۱۳۹۳-۰۵-۲۸

جلسه مربیان قسمت 10

جلسه مربیان قسمت 10
و من در دوباره یک جمعی بودم که از گروههای مختلف در اون شرکت داشتند. اسم نمی برم، در این گروه، در این یکی، یکی دوتا از این گروهها پشت سر هم، اول یکی نماینده یکی از اینها به من به شدت تهاجم آورد و حمله، که شما چی میخواهید از جون این موجودات؟ اینها چه صدمه ای به شما رسوندند؟ این ها نمیدونم همون حرفهای خودمون که جزو اکو سیستم اند، فلان اند، شما به چه چیزی(حقّی) که به اینها حمله می کنید؟ و حالا البته خیلی هم نا آرام بود و اینها به دلایلی که به اصطلاح میدونید، و پشت بند این نماینده گروه دیگری دوباره اون هم به همین صورت، که بله شما نظم نمیدونم اکوسیستم و نمیدونم آرامش هستی و همه را بهم زدید، گفتم من؟! من چه جوری نظم و آرامش هستی را چه جوری در واقع بهم زده باشم. به هر صورت دسته جات زیادی هستند که با این قضیه مخالفند، ولی شما حالا چه به واسطه تئوری قضیه، چه به واسطه تجربه و عمل قضیه متوجه میشید که این قضیه جز خدمت و مخصوصاً مهّمترین اثر مثبتش اینه که ما چشممون باز شده که دیگه تخلّف ما نکنیم. برای نسل بعدی به اصطلاح پیامدهای منفی حداقل کمتری بگذاریم، این خودش خیلی موثر بوده، و خیلی از دوستان در مجموعه ما گزارش میدن از وقتی که این موضوع ها را متوجه شدند خیلی با طبیعت با رحمانیّت برخورد می کنند، نمیدونم حتی پیش اومده که باید درختی را قطع می کردند، کاری می کردند، به خدا گزارش هایی را داریم که اگر بخوام خدمتتون بگم، ممکنه تصور بشه که دارم تبلیغاتی صحبت می کنم! ولی در واقع گزارشاتی است که حقیقتاً اعجاب انگیزه و اینه که افراد به این بینش ها رسیده اند و اینقدر در حال مراعات این تقدّس ها هستند و در حال پی بردن به وجه الهی هستند و اینها واقعاً شکوهمنده.
خُب من نمیدونم چقدر وقت داریم، چون این یادداشت را خیلی وقت پیش گرفتم، ولی خُب ما بریم روی یک منبری دیگه پائین آوردنمون کار شاقیه. من یک چیزی گرفتم ولی دو سه سؤال، زیر آبی رفتم جلو نمیدونم چقدر؟
(01:54:40) خواندن سؤال توسط استاد طاهری: در خصوص ترم 9 هم بفرمائید.
در خصوص ترم 9به محض اینکه امکان تجمّع، خُب، امکان تجمّع و مجوزهای لازم برای تجمّع بتونیم داشته باشیم، حتماً در خدمت دوستان عزیز خواهیم بود. دعا بفرمایید. التماس دعا داریم که به هر حال ان شاء الله شرایطی فراهم بشه که بتونیم ...
(01:55:16) خواندن سؤال توسط استاد طاهری: آیا بحث صفر ثانیه توجیه علمی دارد؟ با فرضیات فیزیک مدرن قابل توضیح هست؟
خُب باید بگم که بله توضیح علمی دارد، شما یک موج را وقتی که میگیم این بخشش مثلا منفی این بخشش مثبت، یک بخشش می اُفته روی این خط، حالا این خط یک بخشش می اُفته پایین. اون زمان هائی که به صفر می رسیم، چه توجیهی داره؟ چه توضیحی داره اصلاً؟ وقتی که یک الکترون میاد به یک جایی میرسه، نه این وره نه اون وره، و در واقع تئوری جهان های موازی از همین جاست که الکترون در یک جایی در orbital خودش قرار میگیره که در اونجا توضیح نداره، زمان نداره، مکان ندارد، بنابراین میگن خُب این هست که هست، پس کجاست؟ چون نمیدونیم کجاست، پس جهان موازی باید یا جهان های موازی، چون وقتی نمیدونیم چیه؟ یک دونه است؟ 2 تا 3 تا چند تاست؟ باز این هم هست، در اونجا زمان هم مطرح باز نیست و ما در ثانیه بی نهایت با میریم به سمت صفر، عدم، وجود، عدم، وجود. و این ماجرا برای همه اجزا ادامه داره و جایی وجود داره که همین جا نه زمان، نه مکان، هیچ کدوم مفهوم نداره.
(01:57:03) خواندن سؤال توسط استاد طاهری: آیا در جهان طبیعی امکان رسیدن به سرعت نور وجود دارد و در آن صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟
خُب در جهان طبیعی منظور حالا متوجه شدم در جهان طبیعی منظورشون همین جهان هستی مادی، برای اینکه ما به سرعت های بالا برسیم، هرچه سرعت اضافه تر میشه، انرژی لازم برای حرکت باید بیشتر بشه و در سرعت نور بی نهایت و جرم هم در سرعت نور بی نهایت میشه. هرچه حرکت بیشتر میشه در واقع کُمپرس شدن هم بیشتر میشه و این میل میکنه به سمت جرم بی نهایت و ماجرای بی نهایت انرژی که لازم هست. اما محدودیت هایی هم که حالا یک موردش را در کتاب انسان اونجا ذکر شده، بحث این است که یک limit هایی را هم سر راه این قضیه وجود داره که این محدودیت ها شاید نگذارد که جرمی به سرعت نور برسه، تا مادامی که به صورت جرم باشه اجازه نمیده به سرعت نور برسه. و اگر بخواد به سرعت نور برسه، باید فاقد جرم بشه که بتونه این کار انجام بشه. بنابراین مثلا فرض اینه که ما داخل سفینه بشیم که به سرعت نور بِره تقریباً میشه گفت که غیر ممکن باید بگیم هست.
(01:59:06) خواندن سؤال توسط استاد طاهری: در فیزیک مدرن ترکیب ذرّات بنیادی متضاد و تولید هیچ یعنی ذرّه در تصادم با ضد ذرّه می شود عدم، به معنای مادی آن امکان پذیر شده است، آیا مسئله عدم با این فرضیه مرتبط و قابل توضیح می باشد؟
بله، با فرضی که داریم یعنی اون ور با این ور را بخوایم به نوعی یک جمع خاصی بکنیم، نتیجه اش میشه همون جایی که قابل توضیح و بیان نیست، همون هیچی است که مرقوم فرمودید و همون عَدَمی است که صحبت می کنیم یا همون هیچ قطبی است که در جای دیگه ای اشاره به اون کردیم.
(01:59:58) خواندن سؤال توسط استاد طاهری : در دین مسیحیت، مسیح (ع) فرموده زن از پهلوی مرد آفریده شده است، البته در کتاب مقدّسه و در بسیاری از ادیان زن در ردیف پایین تر از مرد قرار دارد (نعوذ بالله) آیا توضیحی برای این هست و اگر هست لطفاً آگاه فرمائید.
بحث موضوع زوج، از مباحثی است که ان شاء الله در همون کتاب مبانی هست و در ترم بعدی که راجع به عوالم و جهان تک قطبی و اجزای جهان تک قطبی صحبت می کنیم، راجع به زوج هم صحبت میشه. خدمتتون بگم که الان البته در این مورد این قضیه هم کمیته قرآن پژوهی هم روی نظرات تحقیقات مفصلّی را داره. اجازه بدین که بعد از اون تحقیقات مستدل حالا یا در قالب باز مقاله و این جور چیزها یا باید در یک فرصت مبسوطی ولی این طوری نیست، در واقع این طوری نیست، منظور از زوج، منظور از زوج آدم، فراموش نکنید زوج آدم نه زوجه ما، این زوج ماجرای دیگری داره، قضیه دیگری هست، و اجازه بدین که این هم بعداً خدمتتون بگیم که به واسطه اهمیت موضوع ... ولی به اختصار هم البته توی ترم ها هم اشاره ای داشتیم. به هیچ عنوان زن موجود دستِ دو نیست، و الان هم توی این صحبت ها اشاره کردم که زندگی قبلی جنسیّت نبوده، زندگی بعدی هم جنسیّت نیست. ما در این مرحله است که duplicate شدیم و یک تجربه ای را در حالت duplicate خودمون، بعضی ها میگن نیمه گم شده و اینها، واقعاً بحث نیمه گی است، نه بحث به این شکل که مرد مورد توجه خداوند بوده و حالا زن حالا در یک مرحله بعدی، اینکه نعوذ بالله. ولی دلایل تخصصی داره، دلایلی داره که لازمه در یک مقوله جداگانه و با استناداتش و با مطالب مربوط به خودش که ان شاء الله خدمت دوستان بگیم.
اتفاقاً یک بزرگی هم یک سؤالی را برای من ارسال کرده بود که کمال زن و مرد با هم تفاوت دارد. یعنی این سؤال را قرار بود ما روی سایت ها بگذاریم ولی واقعاً ندونستیم چه جوری بگذاریم، چون می بایستی می گفتیم کی مطرح کرده، خُب کمال زن و مرد با هم تفاوت دارد. در دیدگاه شما این تفاوت دیده نمیشه و راه رسیدن و مسیر این دو تا با هم فرق میکنه. در مسیر شما تفاوت نمیکنه. این به عنوان یکی از اشکالات، به اصطلاح اشکالات جدّی از این چارچوب فکری گرفته شده بود، در حالیکه قرآن را مطالعه بفرمائید و میگه زنان مؤمن و مردان مؤمن و همه اینها با هم و با همدیگه گذاشته شده و مسئولیّت هائی را که خواسته از همه یکسانه. و من یعمل مثقال ذرّه خیراً یره ... غیر از اونجا که آشکارا اشاره میکنه زنان مؤمن و مردان مؤمن و غیره خطاب این دو تا به همدیگه هست، جای دیگه هم که عامّه، یک جاهایی هم که بحث ناسِ، یه جا هم بحث یا ایها الّذین آمنوا . خطاب که هیچ چیز جدایی نیاورده و اونجا هم که بحث زوج آدم پیش میاد، ماجرای دیگری داره و حالا ان شاء الله اونها را هم، اون یک تیکه فقط میمونه، ولی دوستان حالا اگه دوست داشتند مراجعه بکنند می بینند که نه در واقع مسئولیّتی را که از هر دو گروه خواسته شده یکسانه.
من در این جا از همه دوستان خداحافظی می کنم. همه را به خدا می سپارم. با این دعا که خداوند همه ما را در راه نقشه عظیم خودش، دستهای ما را به کار بگیره و همه ما در این مسیر مفید و مثبت واقع بشیم. و با دعای اینکه بتونیم واقعاً رو در رو بشیم، رو در رو باشیم و با همدیگه تبادل افکار داشته باشیم و ان شاء الله در راه خدمت به انسان های دردمند مفید و موثر واقع بشیم و در جهت آگاهی اونها هم بتونیم قدمی هر چند ناچیز بر داریم. همه را به خدا می سپارم، خدا نگهدار. خیلی متشکّر.
دیدار با استاد 16 بهمن 88

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر