۱۳۹۳-۰۶-۰۸

تعريف دقيق‌تري از گناه و ثواب

تعريف دقيق‌تري از گناه و ثواب
یک مسئله‌ای که هم سخت است هم آسان است، سختی‌اش ببینیم که چه ماجرايي هست و چقدر ظریف است و هستی با ظرافت بسیار زیادی دارد همه چیز را در خودش ثبت و ضبط می‌کند..... در تزکیه تشعشعی یادتان هست؟ اصولاً تعریف ما از گناه تعریف بسیار دقیقی است،...... یک تعریف کلی داریم آنچه که به کمال می‌رود ثواب است،..... آنچه که به ضد کمال می‌رود گناه است. .....اما وقتی به تعریف‌هاي دقیق‌تری می‌رسیم در تشعشع،..... یک ذره تشعشع منفی گناه است، تشعشع مثبت ثواب است....... و در عمل هم وقتی عمل نیکی انجام می‌دهیم تشعشع مثبت دارد، .....عمل شری انجام می‌دهیم تشعشع منفی دارد،..... منتها این را در زمانی که به ما گفتند به زبان تشعشعات نگفتند..... به زبان واقعیت گفتند ....چون ممکن است انسان در آن موقع عقلش نمی‌رسیده که تشعشع هم دارد.
اصلاً در یک جایی فقط "تشعشع" ماست که مورد بررسی است.....، ماجرای رطب خورده پیامبر که یادتان است، می‌دانستند ولی نمی‌شده که برای مردم توضیح بدهند ماجرای رطب خورده این است که پیامبر گفت «برو این بچه را فردا بیاور» فردا آن مرد گفت «خب چرا این را دیروز نگفتی؟» گفت «من خودم دیروز رطب خورده بودم، اگر من می‌گفتم این تحت تشعشع من كه خودم رطب خورده بودم چيزي نمی‌گرفت، امروز هست که من می‌توانم بگويم پسر جان رطب نخور.»
حالا می‌بینید که امر به معروف و نهی از منکر ما عمل نمی‌کند،..... چرا عمل نمی‌کند؟ من اهل غیبتم، بیايم بگويم غیبت نکنید، اثر نمی‌کند، اگر قرار باشد اثر کند باید پشتش یک چیزی باشد، باید آن تشعشع هم ساپورت کند...... به این علت است که هی می‌گويیم، می‌شنویم، می‌بینیم نتیجه نمی‌گیریم، این همه نصیحت، این همه موعظه می‌بینید روی انسان کار نمی‌کند.
ترم پنجم، جلسۀ دوم، تصویری
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر