۱۳۹۵-۰۹-۰۸

تقاضاي مادر استاد محمد علی طاهري از مقامات كشور

گروه خبري سايت
تقاضاي مادر استاد محمد علی طاهري از مقامات كشور

بسم الله الرحمن الرحیم
گوش در گفتن شیرین تو واله تا کی
چشم در منظر مطبوع تو حیران تا چند
بیم آنست دمادم که برآرم فریاد
صبر پیدا و جگر خوردن پنهان تا چند
(سعدی)

همگان نیک می دانیم که از بدو رسیدگی قضایی به پرونده استاد طاهری تخلفات و تعدیات متعدد و مکرری از قانون و اصول حقوقی پذیرفته شده در نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است که اصل بی طرفی نظام قضایی کشور را کاملا زیر سوال می برد و اینگونه القاء می کند که گویی اراده ای برتر از قانون و عدالت در موضوع پرونده ایشان حاکم است که به هیچیک از هنجارهای قانونی نظام پایبند نیست ، مثلاً مطابق قوانین و اصول حقوقی پذیرفته شده در نظام قضایی ایران به جرایم متعدد متهم بایستی توأم و یکجا رسیدگی شود. و گفته شده اعمال این قاعده به جهت رعایت قواعد تعدد قانون مجازات اسلامی و نیز رعایت نظم در دادرسی های کیفری ضروری است، در حالیکه مشاهده می کنیم قریب شش سال است که استاد طاهری پشت میله های زندان بسر می برد و هنوز اتهامات وی احصاء نشده و هر روز یک عنوان اتهامی جدید به وی تفهیم می گردد. این همان ایرادی است که شعبه 33 دیوانعالی کشور به آن اشاره و حکم را نقض می کند.

و یا اینکه در قانون آیین دادرسی کیفری تصریح شده است که مدت اعتبار قرار بازداشت موقت در شدیدترین جرائم حداکثر چهارماه است و اگر در این مدت پرونده منتهی به تصمیم نهایی در دادسرا نشود، بازپرس مکلف به فک یا تخفیف قرار تامین است.

بنابراین و با توجه به اتمام دوران محكوميت استاد طاهرى با اتهاماتى كه از اصل ناروا بودند و با گذشت بيش از٩ماه از پايان آن محکومیت ، ايشان هنوز دربند هستند، كه البته اکنون صدور قرار بازداشت موقت ديگر ارزش و وجاهت قانونى ندارد و مجوزی برای ادامه نگهداری وی دربند نیست و همچنين ايراد هر نوع اتهام تكرارى و يا اتهامى جديد فاقد ارزش قانونى و قضایی بوده و نزد افکار عمومی مستقل داخلی و خارجی وجاهتی ندارد.

لذا ما همچنان به اين نكته اساسی تاكيد ميكنيم كه آزادى بى قيد و شرط ايشان تنها تصمیم قابل قبول و قانونی است که مسئولین قضایی می توانند اتخاذ کنند و هر عملى غير از اين مغايرت محض با قوانين قضايى و حقوق بشرى دارد .




منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg
@erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر