۱۳۹۴-۰۵-۰۹

انعکاس حکم استاد محمد علی طاهری در سایت ها

محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه به 'اعدام محکوم شده است'
به نقل قول سایت بی بی سی
خبرگزاری رسمی قوه قضاییه ایران به نقل از یک "منبع آگاه" گزارش کرده که محمدعلی طاهری، بنیانگذار "عرفان حلقه" به اعدام محکوم شده است.
محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه به 'اعدام محکوم شده است'

میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه ایران، به نقل از یک "منبع آگاه" گزارش کرده که محمدعلی طاهری، بنیانگذار "عرفان حلقه" یا "عرفان کیهانی" به اعدام محکوم شده است.
خبرگزاری قوه قضاییه به نقل از این منبع نوشته که حکم اعدام به وکیل آقای محمد طاهری ابلاغ شده و او می‌تواند در مهلت قانونی درخواست تجدید نظر کند.
پیش از این آقای طاهری به اتهاماتی چون توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع و استفاده غیرمجاز از عناوین علمی به حبس و جریمه نقدی محکوم شده بود و در اردیبهشت امسال دادگاه به اتهام "افساد فی‌الارض" او رسیدگی کرده است.
پیش از این و در خرداد ماه محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری، گفته بود که از حکم اعدام موکلش مطلع شده اما این حکم هنوز ابلاغ نشده است، اما یک روز پس از آن قوه قضاییه صدور چنین حکمی را تکذیب کرد.
آقای طاهری از سال ۱۳۹۰ بازداشت شده بود. در سال‌های اخیر هواداران بنیانگذار "عرفان حلقه" چندین بار در اعتراض به وضعیت او دست به تجمع زدند.
به غیر از آقای طاهری با شمار دیگری از افراد مرتبط با عرفان حلقه نیز برخورد قضایی شده است. به غیر از بازداشت تعدادی از آنها زمستان سال گذشته ۱۶ نفر از "مربیان" این مکتب عرفانی در ایران در مجموع به ۳۷ سال حبس محکوم شدند.
زیبا محمدیان، همسر محمدعلی طاهری هم از جمله افرادی بوده که در جریان برخوردهای قضایی با پیروان این مکتب بازداشت شدند.
محمدعلی طاهری سال گذشته در نامه‌ای خطاب به احمد شهید گفت بازجویان سپاه با "اعمال فشار و شکنجه روانی" او را وادار به "اعترافات ساختگی" کردند.
او گفته بود به خاطر تهدید به اعدام و همچنین تهدید به "صدمه رسانیدن به همسرش و در نتیجه بی سرپرست شدن فرزندانش" به "مصاحبه ساختگی" تن داده، و این مصاحبه از تلویزیون سراسری پخش و همچنین ضمیمه پرونده او شده است.
رسانه‌های رسمی و مقام‌های حکومتی در ایران از این مکتب تحت عناوینی چون "عرفان‌های نوظهور" نام می‌برند و چنین عقایدی را رد می‌کنند.
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، پیش از این گفته است که "دشمنان" جمهوری اسلامی "عرفان‌های کاذب" و "شبکه کلیساهای خانگی" را در ایران ترویج می‌کنند تا دین در جامعه ایران ضعیف شود.

منبع خبر : BBC.IN
http://www.bbc.com/persian/iran/2015/07/150730_l45_mohammadali_taheri_halghe_execution?ocid=socialflow_facebook


//////////////////////////////////////

خبرگزاری قوه قضائیه:‌ محمدعلی طاهری به اعدام محکوم شد
به نقل قول  سحام نیوز
منتشر شده در پنج شنبه, ۸مرداد , ۱۳۹۴ | ۱۱:۴۲ ب.ظ
خبرگزاری میزان٬‌وابسته به قوه قضائیه از قول یک منبع آگاه از تایید حکم اعدام محمد علی طاهری خبر داده و گفته: این حکم به وکیل وی ابلاغ شده است.
پیش تر خبرگزاری نیمه رسمی تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، به نقل از محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمدعلی طاهری خبر داده بود که «حکم دادگاه محمدعلی طاهری صادر، اما هنوز ابلاغ نشده است.»

علیزاده طباطبایی اعلام کرده بود که «تمام کارهای طاهری با مجوز انجام شده بود و هیچ دلیلی در پرونده وجود نداشت، اما خبردار شدم حکم اعدام دادند ولی هنوز ابلاغ نشده است.»

همچنین چند ماه پیش سحام٬ از اعمال «فشار سپاه پاسداران بر چند تن از مراجع تقلید برای صدور حکم افساد فی‌الارض محمدعلی طاهری خبر داده بود.»

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران اسفندماه سال گذشته خبر داد که «سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته است، حکم ارتداد طاهری را صادر کرده‌اند.»

بر اساس اخباری که برخی منابع خبری در اختیار «سحام» قرار گرفته بود، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلیدی است که حکم شرعی «افساد فی الارض» بنیان‌گذار عرفان حلقه را در اختیار دادگاه قرار داده است.

تاکنون تجمعات زیادی در برابر زندان اوین و دادگاه انقلاب توسط دوست‌داران محمدعلی طاهری برگزار شده که با هجوم نیروهای امنیتی مواجه شده است. همچنین تجمعات زیادی در کشورهای اروپایی و آمریکایی در اعتراض به نگهداری آقای طاهری در زندان انجام شده است.

چندی پیش نیز ۱۲ نفر از مدیران عرفان حلقه، در مجموع به ۲۴ سال زندان و پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان جریمه به‌دلیل تحصیل مال نامشروع محکوم شدند. ۲۳ خردادماه ۱۳۹۴ نیز حکم سنگین ۷ نفر از اعضای عرفان حلقه توسط دادگاه تجدیدنظر مورد تایید قرار گرفت.

در ابتدا آقای طاهری پیش‌تر به ۵ سال حبس محکوم شده بود.

هم‌چنین سازمان عفو بین‌الملل درباره خطر اعدام طاهری هشدار داده است. این سازمان محمدعلی طاهری را زندانی عقیدتی دانسته بود که به طور صلح‌آمیز از حق بیان خود بهره گرفته است. به گفته این سازمان، قوانین بین‌المللی، مجازات اعدام را تنها در مورد «جنایت‌های بسیار جدی» مثل قتل عمد، مجاز می‌داند.

محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و به اتهام اقدام علیه امنیت کشور دستگیر و پس از ۶۷ روز بازجویی در بند ۲ الف (متعلق به سپاه) زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد. وی اوایل سال ۱۳۹۰ مجددا به اتهام «ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات، فساد فی الارض و سب النبی» دستگیر و زندانی شد.

دادگاه انقلاب پیش از این آقای طاهری را به‌ اتهام «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضاله بودن کتب و آثار» به ۵ سال حبس، ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

محمدعلی طاهری مؤسسه آموزشی و فرهنگی «عرفان حلقه» را حدود ۹ سال پیش به طور قانونی در تهران تاسیس کرد تا دریافته‌ها و آموزش‌های خود در زمینه فرادرمانگری و روش درمانی سایمنتولوژی را با علاقمندان در میان بگذارد. نام او تا پیش از دستگیری‌اش به عنوان معلم «طب جایگزین» و روش درمانی از «طرق فرا زمینی و ارتباط با عوالم و عرفان کیهانی» شناخته شده بود.

محمدعلی طاهری سال گذشته از طریق افرادی، دست‌نوشته های خود را در اختیار سحام قرار داده بود. در این دست‌نوشته‌ها که خطاب به احمد شهید گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران بود، آقای طاهری به شرایط سخت خود در زندان و شکنجه‌های طاقت فرسا برای اخذ اعترافات و فشار به خانواده‌اش خبر داده بود.

اوایل خرداد ۱۳۹۴ آیت‌الله بیات زنجانی از مراجع عظام تقلید غیرحکومتی، حکم فساد فی الارض محمدعلی طاهری را غیرشرعی دانسته بود.

هم چنین اوایل خردادماه ۱۳۹۴ نیز جمعی از علما و صاحب‌نظران برجسته فقه و حقوق، در رد اتهام افساد فی الارض محمدعلی طاهری نظراتی را صادر کردند.

عماد‌الدین باقی، دکتر علی رعیتی پژوهشگر علوم دینی، دکتر سید منصور میرسعیدی، و آیات سیدمحمدعلی ایازی، سیدحسین موسوی تبریزی، محمدصادق کاملان و حاج شیخ احمد منتظری در نظراتی، افساد فی‌الارض محمد علی طاهری را از نظر شرعی رد کردند.


منبع خبر : سحام نیوز
http://sahamnews.org/2015/07/287627

//////////////////////////////////////

قوه قضاییه صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری را تایید کرد
به نقل قول وبلاگ تقاطع

بیش از یک ماه پس از انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار “عرفان حلقه”، قوه قضاییه جمهوری اسلامی، ابلاغ چنین حکمی به وکیل وی را تایید کرد.

خبرگزاری “میزان” متعلق به قوه قضاییه، روز چهارشنبه (۷ مرداد-۲۹ جولای) به نقل از یک منبع آگاه در این قوه نوشت که وکیل آقای طاهری «مدت قانونی جهت اعتراض یا تجدیدنظر خواهی» به حکم اعدام موکلش را خواهد داشت.

این خبرگزاری از محمدعلی طاهری با عنوان «سرکرده فرقه انحرافی حلقه یا عرفان کیهانی» یاد کرده است.

خبر صدور اعدام برای این زندانی عقیدتی، نخستین بار در روز ۳۰ خرداد (۲۰ ژوئن) توسط خبرگزاری “تسنیم” وابسته به سپاه پاسداران منتشر شد. این خبرگزاری به نقل از محمود علی‌زاده‌ طباطبایی، یکی از دو وکیل آقای طاهری نوشته بود که شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران که ریاست آن را قاضی محمد مقیسه‌ای بر عهده دارد، حکم اعدام موکلش را به اتهام “افساد فی‌الارض” صادر کرده است.

این خبر با وجود انتشار گسترده‌، در همان روز توسط خبرگزاری قوه قضاییه تکذیب شد.

محمدعلی طاهری روز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از ماه‌ها بازجویی که با پخش اعترافات تلویزیونی وی همراه بود، از سوی دادگاه انقلاب به‌ مجموعه اتهامات “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و ارتباط نامشروع از طریق لمس نامحرم”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی” و “انتشار آثار ضالّه”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردید.

دادگاه در آن زمان، نسبت به اتهام “افساد فی‌الارض” در پرونده نقص گرفت و پرونده را به دادسرا باز گرداند که پس از بررسی دوباره‌ی این مورد اتهامی در دادسرا، جلسه‌ی دادگاه برای رسیدگی به آن در روز نهم اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد.

آقای طاهری بیش از چهار سال گذشته را در سلول‌های انفرادی و بسته گذرانده و بارها در اعتراض به وضعیتش، دست به اعتصاب غذا زده است.

او در فروردین‌ماه ۹۲ نامه‌ای چهار صفحه‌ای را خطاب به احمد شهید، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در ایران به نگارش درآورد و در آن، جزییات فشارهای واردشده بر خود و خانوده‌اش را از زمان بازداشت در اردیبهشت ۱۳۹۰ فاش کرد.

هم‌چنین، بسیاری از اعضای “عرفان حلقه” (موسسه‌ای به ریاست محمدعلی طاهری که در زمینه‌ی “طب فرادرمانی” در ایران فعالیت می‌کند) طی سال‌های گذشته توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بازداشت و به حبس محکوم شدند و شماری از آن‌ها، هم‌اکنون، در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

منبع خبر : تقاطع
http://taghato.net/article/12241
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر