گيرند كه يكدفعه مي‌بيند چقدر ساده انجام شد. ......آن من‌هاي معنوي و آن‌ها وسيله پياده شدن شر مي‌شوند......... يكنفر كه مايل است كه سرقتي انجام بدهد، او هم مي‌رود در صف نانوايي يكدفعه طرف برمي‌گردد و مي‌گويد كه «بد نبود كه ما هم يك مغازه را بزنيم، يك طلافروشي و بانكي!» بدون اين كه ترس و واهمه‌اي داشته باشد اين حرف را مي‌زند و مي‌بينيد كه شريك پيدا كرد..... به اين هيچ‌وقت كسي نمي‌آيد بگويد كه «عرفان، راستي عرفان چيه؟» 
در يك مسافرتي يكي برگشت به من گفت «آقا، عرفان چيه؟» من همين جوري به او نگاه كردم كه چرا بايد اين سؤال را اين بيايد به اين وضوح از من بپرسد؟! من خودم دقايقي فقط در اين فكر بودم كه چطور شده ايشان بدون هيچ شناختي، بدون هيچ دركي اين سؤال را پرسيده؟ .....چون اين سؤال عادي نيست كه آدم از يكي بپرسد عرفان چيست، اين سؤال غيرعادي و حالا از اين سؤال‌هاي غيرعادي من زياد برخورد كردم و شما هم حتماً برخورد كرديد. مي‌بينيد كه به همين غيرعادي بودن يكدفعه يارو برمي‌گردد مي‌گويد «يك مغازه را چه‌جوري مي‌شود زد (دزديد)؟ يك طلا فروشي را... » به همين صراحت دو دقيقه بعد با هم همكار هستند فرداي آن روز هم نشستند دارند نقشه مي‌كشند! 
اينها طبق حكمت الهي بايد به اشتياق‌شان برسند چه خير، چه شر........ آنچه كه از پايين بازتاب است و برمي‌گردد و حالا بازتاب مي‌خواهد به عمل دربيايد، به فعليت در بيايد رفته بالا يك تشعشع است مي‌آيد پايين، حالا مي‌خواهد به فعليت دربيايد، چه جوري بايد به فعليت دربيايد؟ بايد بيايد روي ماها پياده شود و ما سر راه هم قرار بگيريم و بعد از اين كه سر راه هم قرار گرفتيم تحقق عملي قضيه را پيدا كنيم.
همزاد مثبت و همزاد منفي داريم، .....در نفس تعريف مي‌كنيم ولي يكي است منتها شما چه بازتابي مي‌خواهيد يا از بالا چه بازتابي مي‌آيد، هم اين پاسخ را مي‌دهد و هم آن را، همزاد هر دو تا مأموريت را مي‌تواند اجراء كند.
ترم پنجم، جلسۀ سوم، تصویری
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر