۱۳۹۵-۰۸-۱۴

برخوردهای اخیر دستگاه قضائی با محمد علی طاهری

گروه خبري سايت
برخوردهای اخیر دستگاه قضائی با محمد علی طاهری
در بی بی سی فارسی بررسی شد: علل برخوردهای اخیر دستگاه قضائی جمهوری اسلامی با محمد علی طاهری
برنامه صفحه ۲ در تلویزیون فارسی بی بی سی شب گذشته، ۱۱ آبان ۹۵ به تحلیل وضعیت حقوقی و ابعاد اجتماعی و سیاسی پرونده محمدعلی طاهری پرداخت.

این برنامه که با حضور مهرانگیز کار، حقوقدان و نویسنده، رکسانا حقیقت طلب، مربی عرفان حلقه و علی افشاری، تحلیلگر مسائل سیاسی ایران برگزار شد، عوامل گوناگون تاثیرگذار بر امنیتی شدن رویکرد جمهوری اسلامی با بنیانگذار عرفان حلقه را مورد نقد و بررسی قرار داد.

علی افشاری، تحلیل گر سیاسی، در این برنامه با اشاره به اینکه محمدعلی طاهری بارها اعلام کرده آموزه های عرفان حلقه تعارضی با آموزه های مذهبی ندارد، با صحه گذاشتن بر حساسیت های مذهبی در این زمینه تصریح کرد: «به هر حال کاری که ایشان عرضه می کنند یک محصول جدید است و رقیبی می شود برای فقه امامیه در شیعه و برداشت مذهبی سنتی. طبیعتا حکومتی که مبنای مشروعیت آن نظریه ولایت فقیه است و ریشه در فقه امامیه شیعه دارد، از این ناحیه احساس خطر می کند.»

به گزارش «خبرنگار عرفان حلقه»، به نقل از بی بی سی فارسی، وضعیت محمدعلی طاهری پس از گذشت بیش از یک ماه اعتصاب غذا رو به وخامت گراییده و بیش از ۲ هفته است که در بیمارستان بقیه الله الاعظم تهران در کما به سر می برد.

حامیان محمدعلی طاهری در روزهای گذشته بارها در مقابل این بیمارستان و دفتر سازمان ملل متحد در تهران دست به تجمع زده اند.

این تجمعات آرام با دخالت نیروهای انتظامی بر هم خورده و به گفته سایت خبری «عرفان نیوز»، در مواردی گروهی از تجمع کنندگان بازداشت شده اند.

گفتنی است، در این برنامه، دلایل متعددی بر غیرقانونی بودن برخورد دستگاه قضایی با محمدعلی طاهری عنوان شد، از جمله آنکه این اندیشمند علی رغم اتمام دوره محکومیت ۵ ساله و صدور قرار منع تعقیب اتهام های وارده، همچنان در زندان به سر می برد و در اعتراض به همین اهمال دستگاه قضا، ناچار به اعتصاب غذا شده است.

برنامه صفحه ۲ همچنین با ریشه یابی دلایل افزایش ناگهانی حساسیت های حکومت ایران روی فعالیت های بنیانگذار عرفان حلقه در دهه گذشته، افزایش دامنه علاقه مندان محمدعلی طاهری را از عوامل برخورد سیاسی جمهوری اسلامی با این اندیشمند دانست.



منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر