۱۳۹۵-۰۹-۰۱

تجمع حامیان عرفان حلقه در بریتانیا همزمان با ۵۴ روز اعتصاب غذای محمدعلی طاهری در زندان

گروه خبري سايت
تجمع حامیان عرفان حلقه در بریتانیا همزمان با ۵۴ روز اعتصاب غذای محمدعلی طاهری در زندان
گروهی از حامیان گروه معنوی عرفان حلقه (عرفان کیهانی) در بریتانیا، روز جمعه ۲۰ نوامبر ۲۰۱۶ در مقابل پارلمان آن کشور دست به تجمع زدند.

به گزارش فعالان حقوق بشر، این گروه از حامیان عرفان حلقه، با تجمع مقابل پارلمان بریتانیا در مرکز لندن، نسبت به وضعیت بنیانگذار عرفان حلقه (عرفان کیهانی) که در اعتصاب غذا و حبس قرار دارد و همچنین دیگر فعالان بازداشتی این گروه که در شهرهای مختلف ایران بازداشت هستند، اعتراض کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع، علت برگزاری این مراسم را ابراز نگرانی نسبت به وضعیت بنیانگذار عرفان حلقه و دیگر رهبران این گروه معنوی که در حبس و بازداشت و فشار قرار دارند اعلام کرده و از رسانه ها، افکار عمومی و همچنین جامعه جهانی خواستار فشار به رژیم ایران برای آزادی اعضای عرفان حلقه و زندانیان عقیده در ایران شدند.

گفتنی است؛ محمد على طاهرى، معلم معروف معنوى جهانى و بنیانگذار طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی که از سال ۱۳۹۰ در زندان اوین تهران محبوس است، با اتهاماتی همچون مفسد فی‌الارض، توهین به مقدسات، سب‌النبی، ارتداد و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، انجام فعل حرام (تماس با مچ دست زن نامحرم هنگام اتصال دادن به فرادرمانی) و موارد مشابه روبرو و حتی با حکم اعدام مواجه گردید، که بنا به گزارش ها، اتهامات فوق علیه وی ثابت نگردید، اما وی به حبس محکوم شد.

آقای طاهری از هفتم مهرماه امسال، در اعتراض به عدم اجرای قرار منع تعقیب و ممانعت از آزادی‌اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده و اعلام کرده است تا “احقاق مطالبات قانونی‌اش کماکان به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.”

گزارش ها حاکی از آن است که با گذشت روزها از اعتصاب غذای دکتر طاهری، وکیل و خانواده ایشان از وی خبری ندارند، اما شاگردان وی که برای اطلاع از وضعیت ایشان دست به تجمعاتی مسالمت آمیز در تهران زده بودند، بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و تعدادی از آنان دستگیر شده اند.

طی روزها و هفته های اخیر، صدها تن از شاگردان محمدعلی طاهری در تهران و شهرهای مختلف ایران و جهان دست به تجمعاتی اعتراضی زده و خواستار آزادی ایشان و دیگر حامیان و رهبران این گروه معنوی شدند.

لازم به یادآوری است، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز سه شنبه ۲۵ آبان امسال علیه نقض گسترده حقوق بشر در ایران قطعنامه ای صادر کرد، که در این قطعنامه وضعیت محمدعلی طاهری و شش زندانی سیاسی و عقیدتی دیگر که در اعتصاب غذا هستند مورد اشاره قرار گرفت.

#دیده_بان_حقوق_بشرایران:

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر