۱۳۹۳-۱۲-۰۱

در پی انتشار اخبار ضد و نقیضی که در خصوص سلامت جسمانی محمدعلی طاهری

در پی انتشار اخبار ضد و نقیضی که در خصوص سلامت جسمانی محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در بند امنیتی زندان اوین، در فضای مجازی و رسانه‌های غیر معتبر منتشر شده‌ بود، خانواده این زندانی در کانادا طی انتشار بیانیه‌ای با تاکید بر سلامت جسمی وی خواهان جلوگیری از دامن زدن به شایعات شدند.
بیانیه خانواده محمدعلی طاهری در کانادا
به نقل قول خبرگزاری ایرانشهر
در پی انتشار اخبار ضد و نقیضی که در خصوص سلامت جسمانی محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در نبد امنیتی زندان اوین، در فضای مجازی و رسانه‌های غیر معتبر منتشر شده‌بود، خانواده این زندانی در کانادا طی انتشار بیانیه‌ای با تاکید بر سلامت جسمی وی خواهان جلوگیری از دامن زدن به شایعات شدند.


در بیانیه‌ای که به امضای مادر و خواهر محمد علی طاهری از شهر تورنتو در کانادا منتشر شده‌است آمده: «در روزهاي اخير گروهي از آشنايان و علاقه مندان فرزند و برادر ما، استاد محمد علي طاهري با ما تماس گرفته و در باره حال جسمي و شرايط او پرسيده‌اند. ضمن قدرداني از ابراز محبت عزيزان و بزرگواران و چهره‌هاي علمي و فرهنگي كه از سر مهر جوياي احوال ايشان بوده‌اند به آگاهي مي‌رساند، خوشبختانه در هفته‌هاي اخير تحرك تازه‌اي در رسيدگي منطبق بر آيين دادرسي به پرونده ايشان رخ داده‌است. همسر و فرزندان و دیگر اعضای خانواده آقاي طاهري در هفته‌هاي اخير از فرصت ديدار با او برخوردار بوده‌اند. ملاقات كنندگان با او گفته‌اند كه آقاي طاهري از شرايط جسمي بهتري برخوردار هستند.»

محمد علی طاهری که به دلیل پایه گذاری یک مکتب فکری به اسم عرفان کیهانی(حلقه) از اردیبهشت 1391 خورشیدی تا کنون در زندان است در هفته‌های آتی با دادگاه تازه‌ای روبروست که گمان می‌رود برای تشدید مجازات وی تشکیل می‌گردد.

در ماه گذشته  برخی اخبار بدون ذکر منبع موثق در فضای مجازی منتشر شد که از احتمال «مرگ فیزیکی»، تا «انتقال غیر قانونی وی از زندان اوین به مکانی نا معلوم» را مطرح می‌کرد. کارشناسان رسانه‌ای انتشار این اخبار غیر موثق را تله دستگاه‌های امنیتی برای سنجش واکنش احتمالی هوادان محمدعلی طاهری در داخل و خارج از ایران قلمداد کرده بودند.

پیش از این نام محمد علی طاهری در گزارش سالانه احمد شهید به مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان نمونه‌ای از نقض حقوق بشر در ایران یاد شده‌است و گروه‌های متعددی از هوادان او در داخل و خارج از ایران با تشکیل تجمعاتی در شهرهای مختلف ایران، اروپا و آمریکا کوشیده ‌بودند نسبت به استمرار غیر قانونی تضییع حقوق وی اعتراض کنند.

خانواده طاهری امیدوار هستند با توجه به تعیین تاریخ رسیدگی به پرونده وی، شرایطی به وجود آید که به رفع آنچه ایشان «سوء تفاهمات موجود» خوانده‌اند، منجر گردد. به همین رو از هوادان آقای طاهری، خصوصا در خارج از ایران خواسته‌اند تا اطلاع رسانی در خصوص وضعیت وی را تنها از طریق اطلاعاتی که از سوی منابع مورد تایید خانوده محمدعلی طاهری منتشر می‌شود، دنبال نمایند.



منبع خبر :خبرگزاری ایرانشهر
http://iranshahrnewsagency.com/NewsDetails.aspx?ItemId=30391#.VOdKdvmsWSr

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر