۱۳۹۴-۰۹-۳۰

حکم اعدام محمد علی طاهری «نقض شد»

گروه خبري سايت
حکم اعدام محمد علی طاهری «نقض شد»
رادیو فردا:
یش از این زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری به صدور حکم اعدام برای آقای طاهری اعتراض کرده‌اند.
هواداران محمدعلی طاهری نیز در سال‌های اخیر چندین تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز بازداشت و زندانی شده‌اند.
آقای طاهری در تیرماه سال ۱۳۹۳ در نامه‌ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد دربارهٔ حقوق بشر در ایران، نوشته بود که «بازجویان و بازپرس‌ها» او را با «اعمال فشار و شکنجه روانی» به «اعترافات ساختگی» وادار کردند.
او همچنین گفته بود که به علت «شکنجه‌های» وارد شده بر خود در دوران بازداشت، چهار بار اقدام به خودکشی و دو بار اعتصاب غذا کرده‌است.
در ماه‌های گذشته نیز گزارش‌هایی دربارهٔ اعتصاب غذای آقای طاهری منتشر شده بود.
خبرگزاری فارس پیش از این گزارش داده بود که «سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته، حکم ارتداد طاهری را صادر کرده‌اند.»
پس از آن برخی از وب‌سایت‌ها از جمله سایت «مشرق‌نیوز» از ناصر مکارم شیرازی، لطف‌الله صافی گلپایگانی و محمد علی علوی گرگانی، به عنوان این سه مرجع تقلید نام برده و تصویر فتوای آنان را نیز منتشر کرده بودند.
با این حال خبرگزاری کار ایران، ایلنا، دهم شهریور به نقل از آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام کرده بود که «چنین مطلبی (حکم به ارتداد) صحت ندارد، ولی ایشان انحرافات فراوانی دارند و شرکت در کلاس‌های ایشان جایز نیست.»
آیت‌الله علوی گرگانی نیز در پاسخ به پرسشی نوشته بود که «هیچگونه فتوای قطعی» مبنی بر «ارتداد» آقای طاهری داده نشده‌است.
http://www.radiofarda.com/content/f12-mohammad-ali-taheri-execution-stopped/27438476.html
منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر