۱۳۹۵-۰۹-۰۷

طرح مجدد اتهام محاربه علیه محمد علی طاهری بی دلیل است

گروه خبري سايت
طرح مجدد اتهام محاربه علیه محمد علی طاهری بی دلیل است
علیزاده طباطبایی:
گفتگو با محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده محمد علی طاهری
«محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع «محمد علی طاهری» از برگزاری جلسه‌ دادگاه برای موکلش در روز شنبه ۶ آذرماه، خبر داده و گفته: «اتهام محاربه مطرح است ولی هیچ دلیلی برای محاربه وجود ندارد.»

به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، این وکیل دادگستری در تازه‌ترین گفتگویش ضمن تایید برپایی دادگاه مجدد برای «محمد علی طاهری» در روز شنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۵، و با اظهار امیدواری برای بسته شدن پرونده قضایی موکلش گفته: «دیوان عالی کشور در مورد افساد فی الارض حکم برائت داده است و منتفی کردند، الان مجددا آمده‌اند محاربه را مطرح کرده‌اند؛ ولی محاربه به صراحت قانون شخص باید فعالیت مسلحانه برای براندازی داشته باشد، و هیچ دلیلی برای هیچ‎‌گونه فعالیتی برای براندازی در پرونده موجود نیست. به همین دلیل من معتقدم که ما در همین مرحله می‌توانیم به یک تصمیم خوبی برسیم.»

وکیل مدافع این زندانی عقیدتی با اشاره به درخواست «احمدزاده» قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برای حضور «زیبا محمدیان» همسر «محمد علی طاهری» گفته: «رییس دادگاه هم اصرار کردند خانمشان هم به دادگاه بیایند، ولی خانم ایشان گفتند که من فقط در خانه‌ام شوهرم را می‌بینم، دیگر به هیچ وجه نه زندان و نه دادگاه مراجعه نمی‌کنم.»

این وکیل دادگستری در مورد وضعیت اعتصاب غذای موکلش گفته: «من در این رابطه اظهار نظری نمی‌کنم.»

او همچنین درباره وضعیت سلامتی «محمد علی طاهری» گفته: «به هر حال وضعیت جسمی را نمی‌توانم بگویم… ولی به طوری بود که در دادگاه حضور پیدا کردند و با رییس دادگاه صحبت کردند.»

«محمود علیزاده طباطبایی» درباره برگزاری دادگاه مجدد به خبرگزاری عرفان گفته قرار است “در اولین فرصت جلسه رسیدگی به پرونده محمد علی طاهری تشکیل بشود.”

این در حالی است که هم‌اکنون «محمد علی طاهری» در آستانه شصت و یکمین روز از آغاز اعتصاب غذای اعتراضی‌اش، کماکان با خانواده‌اش ملاقات حضوری و تماس تلفنی نداشته است.

«محمد علی طاهری» از ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به عدم اجرای قرار منع تعقیب و ممانعت از آزادی‌اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. این شانزدهمین باری است که این زندانی عقیدتی در راستای احقاق مطالبات قانونی‌اش دست به اعتصاب غذای اعتراضی در زندان می‌زند.

“گفتگو با محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده محمد علی طاهری”
پخش‌کننده صوت


Mahmoud-AlizadehTabatabaiee00

1. “گفتگو با محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده محمد علی طاهری” 2:26
– آقای علیزاده آخرین وضعیت آقای محمد علی طاهری چیست؟

محمود علیزاده طباطبایی: آقای طاهری را امروز به دادگاه انقلاب آوردند. با رییس شعبه ۲۶ هم صحبت کردیم و قرار شد که به زودی جلسه رسیدگی تشکیل شود و ایشان هم آمادگی دفاع پیدا بکنند تا بتوانند از خودشان دفاع کنند و من امیدوارم پرونده جمع بشود.

 – شما با آقای طاهری دیدار داشتید؟

محمود علیزاده طباطبایی: بله، ایشان امروز در دادگاه انقلاب بودند. رییس دادگاه هم اصرار کردند خانمشان هم به دادگاه بیایند، ولی خانم ایشان گفتند که من فقط در خانه‌ام شوهرم را می‌بینم، دیگر به هیچ وجه نه زندان و نه دادگاه مراجعه نمی‌کنم.

 – آیا آقای طاهری همچنان در اعتصاب غذا بودند؟

محمود علیزاده طباطبایی: [با مکث] من در این رابطه اظهار نظری نمی‌کنم.

– آقای علیزاده شما اشاره کردید آخرین اتهامی که متوجه آقای طاهری بوده، افساد فی الارض بوده است، آیا امروز باز هم در دادگاه این اتهام دوباره مطرح شد؟

محمود علیزاده طباطبایی: ببینید اتهام محاربه مطرح است ولی هیچ دلیلی برای محاربه وجود ندارد. به همین دلیل من خیلی امیدوارم که بتوانیم در این مرحله پرونده جمع بشود.

– مگر قبلا دیوان عالی کشور نظرش را در مورد اتهام محاربه اعلام نکرده بود؟

محمود علیزاده طباطبایی: دیوان عالی کشور در مورد افساد فی الارض حکم برائت داده است و منتفی کردند، الان مجددا آمده‌اند محاربه را مطرح کرده‌اند؛ ولی محاربه به صراحت قانون شخص باید فعالیت مسلحانه برای براندازی داشته باشد، و هیچ دلیلی برای هیچ‎‌گونه فعالیتی برای براندازی در پرونده موجود نیست. به همین دلیل من معتقدم که ما در همین مرحله می‌توانیم به یک تصمیم خوبی برسیم.

– وضعیت جسمانی آقای طاهری را چطور ارزیابی می‌کنید؟

محمود علیزاده طباطبایی: به هر حال وضعیت جسمی را نمی‌توانم بگویم خوب بود، ولی به طوری بود که در دادگاه حضور پیدا کردند و با رییس دادگاه صحبت کردند و قرار برای در اولین فرصت جلسه رسیدگی تشکیل بشود گذاشتند.

– برای تشکیل اولین جلسه رسیدگی تاریخی به شما اعلام نکردند؟

محمود علیزاده طباطبایی: نه، تاریخی اعلام نکردند، ولی به زودی انجام می‌شود.

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر