۱۳۹۵-۰۸-۲۶

تصویب قطعنامه در مجمع سوم سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر ایران

گروه خبري سايت
تصویب قطعنامه در مجمع سوم سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر ایران

روز گذشته قطعنامه حقوق بشر درباره ایران در سازمان ملل با ۸۵ رای موافق تصویب شد. با تصویب این قطعنامه، کمیته سازمان ملل ایران را ترغیب به رفع محدودیت های ‘آزادی اندیشه’ کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از بی بی سی، یک کمیته سازمان مل ایران را ترغیب کرده است به بازداشت های خودسرانه و “ناپدید شدن های اجباری” پایان دهد و به طور جدی نسبت به محدودیت های شدید بر آزادی تفکر، عقیده و مذهب ابراز نگرانی کرده است.

کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل روز سه شنبه این بیانیه را با ۸۵ رای موافق، ۳۵ رای مخالف، و ۶۳ رای ممتنع تصویب کرد.

این بیانیه از قول رئیس جمهور ایران برای رفع تبعیض علیه زنان و اقلیت های قومی و همچنین ایجاد فضای بیشتر برای آزادی بیان استقبال می کند.

اما همچنین نسبت به آمار بالای اعدام ابراز نگرانی می کند و از ایران می خواهد قوانین و رویه هایی که ناقض حقوق زنان و دختران است را حذف کند.

گزارش سالانه کمیته سوم مجمع عمومی از جمله به ادامه سرکوب پیروان مذهب بهایی در ایران اشاره می کند.

بانی دوگال نماینده جامعه جهانی بهاییان در سازمان ملل در واکنش به این بیانیه نوشت: “مسلما در مورد بهاییان ایران اوضاع بدتر شده است. دولت از جمله تاکتیک هایش را به شکل های پیشرفته تر سرکوب اجتماعی، اقتصادی و آموزشی تغییر داده به طوری که تهیه سند در مورد این سرکوب ها دشوارتر شود.”

او از جمله به پلمپ “بیش از ۱۰۰ مغازه بهاییان در سراسر ایران” پس از آنکه بهاییان به احترام ایام مذهبی خود کار را تعطیل کردند اشاره کرد.

خبرگزاری هرانا –

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر