۱۳۹۳-۰۶-۱۵

بحث حفاظ (یک)

بحث حفاظ (یک)
ادامه س: اگر چنین است که باید خداوند حفاظ مربوط به این مسائل را به همه مي‌داده چون حفاظ دهنده است «یا حفیظ و یا حافظ» چرا این حفاظ را نداده و فقط ما می توانیم از طریق شما این حفاظ را داشته باشیم؟
ج: انسان این حفاظ را از ازل داشته..... نمي‌تواند از آن استفاده کند...... و مسئله اینجاست که قرار است ما چیزهایی را کشف و دنبال کرده و دسترسي پیدا کنيم...
مثلاً مي‌گويد «ذلکَ الکِتابُ لارَیْبَ فیهِ هُدیً لِّلمُتّقین» (بقره 2) نمي‌گويد که این كتاب را بخوانید متقی مي‌شوید....... مي‌گويد که این کتاب را کسی بخواند که متقی باشد،........ متقی، یک شرایط اولیه را کسب کرده باشد.
در مورد مفهوم متقي دوستان چه اطلاعاتي دارند؟....... متقی......، تقیه یا تقوا یعنی چه؟................ پيشنهاد مي‌كنم دوستان تحقيقي كنند نتايج را با هم بررسي مي‌كنيم. ........«اَلّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ» (بقره3) ما گفتیم که الان ما به مسائلی نادیده بتوانیم باور داشته باشیم،...... بدانیم که یک حقیقتی هست آن حقيقت را پيگيري كنيم .........«یُقیمُونَ الصَّلاة» (بقره 3) مقیم اتصال شويم........ «وَ مِمّا رَزَقْناهُم یُنفِقُون» (بقره3) و از آن روزی خود انفاق کنیم ....روزی آسمانی و زمینی......، اينجا را ما ديگر تفكيك مي‌كنيم.... قبلاً ذهن ما فقط به سمت روزي زميني مي‌آمد الان ديديم كه اصل ماجرا سر روزي آسماني است.........
و خلاصه كلام اين است كه همه‌ي اينها را مي‌چينيم و دنبال مي‌كنيم مي‌آييم مي‌بينيم كه بحث" حرکت از ظاهر به باطن" است ......یکی از مسائل است که اگر پذیرفته باشیم و به هر چه که برخوردکنيم، می‌بینیم یک ظاهر و در انتها باید به باطن برويم.
ترم پنجم، جلسۀ سوم، تصویری
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر