۱۳۹۳-۰۶-۲۸

حکمت الهی (سه)

حکمت الهی (سه)
بنابراين يك عده‌اي ممكن است روي ماجراي سرنوشت اگر اين‌ها را خوب باز نكنيم برسيم به جبر و ماجراي عروسك خيمه‌شب بازي پيش بيايد......... ولي ديديد كه در يك جايي مؤكداً ردش كرديم، گفتيم سرنوشت بي‌سرنوشت، ......تقدير بي‌تقدير،....... ما مسئول كار خودمان هستيم «فَمَن يَعْمَل مثقال ذرّةٍ خيراً يَرَه وَ مَن يَعْمَل مثقال ذرّةٍ شرّاً يَرَه» (زلزال 6) تمام شد......... اما يك جايي مي‌بينيم كه ماجراي حكمت الهي، ضمن اين كه من مختارم و كارم را دارم انجام مي‌دهم، در اين مسير، آن مسير فرق نمي‌كند، پول دست من باشد، نباشد، قدرت دست من باشد، نباشد، گدا باشي، بالا باشي، پايين باشي، هي داريم امتحان مي‌دهيم.
در موقعيت خودت داري امتحان مي‌دهي........، نسبت به وضعيت خودت «لا يُكَلِّفُ اللهُ نَفْسَاً اِلّا وُسْعَها» (بقره 286) ما نسبت به وسع خودمان در هر لحظه داريم آزمايش پس مي‌دهيم......... منتها در عين اينكه مسير خودم را مي‌روم و اختيار مي‌كنم طوري قرارم مي‌دهند كه حكمت الهي در مورد ايشان جاري شود،........ يكي را سر راه من قرار مي‌دهند كه حكمت الهي در مورد من هم جاري شود و همين‌طوري، يك سيستم عجيب غريبي كه تصورش هم براي ما غيرممكن است.
ترم پنجم، جلسۀ سوم، تصویری
محمد علی طاهریف عرفان کیهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر