۱۳۹۴-۰۵-۰۹

انعکاس حکم استاد محمد علی طاهری در رادیو جیبی


انعکاس حکم استاد محمد علی طاهری در رادیو جیبی
ابلاغ حکم اعدام محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه
بنقل قول سایت رادیو جیبی
خبرگزاری قوه قضائیه ایران (میزان)، ابلاغ حکم اعدام محمدعلی طاهری، بنیانگذار "عرفان حلقه" را به وی تایید کرد.
میزان به نقل از یک "منبع آگاه" نوشت محمد‌علی طاهری "که 14 اردیبهشت ماه سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد." اما در اوایل اردیبهشت ماه امسال، دادگاه طاهری را به اتهام " افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد " به مرگ محکوم کرده است.
بنا بر این گزارش، "این حکم به وکیل آقای محمد طاهری ابلاغ شده و مدت قانونی جهت اعتراض یا تجدیدنظر خواهی خواهد داشت."
پیشتر محمودعلیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری، از صدور حکم اعدام او از  سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب خبر داده بود. به گفته  طباطبایی، فعالیت های طاهری تحت مجوز بوده و هیچ دلیلی برای صدور حکم اعدام وجود نداشت، با این وجود " اتهام طاهری افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد بود که دادگاه آن قسمت را توهین به مقدسات گرفت و 5 سال حبس داد. همچنین دادگاه پول‌های گرفته شده بابت برگزاری کلاس‌ها را تحصیل مال از طریق نامشروع در نظر گرفت و وی را به پرداخت 900 میلیون تومان محکوم کرد.بخش دیگر اتهامات وی، فرادرمانی و دخالت در امور پزشکی بود که در این بخش نیز به جزای نقدی شش تا هفت میلیون تومانی محکوم شد که این احکام در دادگاه تجدیدنظر استان قطعی شده است."
محمد علی طاهری که از او با اعنوان بنیانگذار طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و ساینتولوژی و نظریه پیوند شعوری، و بنیانگذار عرفان حلقه در ایران یاد می شود، از اواخر سال 1389 تا 14 اردبیهشت 1390 سه بار بازداشت شد و سرانجام، دادگاه او را به دلیل فعالیت هایش در حوزه آموزش این نوع عرفان، به 5 سال زندان محکوم کرد.
بنا بر گفته شاگردان طاهری که او را " استاد" خطاب می کنند، دستگاه قضایی ایران آموزه های  طاهری را "انحرافی" خوانده و او را "مرتد و مفسد فی الارض" اعلام کرده است، اتهامی که در سالهای اخیر، جمهوری اسلامی بسیاری از دگراندیشان و بانیان و پیروان عرفان های بومی و غیر بومی را به آن متهم کرده است.
عبدالحمید معصومی تهرانی، از روحانیون شیعه با رد مجازات دنیوی "ارتداد"، درارتباط با طاهری گفته است که "این کمترین، جناب محمدعلی طاهری و طرفدارانشان را دگراندیشانی می‌دانم که به جرم عقیده و باورشان مورد برخورد قهرآمیز قرار گرفتند؛ که نه تنها در مورد بسیاری از اساتید دانشگاه، علماء حوزه و عموم مردم مسبوق به سابقه است، بلکه حلقه‌ای از زنجیره‌ی نقض حقوق انسانی در تمام دهه‌های گذشته می‌باشد. اميد است اين روند هر چه زودتر تغيير كند."
احمد منتظری، فرزند حسینعلی منتظری از مراجع تقلید شیعه پیشتر گفته بود که "حکم ارتداد شامل افرادی که از براهین عقلی استفاده می‌کنند، نمی‌شود."
پیشتر خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته بود که دستگاه قضایی ایران، از سه مرجع تقلید شیعه حکم ارتداد  طاهری را گرفته است.
رادیو جی بی چندی پیش و در گفتگویی با شهناز نیرومنش، از اعضای جریان موسوم به "عرفان حلقه"، آخرین وضعیت رهبر این جریان، محمد علی طاهری را مورد بررسی قرار داد.

منبع خبر :  سایت رادیو جیبی
http://www.radiojibi.com/fa/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA/%D8%A7%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%BA-%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%84%D9%82%D9%87.html
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر