۱۳۹۳-۱۲-۰۷

انعکاس خبر امروز در سایت بی سی فارسی

انعکاس خبر امروز در سایت بی سی فارسی
به نقل از وبسایتبی س ی فارسی:
بازتاب تجمع حامیان استاد محمدعلی طاهری در مقابل دادگاه انقلاب در وبسایت خبری بی بی سی فارسی.
منابع خبری، از دستگیری عده ای از شرکت کنندگان در تجمع امروز و آزادی آنها بعد از مدتی بازداشت خبر می دهند
ماموران یگان ویژه پلیس و لباس شخصی، تجمع ده ها نفر از حامیان محمدعلی طاهری در مقابل دادگاه انقلاب در تهران را مورد حمله قرار داده و تجمع کنندگان را پراکنده کردند.
این تجمع، در واکنش به انتشار اخباری صورت گرفته بود که از احتمال محاکمه آقای طاهری، بنیانگذار "عرفان حلقه"، در روز چهارشنبه ۷ اسفند حکایت داشت.
به گفته منابع نزدیک به این زندانی، جلسه محاکمه وی امروز برگزار نشده است. این منابع، همچنین از دستگیری عده ای از شرکت کنندگان در تجمع امروز و آزادی آنها بعد از مدتی بازداشت خبر می دهند.
سه هفته پیش خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که دادگاه محمدعلی طاهری به زودی برگزار می‌شود.
این خبرگزاری نوشته بود: "هم اکنون پرونده افساد فی الارض وی در دست بررسی است و سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته است، حکم ارتداد طاهری را صادر کرده اند."
انتشار این خبر، نگرانی حامیان آقای طاهری در مورد نحوه محاکمه و حکم احتمالی او را افزایش داد. متهم شدن افراد به ارتداد در ایران، ممکن است به صدور حکم اعدام برای آنها منجر شود.
سه هفته پیش خبرگزاری فارس اعلام کرد که دادگاه محمدعلی طاهری به زودی برگزار می‌شود
خبرگزاری فارس همزمان نوشته بود که ۱۶ نفر از مربیان "عرفان حلقه" که بعد از دستگیری محمدعلی طاهری، بنیانگذار آن، اقدام به برگزاری کلاس کرده بودند در دادگاه در مجموع به ۳۷ سال حبس و ۱۳۰ میلیون تومان "رد مال" محکوم شدند.
محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و به اتهام اقدام علیه امنیت کشور دستگیر و پس از ۶۷ روز بازجویی در بند ۲ الف (متعلق به سپاه) زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد. وی در اوایل سال ۱۳۹۰ مجددا به اتهام "ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات، فساد فی الارض و سب النبی" دستگیر و زندانی شد.
حکومت ایران، از سال ها پیش مقابله با آیین های معنوی ناسازگار با مفاهیم سنتی اسلام را در دستور کار قرار داده و بسیاری از رهبران و پیروان این گونه آیین ها را دستگیر کرده است.
در جمهوری اسلامی ایران، از این آیین ها با عناوینی همچون "عرفان های کاذب" یا "عرفان های نوظهور" یاد می‌شود.
منبع خبر : بی سی فارسی
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2015/02/150225_l39_mohammadali_taheri_gathering?ocid=socialflow_facebook

#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#erfanekeihani
#Mediaerfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر