۱۳۹۴-۰۵-۰۱

وضعیت نامناسب سه زندانی عقیدتی


وضعیت نامناسب سه زندانی عقیدتی
شرایط سه زندانی عقیدتی در زندان‌های رجایی‌شهر وقرچک ورامین نامناسب توصیف شده است، و ازوضعیت یک ی دیگر ازمربی عرفان حلقه نیز اطلاعی در دست نیست
به نقل قول به گزارش کمپین فعالان صلح در تبعید
محمدرضا افشارو اردشیر شهنواز از مربیان عرفان حلقه در اندرزگاه سه زندان رجایی شهر در کنار زندانیان با جرایم عادی در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.
همچنین از وضعیت «علیرضا تهرانی» هم هیچ اطلاعی در دست نیست. پیشترنیز«زیبا پورحبیب» نیز در زندان قرچک همراه با زندانیان عادی به سر می‌برد
محمدرضا افشار در تاریخ هشتم تیرماه در پی احضار تلفنی توسط بازجوی پرونده، جهت بیان پاره‌ای توضیحات، به زندان اوین مراجعه کرد و به‌رغم وعده بازجو مبنی بر عدم بازداشت، در همان مکان دستگیر و برای گذراندن محکومیت خود به زندان رجایی شهر منتقل گردید.
بنا به اظهارات یک منبع مطلع، «محمدرضا افشار و اردشیر شهنواز به همراه زندانیان با جرایم عادی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برند، به طوری که بعد از گذشت حدود ۲۰ روز از آغاز محکومیت این دو عضو عرفان حلقه، برای نخستین بار امکان استحمام با آب ولرم برای آنان فراهم شده، این در حالی‌است که تا این تاریخ فقط آب سرد در اختیار زندانیان بوده است.»
لازم به ذکر است در این زندان حتی آب شرب نیز باید خریداری شود و آب با کیفیت متوسط در اختیار زندانیان نیست. گفته می‌شود به دلیل در دسترس نبودن آب شرب مناسب، آقای افشار با مشکلات کلیوی مواجه شده و این امر در رابطه با سایر زندانیان با جرایم عادی نیز صادق است و آن‌ها را با مشکلات و بیماری‌های عدیده‌ای مواجه کرده است
این منبع مطلع به خبرنگار «سحام» گفت: زندانیان عقیدتی این بند در این مدت از در اختیار داشتن لوازم شخصی خود مانند عینک و لباس محروم بوده‌اند. این افراد ناچارند برای تهیه ساده‌ترین امکانات زندگی خود مبلغ زیادی را پرداخت کنند و مایحتاج خود را با چندین برابر قیمت از داخل زندان خریداری نمایند. در صورتی که برخی از این افراد از مدت‌ها قبل به دلیل باورهای عقیدتی و مشکلاتی که دست اندرکاران پرونده‌ برای‌شان ایجاد کرده‌اند، شغل خود را از دست داده و در شرایط بد مالی به سر می‌برند.»
به گفته‌ی این منبع آگاه «بعد از گذشت حدود بیست روز از محکومیت آقای افشار، هنوز سند وثیقه‌ی وی آزاد نشده و مسئولین به رغم پی‌گیری‌های پی در پی خانواده هنوز پاسخ روشنی در این رابطه به آن‌ها نداده‌اند. غذای نامناسب و عدم پاسخ‌گویی به درخواست زندانیان و خانواده‌ها از جمله مشکلات زندانیان عقیدتی اندرزگاه ۳ زندان رجایی‌شهر کرج است.»
محمدرضا افشار پدر یک طفل ۲/۵ ساله است که در این مدت فقط یک‌بار امکان ملاقات کابینی با خانواده‌اش را داشته. این ملاقات در شرایطی صورت گرفته که تلفن کابین قطع بوده و خانواده، بدون تلفن و پس از ساعت‌ها معطلی، امکان ۵ دقیقه گفت‌وگو با وی را یافته‌اند. در حالی‌که وجود میله‌های ضخیم پشت شیشه کابین، حتی امکان مشاهده چهره آقای افشار را به خانواده نداده است.
محمدرضا افشار از مربیان عرفان حلقه دو سال پیش به دلیل تدریس این عرفان به مدت یک‌ماه بازداشت شد که بیست روز از این مدت را به‌صورت انفرادی گذراند. در حالی‌که بخشی از مجازات وی، ۲ سال حبس با احتساب ایام بازداشت ذکر شده، به وی اعلام گردیده «به دلیل این که وی یک زندانی امنیتی محسوب می‌شود، مدت بیست روز حبس انفرادی وی به‌صورت عادی محاسبه می‌گردد.» این درحالی است که طبق قانون هر یک روز حبس انفرادی باید معادل ۱۰ روز حبس عادی محاسبه گردد.
افشار به اتهام توهین به مقدسات و مداخله در امور پزشکی به ۲ سال حبس تعزیری، و به اتهام تحصیل مال نامشروع به پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.
اردشیر شهنواز نیز با همین اتهامات به پنج سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده و در اندرزگاه ۳ زندان رجایی‌شهر کرج به سر می‌برد. از وضعیت علیرضا تهرانی اطلاعی در دست نیست.
به گفته این منبع آگاه، آن‌چه مشخص است وی در بند زندانیان سیاسی رجایی‌شهر نگهداری نمی‌شود و خانواده و دوستان وی به شدت نگران وضعیت وی هستند. علیرضا تهرانی نیز به اتهام توهین به مقدسات، مداخله در امور پزشکی و تحصیل مال نامشروع به حبس و جریمه‌ی نقدی محکوم شده است.
در عین حال زیبا پورحبیب نیز برای گذراندن سه سال محکومیت خود در زندان قرچک ورامین به سر می‌برد. وی نیز از تاریخ دهم تیرماه در میان زندانیان با جرایم عادی و در شرایطی سخت محکومیت خود را سپری می‌کند. این مربی ۵۶ ساله که محکوم به پرداخت جزای نقدی ۵ میلیون تومانی نیز شده٬ در سوله‌ای پرجمعیت در حالی که غلظت دود سیگار بسیار آزار دهنده است نگهداری می‌شود.
طبق قانون زندانیان سیاسی و عقیدتی باید در بند زندانیان سیاسی نگهداری شوند.
این افراد از جمله شاگردان محمدعلی طاهری هستند
محمد علی طاهری وی به اتهام توهین به مقدسات به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام تحصیل مال نامشروع به پرداخت نهصد میلیون جزا نقدی و به اتهام لمس نامشروع به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است، وی در حال حاضر با اتهام افساد فی‌الارض مواجه است که گفته می‌شود برای این عنوان اتهامی، تاکنون چندین جلسه دادگاه تشکیل شده است.
در این رابطه تا این لحظه چندین مرجع مختلف از صدور حکم اعدام برای این زندانی عقیدتی خبر داده‌اند، در حالی که پس از چندی صدور این حکم تکذیب شده است.
آخرین بار محسنی اژه‌ای در تاریخ بیست و دوم تیرماه از صدور حکم آقای طاهری خبر داد و اعلام کرد که حکم صادر شده است منتها این حکم بدوی و قابل اعتراض است.
چندی بعد محمود علیزاده طباطبایی وکیل آقای طاهری در گفت‌وگویی با کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرد طبق آخرین پیگیری‌هایش هنوز حکم موکلش صادر نشده است.
وی گفت: «صبح روز سه شنبه ۲۳ تیرماه به دادگاه مراجعه کردم هنوز حکمی صادر نشده است اگر حکم صادر شود اول به من و موکلم ابلاغ می شود. حتما به آقای محسنی اژه‌ای اطلاعات غلط داده‌اند.»
گفته می‌شود ضابط پرونده‌ی محمدعلی طاهری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
برخی از فعالین مدنی معتقدند اعلام و تکذیب مکرر صدور حکم اعدام برای آقای طاهری در راستای آماده سازی اذهان جامعه برای پذیرش این حکم از سوی دادگاه است.

منبع خبر : کمپین فعالان صلح در تبعید
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر