۱۳۹۴-۰۹-۲۴

حتی یک روز زندان برای محمدعلی‌طاهری‬ بسیار ظالمانه است

گروه خبري سايت
حتی یک روز زندان برای محمدعلی‌طاهری‬ بسیار ظالمانه است
آیت الله احمد منتظری تصریح کرد:
حتی یک روز زندان برای ‫#‏محمدعلی‌طاهری‬ بسیار ظالمانه است
آیت الله ‫#‏احمدمنتظری‬، مجتهد و صاحب نظر سیاسی و مذهبی، در گفتگویی عدالت دستگاه قضایی کشور را مسئله ای فراموش شده خواند. وی عدم حضور هیئت‌ منصفه بی طرف در برخی دادگاه ها را از مصادیق این بی عدالتی آشکار برشمرد و اینگونه عملکرد دستگاه قضایی را خلاف ‫#‏قانون‌اساسی‬ کشور و قوانین قضایی در تمام دنیا دانست.
رئیس دفتر آیت الله ‫#‏حسینعلی‌منتظری‬ همچنین صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری به اتهاماتی که وی، به دلیل حبس بودن در زندان، امکان ارتکاب آن را نداشته است را بر خلاف قانون مجازات اسلامی و قانون اساسی دانست.
آیت الله منتظری در مصاحبه با ‫#‏تلویزیون‌دُرّ‬ در خصوص حکم اعدام محمدعلی طاهری گفت: « این هیچ مستند شرعی نمی تواند داشته باشد. در مورد آقای طاهری اصلا هیچ جرمی صورت نگرفته، یعنی ایشان آمدند یک عقایدی دارند، آن عقاید را بیان کرده و هیچ هم از اسلام خارج نشده که بخواهند بگویند ‫#‏مرتد‬ شده است. چون ایشان در آثارشان، تمام پر است از این که ایشان مسلمان است، ‫#‏شیعه‬ است و اعتقاد دارد و ایشان اعتقادتش را بیان کرده، کسی که اعتقاداتش را بیان کرده، نوشته و منتشر کرده، اصلا مناسب نیست که بیایند بگویند، این مرتد است! »
وی در بیان علت صدور این قبیل احکام در دادگاه های انقلاب تصریح کرد: « در مورد آقای ‫#‏طاهری‬ و متاسفانه بسیاری از افراد، حکم های سیاسی صادر می شود. یعنی وقتی می بینند یک فردی، افرادی دارد که به او ارادتمندند و او را قبول دارند و هر حرفی بزند برایشان حجت است، در واقع نظام مثل اینکه احساس خطر می کند و میگوید اینها یک خطر بالقوه هستند و در آینده ممکن است حرفی بزنند بر علیه نظام و ما زورمان نرسد. در واقع می خواهند جلو گیری کنند از آن روز مبادا و یک چنین حکم های ظالمانه ای صادر می شود.»
فرزند آیت الله حسینعلی منتظری تنها علت صدور حکم ‫#‏اعدام‬ برای محمدعلی طاهری را برنتابیدن عقاید وی توسط عده ای خاص دانست.
وی توضیح داد: « این حکم اعدام اصلا مناسب کسی که (صرفا) عقیده اش با این آقایان فرق می کند، نمی تواند باشد. یعنی کسی که اصلا همه ی احکام اسلام و تشیع را قبول دارد، فقط یک سلیقه های خاصی دارد. »
احمد منظری خاطرنشان کرد: « مثل مراجع شیعه مختلف که هیچ دو نفر مرجع تقلیدی نیست که فتواهایشان مثل هم باشد، ایشان هم آمده یک عقاید جدیدی دارد و همه اش در چارچوب اسلام و تشیع می گنجد. چنین کسی را اصلا بسیار ظالمانه است که بخواهیم حتی یک روز زندان کنیم، چه برسد به حبس طولانی مدت و چه برسد به اعدام . این ها احکام سیاسی است و مسلما مطابق با عدالت نیست. »
https://www.youtube.com/watch?v=K1kJK_Otm2c&feature=youtu.be
منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر