۱۳۹۶-۰۶-۱۸

خواهر محمدعلی طاهری حکم اعدام حتی براساس قوانین ایران هم وجاهت ندارد

گروه خبري سايت
خواهر محمدعلی طاهری حکم اعدام حتی براساس قوانین ایران هم وجاهت ندارد

آذردخت طاهری، خواهر محمدعلی طاهری در گفتگو با بخش فارسی تلویزیون صدای امریکا حکم اعدام صادر شده برای برادرش را فاقد وجاهت قانونی دانسته و از نهادهای مدافع حقوق بشر خواسته برای لغو این حکم پافشاری کنند.

آذردخت طاهری، خواهر محمدعلی طاهری روز پنجشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۶ در گفتگو با بخش فارسی تلویزیون صدای امریکا گفته: «حکم صادره از دادگاه حتی بر اساس قوانین ایران از وجاهت قانونی برخوردار نیست. به این دلیل که در آن اتهاماتی مطرح شد که آقای طاهری قبلا به خاطر تمام آن اتهامات محاکمه و در نهایت تبرئه شده بودند و طبیعی است که هیچ فردی را دو بار به خاطر یک اتهام محکوم نمی‌کنند.»

در همین ارتباط «شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد» در نامه ای به رهبران جهان و مقام‌های حقوق بشر سازمان ملل متحد از آنها خواسته است برای لغو حکم اعدام محمدعلی طاهری زندانی عقیدتی و بنیانگذار گروه عرفان حلقه در ایران و آزادی فوری و بی‌قید و شرط او تلاش کنند.

آذر طاهری با اشاره به اعتراض نهادهای حقوق بشری در جهان و اعتراض وزارت امور خارجه برخی از کشورها از جمله ایالات متحده به حکم صادر شده علیه محمدعلی طاهری، با تشکر از همه کسانی که در راه آزادی برادرش کوشیده اند افزود: «باز هم خواهش می‌کنم که با حمایت کمپین ویژه عفو بین‌الملل خواستار لغو حکم صادره باشند. فراموش نکنیم که خطر هولناک اعدام در یک قدمی مردی است که به همه ما درس عشق و صلح داده است. »



شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب که همان شعبه بدوی رسیدگی کننده به پرونده این زندانی عقیدتی است، با وجود رد استدلال استناد به ماده ۲۸۶ توسط دیوان عالی کشور مجددا با استدلال مشابه، در تاریخ ۵ شهریورماه ۱۳۹۶ برای محمدعلی طاهری حکم اعدام صادر کرد. «محمود علیزاده طباطبایی» وکیل بنیانگذار عرفان حلقه گفته ۲۰ روز برای اعتراض به رای صادر شده فرصت دارد و حتما به این رای اعتراض خواهد کرد.

این وکیل دادگستری حکم اعدام صادر شده برای محمدعلی طاهری را «بی پایه و اساس» خواند.

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر