۱۳۹۳-۱۲-۰۲

دوّم سيماى قضات و داوران

دوّم سيماى قضات و داوران
سپس از ميان مردم، برترين فرد نزد خود را براى قضاوت انتخاب كن، كسانى كه مراجعه فراوان، آنها را به ستوه نياورد،...... و برخورد مخالفان با يكديگر او را خشمناك نسازد، .....در اشتباهاتش پافشارى نكند، ......و بازگشت به حق پس از آگاهى براى او دشوار نباشد، ......طمع را از دل ريشه كن كند،...... و در شناخت مطالب با تحقيقى اندك رضايت ندهد، ......و در شبهات از همه با احتياطتر عمل كند، ......و در يافتن دليل اصرار او از همه بيشتر باشد، .......و در مراجعه پياپى شاكيان خسته نشود، ......در كشف امور از همه شكيباتر، .......و پس از آشكار شدن حقيقت، در فصل خصومت از همه برنده تر باشد،........ كسى كه ستايش فراوان او را فريب ندهد، .......و چرب زبانى او را منحرف نسازد .......و چنين كسانى بسيار اندكند.
پس از انتخاب قاضى، هر چه بيشتر در قضاوت هاى او بينديش، ......و آنقدر به او ببخش كه نيازهاى او بر طرف گردد، .......و به مردم نيازمند نباشد، و از نظر مقام و منزلت آنقدر او را گرامى دار كه نزديكان تو، به نفوذ در او طمع نكنند،....... تا از توطئه آنان در نزد تو در أمان باشد.
در دستوراتى كه دادم نيك بنگر كه همانا اين دين در دست بدكاران اسير گشته بود، كه با نام دين به هوا پرستى پرداخته، و دنياى خود را به دست مى آوردند.
ترجمه نامه 53 نهج البلاغه - نامه به مالك اشتر
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#erfanekeihani
#Mediaerfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر