۱۳۹۶-۰۶-۲۶

تجمع اعتراضي جمعي از آزاد انديشان در حمايت و به پايان دادن به نقض حقوق بشر و لغو حكم اعدام محمد علي طاهري

گروه خبري سايت
تجمع اعتراضي جمعي از آزاد انديشان در حمايت و  به پايان دادن به نقض حقوق بشر و لغو حكم اعدام محمد علي طاهري
تجمع اعتراضي جمعي از آزاد انديشان بتاريخ ١٦ سپتامبر ٢٠١٧ در حمايت به پايان دادن به نقض حقوق بشر در ايران و لغو حكم اعدام محمد علي طاهري و آزادي زندانيان عقيدتي و سياسي .

متن بيانيه بدين شرح مي باشد كه بخشي از آن را انتشار مي دهيم:

خطاب به همه آزاداندیشان و آزادیخواهان جهان

امروز 16 سپتامبر 2017 مصادف با 25 شهریورماه 1396 ، در واشنگتن دی سی روبروی کاخ سفید همراه با جمعی از آزاداندیشان و مدافعین حقوق بشر به نشانه اتحاد و همبستگی در دفاع از کرامت انسانی و حقوق نقض شده بیگناهان و اندیشمندان در بند، گردهم آمده ایم و در کنارهم ایستاده ایم تا صدای مظلومیت محمدعلی طاهری معلم عشق و صلح و دوستی و زندانیان دیگر باشیم. محمد علی طاهری نظریه پرداز، دگراندیش و بنیانگذارعرفان حلقه و طب مکمل فرادرمانی که خاستگاهی ایرانی دارد می باشد،
 او پس ازسالها تلاش و تحقیقات بسیار توانست با ارائه خدمات بشر دوستانه و نوآوری های خود دریچه جدیدی را برای صلح وآشتی بین علم، فلسفه،مذهب وعرفان، باز نماید. ولی کوردلان تاب نیاوردند و خواستند تیشه به ریشه این متفکر توانا و فرهیخته بزنند و هم اکنون حکم اعدام وی را برای دومین بار در دادگاه نمایشی وغیرقانونی با پرونده سازی ماموران امنیتی سپاه صادر کردند. و این در حالی است که پیشترحکم اعدام وی در دیوان عالی کشور لغو شده است. ولی ایشان همچنان در حبس انفرادی بسر می برد.

حکم اعدام محمد علی طاهری برای دومین بار نقض فاحش قوانین بین‌المللی حقوق بشری است، چرا که فعالیت‌های ایشان بر اساس قانون و در چارچوب "حق آزادی بیان و عقیده" صادر شده است. طبق اصل 23 قانون اساسی جمهوری اسلامی "تفتیش عقاید ممنوع است و هیچکس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد" و طبق اصل 37 قانون اساسی: اصل، برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.همچنین طبق ماده 18 و 19 اعلاميه جهاني حقوق بشر که به اهميت «آزادي عقيده و بيان» تأكيد دارد می گوید"هر كس حق دارد كه از آزادي فكر، وجدان و مذهب بهره مند شود " هر كس حق آزادي عقيده و بيان دارد.". و این حق شامل آن است كه از داشتن عقايد خود بيم و اضطرابي نداشته باشد و در كسب اطلاعات و افكار و در اخذ و انتشار آن، به تمام وسايل ممكن و بدون ملاحظات مرزي، آزاد باشد.

با صدورحکم اعدام برای بنیانگذارعرفان حلقه، شاهد اعتراضات و واکنش های گسترده فعالان مدنی و حقوق بشری، خانواده و شاگردان وی در ایران و سایر نقاط دنیا بودیم. این واکنش‌ها در شبکه‌های خبری و رسانه‌های فارسی زبان و بین‌المللی نیز بازتاب گسترده‌ای گرفته است که گزارش‌های اختصاصی خود را در مورد وضعیت پرونده محمد علی طاهری منتشر کرده‌اند.

همچنین: حکم اعدام محمد علی طاهری واکنش مقامات وزارت امورخارجه آمریکا در تاریخ اول سپتامبر را در پی داشته است و با انتشار بیانیه‌ای از سوی خانم هدرنوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نگرانی عمیق خود را از صدور حکم اعدام محمد علی طاهری بنیانگذار یک جنبش معنوی ایرانی ابراز نموده اند و صدور حکم اعدام را برای وی محکوم کرده و از سران دولت ایران خواستار لغو فوری حکم اعدام ایشان شدند.

در این بیانیه آمده است که صدور حکم اعدام به اتهام "تاسیس یک گروه عرفانی" و "افساد فی الارض" با تعهدات بین‌المللی ایران در خصوص احترام به آزادی بیان، مذهب و یا عقیده و تضمین آنها برای محمدعلی طاهری، مغایرت دارد.

وی همچنین افزود که "ما گزارش‌های متعددی را در مورد بازداشت هواداران محمدعلی طاهری با اتهاماتی مشابه دریافت کرده‌ایم".و در پایان آمده است: ما از دولت ایران می‌خواهیم که هرگونه تلاش لازم را برای لغو حکم اعدام بنیانگذار عرفان حلقه به کار گیرد. و درانتها آمده است: ما با کسانی همصدا خواهیم شد که از ایران می‌خواهند که به تعهداتش بر اساس قوانین خود و قوانین بین‌المللی پایبند باشد و کلیه مضامین حقوق بشری برای شهروندان ایرانی را تضمین کرده و محترم بشمارد.

سازمان عفو بین‌الملل دفترآمریکا نیز در بیانیه‌ای در روز پنج‌شنبه 31 آگوست، با پرداختن به وضعیت پرونده محمد علی طاهری خواستار لغو فوری حکم اعدام ایشان شد.این سازمان از فعالان و شهروندان جهان درخواست کرده که "آنها می‌توانند به هر زبانی که آشنایی یا تسلط دارند، با ارسال نامه به مقامات ایران اعتراض خود را به صدور حکم اعدام برای محمد علی طاهری اعلام کرده و خواستار فوری لغو این حکم شوند".

و با ارسال نامه به مقامات ایران، به آنها متذکر شوند که "بنابر قوانین حقوق بشری بین‌المللی، صدور حکم اعدام تنها برای جرایم جدی و خطرناک احتمال صدور و اجرا دارد"، در صورتی که اتهامات عنوان شده برای محمدعلی طاهری، مصداقی برای صدور حکم اعدام نیست.

همراهان و آزاد اندیشان فرهیخته امروز ایران وارد دوران تاریخی جدیدی شده است.اعدام ، شکنجه، زندان، سرکوب و تهدید شهروندان یک کشور به دلیل اندیشه و دین متفاوت، جایی در این دهکده جهانی ندارد! امروز در عصر رویایی اندیشه ها بسر می بریم و سرکوب و به سخره گرفتن انسانها نشان از پیمانه خالی مدعیان زر و زور است!

برای دستیابی به آزادی اندیشه و بیان لازم است همه انسانها فارغ از هر رنگ و پوست و نژادی به یک وحدت رویه برسند و آن، وحدت و یگانگی انسانها در این کره خاکی به دور از تعصب، غرور، بخل و حسد و کینه است. طبق آموزه‌های استاد محمد علی طاهری «انسان به وسعت جهان هستی گسترده و شامل بی نهایت اجزای وجودی است.» او می گوید همه مردم می توانند به عنوان درمانگرعمل کنند و با اتصال به هوشمندی کیهانی از راز هستی و علت وجود خود آگاه شده و از دانش آن بهره مند گردند و درنهایت بشر به یک تفکر اشتراکی برسد. او همچنین یادآور می شود که از رسالت های انسان در زمین مبارزه با ظلم، دفاع از حق و رسیدن به صلح جهانی است.

دولت وقوه قضاییه ایران ملزم به پاسخگویی دربرابر بی عدالتی ها و نقض حقوق بشر درایران می باشد و متعهد است بر پايه تعهدات بين المللی كه با امضاي اسناد مهم حقوق بشري بعهده گرفته است ازادي عقيده را به رسميت شناخته و انرا مصداق عمل مجرمانه قرار ندهد .فقدان یک نظام قضایی مستقل، به‌ویژه دادگاه‌های انقلاب، وضعیت وخیمی را در ایران برای هموطنان ما رقم زده است. تا زمانی که قوه قضاییه ایران استقلال قضایی در برقراری عدالت اجتماعی نداشته باشد، بیگناهان در زندان و گناهکاران در شهر می گردند. رژیم ایران از فرقه گرایی و استبداد دینی و تفرقه اندازی بین آحاد مردم ایران با هر مرام و عقیده ای که هستند، دست بردارد و به تعهدات حقوق بشری بین المللی خود برای آزادی‌های اجتماعی و آزادی ادیان و اندیشه احترام گذاشته و به عدم ورود به حریم خصوصی افراد پایبند باشد. افراد به دلایل واهی دستگیر می‌گردند، حقوق زنان و کودکان همچنان نقض شده، وضعیت اقتصادی مردم روز به روز وخیم‌تر شده و فسادمالی، فقر و فحشا واعتیاد بیداد می کند ولی ما همچنان شاهد مجازات‌های خشن و خانمان سوز برای شهروندان ایرانی هستیم.در جایی که مسئولین یک نظام حاضر به پاسخگویی نباشند و آزادی اندیشه و بیان محافظت نشود؛ بی‌ثباتی، نقض حقوق بشر و استبداد دینی وافراط‌ گرایی خشونت‌آمیز فرصت بیشتری برای ریشه ‌دار شدن خواهد داشت.

ما از دولت ایران و قوه قضاییه خواهان لغو حکم ناعادلانه اعدام و آزادی بی قید و شرط استاد محمدعلی طاهری هستیم! همچنین خواهان آزادی همه زندانیان عقیدتی، سیاسی و مدنی از جمله اندیشمندان، روزنامه نگاران، وکلا، معلمین، کارگران و بسیاری از شهروندان ایرانی که صرفا بخاطر حق طلبی و بیان اندیشه خود در دام ناآگاهان و بی خردان افتاده اند هستیم!

و از تمامی آزاد اندیشان دعوت می کنیم تا با ما همصدا شده و صرفنظر از هر مرام و عقیده ای به این بی عدالتی ها و نقض آشکار حقوق بشربرای هموطنان بیگناه مان اعتراض کنند و بدینوسیله اعلام می داریم هیچ حکمی بجز آزادی بی قید و شرط استاد محمد علی طاهری نمی پذیریم و دردفاع ازکرامت انسانی و دفاع از حق زندانیان ایستاده ایم.این پیام صلح ما به همه جهانیان است و قیام ما برای حق طلبی و ظلم ستیزی است. بیایید همه با هم در اتحاد و یگانگی در جهت صلح جهانی قدم برداریم و این کره خاکی را از نابودی نجات دهیم!

در انتها از حمایت مقامات وزارت امور خارجه آمریکا وامنستی(سازمان عفو بین الملل)، سازمان ملل و پارلمان اروپا و همه آزادیخوان راه حق و حقیقت و مدافعان حقوق بشردر سراسر دنیا، که ما را طی این سالها حمایت کردند سپاسگزاری می کنیم و ما نیز دست همه آنها را به دوستی و صلح و وحدت می فشاریم. به امید آزادی هر چه سریعتر زندانیان عقیدتی و سیاسی در ایران!

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر