۱۳۹۶-۰۶-۲۱

بازداشت تعدادی از هواداران محمد علی طاهری در تهران

گروه خبري سايت
بازداشت تعدادی از هواداران محمد علی طاهری در تهران
بی‌بی‌سی فارسی:

خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که سه نفر از هواداران محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه امروز دوشنبه در تهران بازداشت شده‌اند.

این خبرگزاری گفته است که دستگیرشدگان در پی "هجمه‌های حقوق‌ بشری و کمپین‌های به‌ظاهر بین‌المللی" بودند و به دست وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

دادگاه انقلاب آقای طاهری را به "اتهام فساد فی الارض" به اعدام محکوم کرده است. شماری از هواداران او در هفته های اخیر به ادامه بازداشت او دست به اعتراض زده اند.
خبرگزاری تسنیم همچنین می گوید در روزهای اخیر و پس از اعلام حکم اعدام علیه آقای طاهری٬ بیش از ۱۰ نفر از هواداران او که در حال طراحی تجمع اعتراضی بودند٬ در یک میهمانی در شهرری در جنوب تهران بازداشت شدند.



پیش از این منابع خبری ایران از دستگیری هواداران آقای طاهری در شیراز و اصفهان هم خبر داده بودند.

محمدعلی طاهری در ابتدای دهه ۸۰ خورشیدی با راه انداختن "موسسه فرهنگی هنری عرفان حلقه" و معرفی نوعی طب مکمل با عنوان "فرادرمانی" به تدریج شهرت یافت اما فعالیت های او به یک دهه نرسید.

ماموران اطلاعات سپاه پاسداران آقای طاهری را در سال ۱۳۸۹ دستگیرکردند که تاکنون در بازداشت است.
قوه قضائیه ایران یک بار او را به اعدام محکوم کرده بود اما دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد.
برخی از رسانه های حکومتی ایران از روش هایی مانند عرفان حلقه با عناوینی چون عرفان کاذب و عرفان نوظهور یاد و چنین عقایدی را رد می کنند و درباره اعتبار علمی روش های طب مکمل هم از دید برخی از کارشناسان تردید وجود دارد.

شماری از پژوهشگران امور دینی فعالیت های عقیدتی آقای طاهری را مصداق افساد فی الارض یا مخالف مبانی اسلام نمی دانند.

هواداران آقای طاهری تاکنون چندین بار در اعتراض به بازداشت و صدور حکم اعدام علیه او٬ در ایران و خارج از کشور دست به تجمع زده اند.

منابع خبری نزدیک به آقای طاهری می گویند که خانواده او از هواداران دعوت کرده است که همزمان با حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در برابر مقر این سازمان به حکم اعدام علیه آقای طاهری اعتراض کنند.





منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر