۱۳۹۳-۰۵-۲۸

گاهی شاگردان، در احترام و ارادت به اساتید خود، دچار افراط می شوند

گاهی شاگردان، در احترام و ارادت به اساتید خود، دچار افراط می شوند. از این جهت، علاقمند هستم تعریف شما را از نوع ارتباطی که به عنوان استاد با شاگردان خود دارید، جویا شوم. لطفا به طور مشخص بفرمایید آیا در «عرفان کیهانی» رابطه ی مرید و مرادی جایگاهی دارد؟
در خصوص اطاعت بی چون و چرا از مراد و بحث مرید و مرادی،...
از اول گفته ایم که «پرواز را به خاطر بسپار؛ پرنده مردنی است» ....
و «اندیشه مهم است؛ نه صاحب اندیشه». .....
ما نمی گوییم چه کسی می گوید؛ می گوییم چه چیزی می گوید. ....
یکی از آموزه های ما «پرواز» است. .....
پرنده ها می آیند و می روند و می میرند؛ اما داستان پرواز همیشه بوده و هست. ....
یکی از مباحث مهم در کلاس ها که برای همه عجیب بوده، همین پرواز مستقل، ...
یعنی بحث «کلاس بی کلاسی» است؛ ...
یعنی همه باید بتوانند بعد از یک سری تعلیمات، مستقل پرواز کنند. ....
مثل آموزش خلبانی که تا یک جایی مربی کنار دست فراگیر نشسته است و بعد از آن هرکس خودش باید مستقل پرواز کند و وابسته نباشد. ....
ما مربیان تا یک جایی یکی را همراهی می کنیم که اصولی را به او یاد بدهیم. ....
بعدش مستقل شدن است. ....
کسی قرار نیست وابسته به جریانی باشد. ....
از همان ابتدا وعده اینکه باید بروند، داده شده و قرار نبوده به کسی وابسته باشند.
مصاحبه شماره دو با استاد محمد علی طاهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر