۱۳۹۵-۰۸-۱۱

گزارشی از بازداشت‌‌ توام با خشونت هواداران محمدعلی طاهری / اسامی

گروه خبري سايت
گزارشی از بازداشت‌‌ توام با خشونت هواداران محمدعلی طاهری / اسامی
روز جاری جمعی از هواداران محمدعلی طاهری که قصد داشتند مقابل بیمارستان بقیه الله تهران تجمع مسالمت‌آمیزی تشکیل دهند، توام با ضرب‌وشتم توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند. خشونت نیروهای انتظامی در حدی بود که یکی از بانوان حاضر دچار «در رفتگی کتف» شده و به بیمارستان منتقل شد. همزمان با این گزارش پنج تن از بازداشت شدگان تجمعات گذشته در مقابل این بیمارستان، از زندان تهران بزرگ (فشافویه) به طور موقت تا زمان دادگاه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دهم آبان‌ماه ۹۵ جمعی از هواداران محمدعلی طاهری که قصد داشتند در مقابل بیمارستان بقیه الله تجمع مسالمت‌آمیز تشکیل دهند، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب‌وشتم بازداشت شدند.

زهرا بزرگ‌پور، سعیده گودرزی، سپیده محزون و اکرم پناهی همچنین خسرو جان میرزا، امیر قاسمی، مجید هادیان، علی ابراهیمی و امید کاظمی هویت برخی از بازداشت شدگان امروز در مقابل بیمارستان بقیه الله است که هرانا موفق به احراز آن شده است.

شاهدان عینی در مورد نحوه بازداشت این شهروندان به گزارشگر هرانا گفتند ماموران امنیتی با خشونت زیاد و ضرب‌وشتم اقدام به بازداشت این شهروندان کردند. به طوری که خانم‌های بازداشت شده نیز مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و روی زمین کشیده شده اند. وضعیت آسیب دیدگی برخی از این بازداشت شدگان نامناسب گزارش شده است.

به گفته این شاهدان، «نازی شریعتی» یکی از بانوانی بود که در اثر ضرب‌وشتم وارده دچار «در رفتگی کتف» شده و به مرکز درمانی منتقل شده، اما بازداشت نشده است.

همزمان و در گزارشی دیگر پنج تن از بازداشت شدگان تجمعات هفته اول آبان‌‌ماه در مقابل بیمارستان بقیه الله، با قید کفالت از زندان تهران بزرگ (فشافویه) تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند.

هویت این شهروندان بدین شرح است: علی معصومی، امین ذوقی، علی برمکی، نوید موسوی، پویا عسگر زاده و احسان لطیفی.

یک منبع نزدیک به تجمع‌کنندگان آزاد شده نیز به گزارشگر هرانا گفت: “اسماعیل حسینی، بهروز نجاتیان، محمد مقیمی، البرز فتحی و وحید ابراهیم زاده هم‌چنان در زندان فشافویه هستند و احتمالا فردا آزاد خواهند شد.”

هم‌چنین از ندامتگاه ری (زندان زنان قرچک) نیز خبر می‌رسد بازداشت و بلاتکلیفی خانم‌ها «ملیکا کاوندی، زهرا شفیعی، بهارک آذرنیا و ناهید بابازاده» در این زندان ادامه دارد.

لازم به یادآوری است، خانواده، شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری درپی انتشار اخبار تایید نشده‌ای از «به کما رفتن آقای طاهری به دلیل اعتصاب غذا، ضرب وشتم و نگهداری وی در بیمارستان بقیه الله ونک» در هفته اول آبان ماه با خواست کسب خبر از وی، در مقابل این بیمارستان با «گل و شیرینی» دست به تجمع مسالمت‌آمیز زده بودند که مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفت.

هرانا پیش‌تر در گزارشات «برخورد و درگیری در تجمع هواداران محمدعلی طاهری در تهران/ ویدئو»، «ضرب و شتم و بازداشت هواداران محمدعلی طاهری در تهران / جزییات و اسامی»، «تجمع تعداد کثیری از هواداران محمدعلی طاهری؛ ضرب‌وشتم و بازداشت دوباره /بیانیه و تصاویر» و «گزارش ویدیویی از تجمع هواداران محمد علی طاهری» مشروحا به وقایع  این تجمعات پرداخته است.

سازمان عفو بین الملل در دو بیانیه جداگانه در روزهای ۲۹ مهرماه و ۵ آبان با عناوین «بی خبری از محمدعلی طاهری، زندانی در اعتصاب غذا» و «محمدعلی طاهری کجاست؟» نسبت به بی‌خبری از آقای طاهری، بنیانگذار گروه عرفان حلقه، که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، ابراز نگرانی کرده بود. این سازمان از حکومت ایران خواسته بود ضمن اطلاع رسانی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی، فورا و بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی را آزاد کنند.

محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی دکتر و مهندس”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

اگر چه محکومیت آقای طاهری از بابت پرونده اول به پایان رسیده و جریمه وی پرداخت شده، با این‌حال با ایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او تاکنون جلوگیری شده است.

هرانا

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر