۱۳۹۶-۰۶-۱۴

اقدام فوری سازمان عفو بین الملل حکم اعدام محمدعلی طاهری

گروه خبري سايت
اقدام فوری سازمان عفو بین الملل حکم اعدام محمدعلی طاهری
اقدام فوری سازمان عفو بین الملل: حکم اعدام محمدعلی طاهری را متوقف کنید+دستورالعمل ارسال درخواست

سازمان عفو بین الملل، با صدور بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری حکومت ایران برای متوقف کردن حکم اعدام محمدعلی طاهری شد.

متن بیانیه سازمان عفو بین الملل که روز پنجشنبه ٩ شهریورماه ١٣٩۶ (برابر با ٣١ اوت ٢٠١٧) منتشر شده به شرح زیر است:

محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی، روز یکشنبه ٢٧ اوت ٢٠١۷ در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «افساد فی الارض» به اعدام محکوم شده است. در رای دادگاه اظهار شده این محکومیت به دلیل تاسیس «عرفان حلقه» و “انحراف عقاید ده‌ها هزار شهروند مسلمان” صورت گرفته و کتاب‌ها، نوشته‌ها و آموزه‌های محمدعلی طاهری به عنوان «مستندات» اتخاذ شده است. دادگاه [مجدد] محمدعلی طاهری در دو جلسه در روزهای ششم مارس (١۶ اسفندماه ١٣٩۵) و دهم جولای (١٩ تیرماه ١٣٩۶) برگزار شد. در همین حال پیش از اولین جلسه دادگاه برنامه ای به نام «حلقه شیطان» که او را به عنوان رهبر یک «فرقه انحرافی» معرفی می‌کرد از تلویزیون دولتی ایران پخش شد. این برنامه مدعی شد آموزه‌های محمدعلی طاهری موجب شده مردم نسبت به باورهای اسلامی خود دچار تردید شوند. در انتهای این برنامه افرادی که خود را «نجات‌یافته» توصیف می‌کردند خواستار اعدام محمدعلی طاهری شدند. این برنامه به همراه ویودیوهایی از کلاس‌های عرفان حلقه در دادگاه روز دهم جولای پخش شد.

این سومین بار است که مقام‌های حکومت ایران تلاش می‌کنند محمدعلی طاهری را به دلیل همان فعالیت‌های پیشین‌اش با خطر مرگ مواجه کنند. مرتبه اول سال ٢٠١١ بود که یکی از شعب دادگاه انقلاب تهران او را به اتهام «توهین به مقدسات اسلامی» به ۵ سال حبس محکوم کرد اما گفت برای حکم در مورد اتهام «اتهام افساد فی الارض» تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. در سال‌های بعد، مسوولان وی را در سلول انفرادی  بند دو الف زندان اوین نگهداری کردند، در حالی که ادعا کردند در حال انجام تحقیقات هستند. او نهایتا در سال ٢٠١۵ به جرم «افساد فی الارض» به اعدام محکوم شد اما پس از تجدید نظر، در سال ٢٠١۶ تبرئه شد. با این وجود، او از زندان آزاد نشد و در اواخر سال ٢٠١۶ به دلیل همان فعالیت‌هایی که اساس صدور حکم [۵ سال حبس] در سال ٢٠١١ قرار گرفته بود، مجددا به «افساد فی الارض» متهم شد.

لطفا بلافاصله نامه‌ای به زبان فارسی، انگلیسی یا زبان مادری خود بنویسید و در آن:

– از مقام‌های ایرانی بخواهید فورا و بدون قید و شرط حکم اعدام محمدعلی طاهری را لغو و او را تبرئه و آزاد نمایند، چرا که او یک زندانی عقیدتی است و تنها به دلیل استفاده مسالمت‌آمیزش از حق آزادی عقیده، بیان و اجتماع مورد تعرض قرار گرفته است.

– به آنها یادآوری کنید که بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشر، حکم اعدام تنها برای «جرایم بسیار جدی» که جرایمی محدود به جنایت‌های بین‌المللی تفسیر شده، قابل استفاده است و اتهام‌هایی که به محمدعلی طاهری نسبت داده شده در این سطح نیستند.

–  از آنها بخواهید تا تحقیقاتی مستقل و بی‌طرفانه در ارتباط با حبس انفرادی طولانی‌مدت محمدعلی طاهری، که نقض ممنوعیت مطلق شکنجه و سایر رفتارهای ظالمانه است، را در دستور کار قرار دهند و افراد مسوول در این زمینه را مورد پیگرد قضایی قرار دهند.

–  نگرانی خود را از نقض ممنوعیت قانونی محاکمه مجدد متهم با اتهامی مشابه [توسط حکومت ایران] ابراز کنید، چراکه محمدعلی طاهری سه بار برای همان فعالیت‌های مسالمت‌آمیزی که در گذشته داشته محاکمه شده است.

لطفا درخواست‌های خود را تا قبل از تاریخ ١٢ اکتبر ٢٠١٧ (٢٠ مهرماه ١٣٩۶) خطاب به اشخاص زیر ارسال کنید:


Head of the Judiciary
Ayatollah Sadegh Larijani
c/o Public Relations Office
Number 4, 2 Aziz Street Intersection
Tehran, Islamic Republic of Iran

High Council for Human Rights
Mohammad Javad Larijani
Esfaniar Boulevard, Niayesh Intersection
Vali Asr Avenue
Tehran, Islamic Republic of Iran
Email: larijani@ipm.ir


و یک کپی نامه را به آدرس زیر ارسال کنید:


Deputy for Human Rights and International Affairs, Ministry of Justice
Mahmoud Abbasi
Number 1638, Below Vali Asr Square Vali Asr Avenue
Tehran, Islamic Republic of Iran 1416783619
Email: dr.abbasi@sbmu.ac.ir


همچنین یک کپی از نامه را برای سفیران سایر کشورها که در کشور شما اقامت دارند ارسال کنید.

برای مشاهده متن کامل بیانیه سازمان عفو بین الملل روی تصویر زیر کلیک کنید:

همچنین می‌توانید به جای ارسال نامه به آدرس زير که حاوی متن درخواست سازمان عفو بين الملل برای لغو حکم اعدام و آزادی محمدعلی طاهری از مقامات ايران به زبان آلمانی است رفته و در خانه‌های خالی نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود را درج کرده و سپس با یک كليك روى دكمه زرد رنگ «sofort handeln» درخواست خود را ارسال کنید و سپس با دريافت كلمه آلمانى DANKE (به معنى متشكرم ) از ارسال موفقیت‌آمیز درخواست خود اطمینان حاصل کنید:

متن آماده ارسال سازمان عفو بین الملل به زبان آلمانی

🔸در صورتی که از تلفن همراه استفاده می‌کنید برای مشاهده دستورالعمل ارسال درخواست سازمان عفو بین الملل دکمه INSTANT VIEW در انتهای پست را لمس کنید



منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر