۱۳۹۴-۰۵-۰۲

مراجع تقلید فتوای ارتداد در مورد محمد علی طاهری را اصلاح کردند + مستندات

در حالی هنوز بر روی سه فتوایی که با ارایه اطلاعات اشتباه به مراجع، در مورد محمد علی طاهری اعلام شده بود مانور رسانه ای داده می شود، این مراجع هر کدام با درجریان قرار گرفتن واقعیت امر، نظر خود را در خصوص حکم ارتداد محمد علی طاهری تصحیح کرده اند.
سه فتوای اولیه که در ابتدا بر اساس سوء تعبیر ها در مورد محمد علی طاهری صادر شده بود مربوط به آیت الله عظمی علوی گرگانی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت آلله صافی گلپایگانی است.
آیت آلله علوی گرگانی در چند نوبت که مستندات آن موجود است، در مورد حکم اولیه ای که به فتوای قطعی ارتداد تعبیر شده است توضیح داده است.
همچنین آیت الله مکارم شیرازی، صراحتا تهمت های اصلی که به مفسد فی الارض خوانده شدن محمد علی طاهری انجامیده است را رد کرده است.
در ذیل به نمونه هایی از اظهار نظر مراجع در شرایطی که اطلاعات بدون دست اندازی و سیاه نمایی بازجویان پرونده به آن ها انتقال داده شده می آید:
آیت الله عظمی علوی گرگانی: هیچگونه فتوای قطعی بر ارتداد ایشان داده نشده است
او در توضیح این فتوا تاکید کرده است:« چنانچه به متن فتوا دقت کافی کرده باشید خواهید دانست که فتوای ارتداد بر فرض بیان مطالب مطرخ در سوال و انکار ضروریات دین می باشد و هیچگونه فتوای قطعی بر ارتداد ایشان داده نشده است. »
وی همچنین با مقایسه پرونده این محقق ایرانی با پرونده یک خواننده ایرانی که به طور قطعی مرتد خوانده شده بود گفت:«این فتوا با فتوای شاهین نجفی که قطعی بوده است متفاوت است و به صورت مشروط داده شده است.»
آیت الله مکارم شیرازی: ارتباط فرشتگان با انسان های غیر معصوم در هر زمان ممکن است
آیت الله مکارم شیرازی نیز وقتی با واقعیت امر مواجه شده و از محتویات آموزه های محمد علی طاهری با خبر شد، اعلام کرد: «ارتباط فرشتگان با انسان های غیر معصوم و غیر قالب وحی در هر زمان ممکن است.»
او در خصوص اینکه آیا امکان دسترسی انسان در این عصر به الهام و اشراق موجود است یا خیر و اینکه کسی که دین او اسلام و مذهبش شیعه باشد و نحوه استفاده از الهام و اشراق درا در اختیار دیگران قرارداده و طبق اصل وحدت وجود استفاده عام از این بخش چه حکمی دارد نیز گفته است: « پاسخ این سوال در همان جواب اول مشخص است.»
بازجویان چه اطلاعات کذبی به مراجع دادند تا حکم ارتداد بگیرند؟
تناقضی که در اظهار نظرات مراجع شاهد هستیم به خوبی گواه این است که سوالات مطرح شده در نزد مراجع به نحو ی به آن ها انتقال داده شده تا منجر به حکم ارتداد شود.
متنی که به عنوان پاسخ مراجع مبنی بر ارتداد محمد علی طاهری به عنوان مستند ارایه شده است، همگی بخش سوال استفتا گیرنده را حذف کرده است. که البته حدس زدن آن کار سختی نیست.
...مستندات...





#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر