۱۳۹۴-۰۳-۲۱

وقایع و حوادث بیرونی دچار افسردگی

گاهی ممکن است افرادی در برخورد با وقایع و حوادث بیرونی دچار افسردگی شوند. اما در صورتی که همان حوادث برای دیگران نیز اتفاق افتد ، آیا همه افسرده می شوند ؟
به طور مسلم پاسخ منفی است . هر انسانی عینکی به چشم دارد که وقایع و حوادث را از پشت آن مشاهده می کند و جهان هستی را به رنگی میبیند که عینک بینشی او تعیین می کند. بنابراین ، تعبیر و تفسیر هر کسی از زندگی و جهان هستی بر طبف عینکی است که بر چشم دارد. در نتیجه ، واقعه ای که باعث ایجاد افسردگی در فردی می شود، ممکن است برای فرد دیگری این وضعیت را ایجاد نکند.
به این ترتیب، فیلتر بینشی است که باید از نو مورد بررسی قرار گیرد ؛ زیرا در بسیاری از بیماری ها این بخش تعیین کننده است و با اصلاح آن می توان از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد. بسیاری از مشکلات را می توان با اصلاح نگرش و تجهیز به بینش صحیح پشت سر گذاشت. اما چنانچه نتوانیم تعریف دقیقی از فیلتر بینش داشته باشیمو در صدد اصلاح آن بر نیاییم، در معرض مشکلات و بیماری های عدیده قرار خواهیم گرفت.
"فیلتر بینش" یک نرم افزار است که نگاه و تصمیم گیری های آنی انسان ، به برنامه های آن بستگی دارد. بنابراین ، چگونگی برنامه ریزی این نرم افزار مهم است. زیرا می تواند صحیح یا غلط برنامه ریزی شود. اگر بتوانیم برنامه های صحیحی به این نرم افزار بدهیم، می توانیم بهترین تصمیم گیری و واکنش را در زندگی خود داشته باشیم.
برای مثال فردی در برابر مشکلات مالی دچار مسائل و بیماری هایی می شود و فردی دیگر در برخورد با اینگونه ناملایمات هیچگونه لطمه روانی ، ذهنی و جسمی نمی بیند. واکنش هر یک از ما در رو به رو شدن با حوادث ، بستگی به برنامه ریزی این فیلتر دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر