۱۳۹۴-۰۴-۲۳

درخواست انتشار فيلم دادگاه استاد طاهري

درخواست انتشار فيلم دادگاه استاد طاهري
بسم الله الرحمن الرحيم

به تازگي در فضاي مجازي از سوي جمعي از علاقمندان و شاگردان استاد طاهري درخواستي مبني بر انتشار فيلم دادگاه مطرح شده است. خانواده استاد طاهري فارغ از ساير اقدامات انان و انگيزه هاي شان نفس چنين درخواستي را مطلوب مي داند. با توجه به اينكه چندساعت از اخرين جلسه دادگاه با حضور ناگهاني فردي به نام قاسمي و همراهانش با دوربين هاي فيلمبرداي و اجراي مناظره غافلگيرانه و تحميلي با استاد گذشت و بحمدالله اقاي طاهري عليرغم غافلگيري اما پاسخ هاي درخوري از نظر علمي به انها دادند اين پرسش به وجود مي ايد كه دادگاه علني بوده يا غير علني؟ اگر دادگاه علني بود بايد امكان حضور سايرين از جمله روزنامه نگاران و خبرنگاران فراهم مي شد و اگر غير علني بود افرادي كه هيچ سمتي در پرونده ندارند و در حالي كه حتي حضور بازجو در جلسه محاكمه طبق قانون ممنوع است اينان به چه مجوزي در دادگاه حضور يافته و عجيب تر اينكه مناظره كرده و تصويربرداري نموده اند؟
اگر احترام به قانون و عدالت وجود دارد و مناظره كنندگان به خود اعتماد دارند و از اگاهي جامعه بيمناك نيستند براي اينكه افكار عمومي از اتهامات استاد طاهري و نارواربودن اين اتهامات اگاهي يابند شايسته است قوه محترم قضاييه اجازه دهند فيلم جلسه دادگاه به صورت كامل(نه گزينشي) منتشر شود.
متن درخواست شاگردان استاد در اين زمينه نيز به شرح زير است:
محمد علی طاهری با استناد به کدام یکی از قوانین ایران در خطر اعدام است؟
هرچقدر بیشتر با حکمی به اسم فساد فی الارض آشنا می شویم، بر تعجب و تحیرمان به دلیل ربط دادن آن به محمد علی طاهری افزوده می شود.
در قسمت اول اين مطلب به تاريخچه و شان نزول آیه مرتبط با این حکم، و در قسمت دوم به تاریخچه آن در جمهوری اسلامی و در فقه پرداختیم.
در این قسمت نگاهی می اندازیم به مصادیق این حکم در قوانین ایران.
محاربه در قوانین ایران
یکی از مهمترین جرایم علیه امنیت ملی در حقوق جمهوری اسلامی ایران محاربه‌است که در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ از ماده ۱۸۳ تا ۱۹۶ مورد اشاره قرار گرفته‌است.
اسلحه کشیدن برای ترسانیدن مردم
ماده ۱۸۳: هر کس که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد محارب فی الارض و مفسد فی‌الارض می‌باشد. براساس تبصره ۳ ماده فوق، میان سلاح سرد و سلاح گرم فرقی نیست.
برهم زدن امنیت از طریق سرقت مسلحانه و قطع‌الطریق
ماده ۱۸۶: هر گروه یا جمعیت متشکل که در برابر حکومت اسلامی قیام مسلحانه کند مادام که مرکزیت آن باقی است تمام اعضاء و هواداران آن، که موضع آن گروه یا جمعیت یا سازمان را می‌دانند و به نحوی در پیشبرد اهداف آن فعالیت و تلاش موثر دارند محارب‌اند اگرچه در شاخه نظامی شرکت نداشته باشند.
ریختن طرح براندازی حکومت اسلامی
ماده ۱۸۷: هر فرد یا گروه که طرح براندازی حکومت اسلامی را بریزد و برای این منظور اسلحه و مواد منفجره تهیه کند و نیز کسانی که با آگاهی و اختیار، امکانات مالی موثر و یا وسایل و اسباب کار و سلاح در اختیار آنها بگذارند محارب و مفسد فی‌الارض می‌باشند.
نامزد شدن برای یکی از پستهای حساس حکومت کودتا
ماده ۱۸۸: هر کس در طرح براندازی حکومت اسلامی خود را نامزد یکی از پستهای حساس حکومت کودتا نماید و نامزدی او در تحقق کودتا به نحوی موثر باشد، «محارب» و «مفسد فی الارض» است.
ماده ۱۹۰: حد محاربه و افساد فی‌الارض یکی از چهار چیز است: ۱.قتل ۲.آویختن به دار ۳.اول قطع دست راست و سپس پای چپ ۴.نفی بلد
ماده ۱۹۱: قاضی در انتخاب هر یک از این امور چهارگانه مخیر است.
تشکیل یا اداره یا عضویت در دسته یا جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور
ماده ۴۹۸: هر کس با هر مرامی، دسته، جمعیت یا شعبه جمعیتی بیش از دو نفر در داخل یا خارج از کشور تحت هر اسم یا عنوانی تشکیل دهد یا اداره نماید که هدف آن برهم زدن امنیت کشور باشد و محارب شناخته نشود به حبس از دو تا ده سال محکوم می‌شود.
ماده ۴۹۹: هرکس در یکی از دسته‌ها یا جمعیت‌ها یا شعب جمعیت‌های مذکور در ماده (۴۹۸) عضویت یابد به سه ماه تا پنج سال حبس محکوم می‌گردد مگر اینکه ثابت شود از اهداف آن بی اطلاع بوده‌است.
ماده ۴۹۹: در مورد کسانی که عضو نبوده بلکه صرفاً حامی دسته یا جمعیتی می‌باشند قابل اعمال نیست.
یک آشنایی سطحی با محمد علی طاهری و مجموعه عرفان حلقه هم برای فهمیدن اینکه این مصادیق ربطی به این مجموعه ندارد کافی است.
اما همان هایی که هم آموزه ها می شناسند و هم پی قوانین را گرفته اند، می خواهند بدانند این ها چطور به هم ربط داده شده اند؟
مسئوولین قوه قضاییه با کدام استدلال این جرم را به او نسبت داده اند و فر آیند این نسبت دادن چطور اتفاق افتاده؟
انتشار فیلم دادگاه خواسته علاقه مندان عرفان حلقه است تا بدانیم محمد علی طاهری چه فسادی در زمین مرتکب شده که از آن بی خبریم !!!
منبع خبر : عزت طاهری Ezat Taheri
https://www.facebook.com/EzatTaheri/posts/786307664817586
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر