۱۳۹۴-۰۵-۰۴

مفهوم گناه

مفهوم گناه
نتیجه این که انسان مفهوم گناه را نمي‌داند و مفهوم ظلم را نمي‌داند.
يادتان باشد در دوره 3 من يك آيه از كتاب مقدس را عنوان كردم كه در کتاب مقدس سال‌ها پیش در جایی برخورد کردم که گفته بود «بیماری شما نتیجه گناهان شماست و مزد گناه موت است» مزد گناه مرگ است. و من خیلی ناراحت شدم که اصلاً همچین چیزی نمي‌تواند باشد و بعد آگاهی آمد که نه همین است، منتها شما مفهوم گناه را نمي‌دانید.
الان متوجه مي‌شویم که با اين زبان تمام درگیری‌های ما اعم از موجودات غیرارگانیک و "تمام اين‌ها تشعشعاتی است و شعوری است" و به زبان پنهانی است.
انسان فقط مفهوم گناه را در دزدی و این‌طور چیزها پیدا کرده است. آن بچه چه گناهي كرده است كه الان هواي آلوده تنفس كند؟ همان در معرض تشعشع شعور معيوب هم هست، در دوران بارداري و جنيني بوده و بعد از آن هم هست.
سؤال: بچه‌ای که مشکل دارد و بیمار است آیا نتیجه گناه پدر و مادر خود بوده است؟
جواب: ببینید اگر گناه را معنی نکنیم دچار مشکل مي‌شویم،
" گناه تخطی شعوری است در اصل، خطاهای شعوری است"
دزدی و این مسائل که بچه‌بازی است مثل دوران مهد کودک است «خانم مدادم را برداشت، پاک‌کن من را برداشت»
این‌ها در واقع بچه‌بازی است.
هنوز انسان مفهوم گناه را نمي‌داند که چیست.
خب ، من هم آن‌جا نمي‌دانستم بعداً وقتی باز شد تازه متوجه شدم که منظور چیست، ما از آن‌جا به بعد متوجه شدیم که بیماری زمینی است.
تصويري دوره پنج - جلسۀ چهار -استاد محمد علي طاهري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر