۱۳۹۵-۰۹-۰۵

بازداشت شاگردان محمدعلی طاهری و دو تن ناپدید شده اند

گروه خبري سايت
بازداشت شاگردان محمدعلی طاهری و دو تن ناپدید شده اند
خبرها حاکی از ادامه برخوردهای خشونت آمیز با شاگردان بازداشت شده محمدعلی طاهری و اعتصاب غذای آنها در اعتراض به این رفتار است.



از میان ۴۳ تن از بازداشت شدگان درگیری روز یکم آذر در مقابل مجلس ایران، بیش از ۳۰ نفر به زندان های فشافویه و قرچک منتقل شده و علی رغم صدور قرار کفالت برخی آنها، بازداشت این افراد تداوم یافته است.

دو تن نیز به خانه های امن سپاه منتقل شده و شدیدا تحت فشار قرار دارند. این در حالی است که به گفته شاهدان عینی، قاضی پرونده بازداشت شدگان گفته: “من کاره ای نیستم”!

امروز چهارشنبه ۳ آذر، خانواده های بازداشت شدگان درگیری روز دوشنبه، با حضور در دادسرای اوین با عدم پاسخگویی مسوولان قضایی مواجه شدند. یکی از نزدیکان بازداشت شدگان به خبرنگار عرفان حلقه گفت: «به نظر می رسد که بهانه تراشی برای آزادی شاگردان آقای طاهری و انتقال آنها به زندان های بدنام به منظور جنبه تنبیهی بخشیدن به بازداشت آنها باشد.»

این منبع نزدیک به افراد بازداشت شده ادامه داد: «در مراجعه به دادسرای اوین، به قاضی پرونده گفتم مگر شما برای برخی از این افراد قرار کفالت صادر نکردید؟ پس چرا فیش حقوقی ما را قبول نمی کنید؟ چرا برای بقیه آنها قرار کفالت صادر نمی کنید؟ مگر می شود افراد را بدون صدور حکم قانونی در بازداشت نگاه داشت؟»

وی افزود: «قاضی در جواب من تنها گفت من کاره ای نیستم!»

از سوی دیگر گزارش ها حاکی از آن است، احسان لطیفی و مروارید فرتومی در خانه های امن سپاه پاسداران شدیدا تحت فشار قرار دارند.

شب گذشته ماموران امنیتی به اتفاق احسان لطیفی با مراجعه به منزل مسکونی او پس از تفتیش منزل، تلفن همراه و وسایل شخصی او و همین طور وسایل شخصی همسر وی را توقیف کردند و این شاگرد محمدعلی طاهری را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

منابع نزدیک به مروارید فرتومی نیز خبر دادند که طی تماس تلفنی توسط ماموران امنیتی قرارگاه ثارالله تهدید شده اند که در صورت پنهان کردن وسایل شخصی این شاگرد محمدعلی طاهری با آنها برخورد خواهد شد.

این دو شاگرد محمدعلی طاهری در حالی در مکانی نامعلوم نگهداری می شوند که چنین شیوه برخوردی از سوی نیروهای سپاه پاسداران، مصداق بازداشت خودسرانه است. این نوع بازداشت نقض فاحش حقوق بشر، نقض آشکار میثاق های بین المللی که ایران به آنها متعهد است و حتی بر خلاف قوانین خود جمهوری اسلامی است.

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر