۱۳۹۳-۱۱-۱۴

در دیدار جمعی از فرادرمانگران (از حامیان استاد محمدعلی طاهری) با آیت الله معصومی

در دیدار جمعی از فرادرمانگران (از حامیان استاد محمدعلی طاهری) با آیت الله معصومی تهرانی، ایشان ضمن تاکید بر غیرقرآنی بودن حکم ارتداد، بر حق تمامی دگراندیشان برای بهرمندی از آزادی بیان و نیز برخورد علمی با تفکرات و نظراتشان تصریح کرده و به انتقاد از رویه‌های فقهی موجود پرداختند.
از متن سخنان آیت الله معصومی تهرانی در فیلم:
اولین دگراندیشان خود پیامبران بودند؛ آنان برخلاف سنت، اعتقاد اجتماعی و رسم و سنت جامعه شان حرف زدند؛ ... آن ها خود می خواستند با این رسم (قتل دگراندیشان) مبارزه کنند.
ما هویت دینی مان را مطلق کردیم و اگر کسی بر خلاف آن حرف بزند، بحث ارتداد سر در می آورد.
ارتداد هیچ حکم قرآنی ندارد ولو اگر صد حدیث داشته باشد.
من معتقدم ما باید ملتی بشویم که شروع کنیم به نقد کردن خودمان؛ در مجموع چیزهایی که ما نمی فهمیم میگذاریم ضاله، و چیزهایی که دکان ما را بهم می ریزد هم میگذاریم ضاله.
من کاری با فردیت و صرفا آقای طاهری و تفکرات ایشان ندارم، بحث من با دگراندیشی و افراد دگراندیش است؛ باید این را فرهنگ سازی کرد که وقتی چیزی را نمی شناسیم و نمی فهمیم و ... انگ به آن نچسبانیم که مرتد است ... پیغمبر اسلام هم از دید مشرکین مرتد بود.
ما نیاز به متفکر داریم که نیازهای منطقه را بشناسد و بر اساس آن طرح بدهد و دیگران روی آن کار کنند، فعالیت کنند ... این یک کار جمعی می خواهد.
آیه «فَبَشِّرْ عِبادِ الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْباب»،
اولا یک بشارت می دهد؛
دوم می گوید مردم صاحب فکر هستند، می توانند خوب را از بد تمییز دهند؛
سوم مخالف و موافق باید علنا و در جمع حرف بزنند و تبلیغ کنند.
بیشتر ببیند و بشنوید:
https://www.youtube.com/watch?v=3KrV2z3bERY



منبع خبر : واحد خبر عرفان حلقه
https://www.facebook.com/Halqeh.news?ref=ts&fref=ts

#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#erfanekeihani
#Mediaerfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر