۱۳۹۶-۰۶-۳۱

حکم اعدام محمدعلی طاهری به خاطر اندیشه او صادر شده است

گروه خبري سايت
حکم اعدام محمدعلی طاهری به خاطر اندیشه او صادر شده است
نسرین ستوده:

بیش از هر زمان دیگری بر این اعتقادم که آقای محمدعلی طاهری مطلقا بی گناه است و از برای اندیشه اش محکوم به چنین مجازات ناعادلانه ای شده است. پرونده های هولناک ساخته می شود تا شنونده از درک واقعیت عاجز بماند و از قضاوت در مورد آن دست بشوید.




این داستان این روزهای دستگاه قضایی است. در پرونده ی آقای طاهری که در طی 6 سال تدارک دیده شده است،6 اتهام سنگین مستوجب مرگ گنجانده شده بود.
اتهام ارتباط نامشروع با زنی متاهل، اقدام به ترور مسلحانه، عضویت در گروه چریک های فدایی خلق( محاربه)، ارتداد، سب النبی و افساد فی الارض. ایشان در طی دفاعیاتی طاقت فرسا ازتک تک این اتهامات تبرئه شده است، روندی که خود ناعادلانه بوده است. اما آنچه که اکنون به دلیل آن به اعدام محکوم شده است،

افساد فی الارض است که با تاکید بسیار در دیوان عالی کشور از آن تبرئه شده است. دیوان عالی کشور چنین اظهار نظر کرد که عمل ایشان نه قابل تطبیق با قانون جدید است نه قانون قدیم و نه نیازی به اخذ فتوای دینی در این خصوص بوده است. و اما سراسر حکم صادره از دادگاه انقلاب که ایشان را به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم کرده است، مکررا به عقاید ایشان استناد نموده است. جدا از ایرادات حقوقی متعددی که بر چنین حکمی وارد است، اولین و مهم ترین ایراد این حکم اعدام به خاطر اندیشه ی ایشان است.

بخشی از حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب که ایشان را به اعدام محکوم کرده است، به این شرح است:« ...از طرف دیگر مجموعه عوامل حکایت از گستردگی فعالیت متهم در سراسر کشور بوده (داشته) ...متهم بدون اطلاعات و تحصیلات حوزوی و مذهبی و دینی اقدام به تشکیل کلاس های متعدد با موضوع خداشناسی و معرفت و. فرادرمانی بوده (کرده) و با ملاحظه ی متن سخنرانی و کتب مذکور، پوچ بودن عقاید و همچنین تشکیک در موضوعات دینی و مذهبی محرز است و تمسخر احکام دینی از سوی مدعوین و حاضرین نشان می دهد مطالب ارائه شده بدون مدرک و بدون سند بیان شده و نه تنها اطلاعات عمومی آنان افزوده نشده بلکه به اختلافات و اختلال در عقاید مذهبی و احکام منجر گردیده است....عملکرد متهم مسیر عادی و اخلاقی جامعه را برهم زده و نظم عمومی را با اختلال شدید مواجه ساخته و موجب انحراف و گمراهی عقید تی ده ها هزار نفر از مردم شده است....»

چرا گذر فرشته ی عدالت به زندان های ایران نمی افتد؟

منبع :: 
Nasrin Sotoudeh 




منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر