۱۳۹۴-۰۹-۱۵

رسوایی ماهنامه عصراندیشه قسمت دوم

گروه خبري سايت
رسوایی ماهنامه  عصراندیشه قسمت دوم
قسمت دوم:
افشای مصاحبه های جعلی علیه  محمد علی‌ طاهری + سند
آبان ماه امسال، مجله «عصر اندیشه» نهمین شماره خود رابه «جریان‌شناسی عرفان‌های نوظهور در ایران امروز» و کالبدشکافی #عرفان‌حلقه، اختصاص داد و با انتشار مصاحبه هایی ادعای نقد این عرفان را از قول چند چهره شناخته شده منتشر کرد.
این نشریه در پرونده ویژه خود از قول چند چهره از جمله دکتر «مهدی محقق» رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دکتر «سیدحسین نصر» استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جورج واشنگتن، دکتر «ابوالحسن تنهایی» رئیس انجمن جامعه‌شناسی تفسیری ایران و «احمد صفایی» قطب دروایش خانقاه ظهیرالدوله و آخرین بازمانده انجمن اخوت صفایی، انتقادات و تخریب هایی را به تفکر محمد علی طاهری نسبت داد.
با گذشت چند روز از انتشار این ماهنامه، ابوالحسن تنهایی، مهدی محقق و احمد صفایی اعلام کردند که اصلا شناختی در مورد محمد علی طاهری و تفکراتش ندارند که آن را نقد کرده باشند.
پیش از این، #پیام‌فضلی‌نژاد، سردبیر مجله عصر اندیشه، در نشست خبری این مجله در نمایشگاه مطبوعات ادعا کرده بود که تمام مصاحبه های انجام شده بدون دخل و تصرف بوده و دکتر محقق و دکتر تنهایی اصرار داشتند که نقدهای بیشتری نسبت به عرفان حلقه ارائه نمایند اما محدودیت صفحات مجله مانع از چاپ تمام نقد های این دو اندیشمند در مورد عرفان حلقه شده است.
گویا برق بودجه های کلانی که برای بی آبرو کردن معلمان و دانشمندان، در اختیار فضلی نژاد قرار گرفته است چنان دیده اش را کم سو کرده که خطر رسوایی را در کمین خود نمی بیند. شاید وی نداند که امثال او و استادش #حسین‌شریعتمداری با دروغ پردازی و شانتاژ نمی توانند چهره معلمی محبوب را تخریب کنند و مردم این مرز و بوم خوب می دانند که از #کیهان و عصر اندیشه جز دروغ چیزی نمی شنوند.
#مهدی‌محقق: من مصاحبه ای نکرده ام که در آن گفته باشم محمد علی طاهری بدعت گذار است
به گزارش #کمپین‌نه‌به‌اعدام‌محمدعلی‌طاهری، دکتر مهدی محقق، اندیشمند شناخته شده ای که از قول او عرفان حلقه، بدعت گذار نامیده شده است، در خصوص صحبت هایی که به او نسبت داده شده است گفت:« من نه محمدعلی طاهری را می شناسم و نه در مورد عرفان حلقه اطلاعاتی دارم که بخواهم علیه آن صحبت کنم و آنرا بدعت بدانم. »
وی با اشاره به نقدهایی که از قول او در ماهنامه عصر اندیشه به عرفان حلقه نسبت داده شده است تاکید کرد:« بدعت یعنی چیز نویی وارد دین شود مثلا انکار معاد و نبوت، اما من اصلا اطلاعی از اصول این عرفان ندارم که نفی داشته باشم که بگویم بدعت است یا سنت! »
دکتر محقق تصریح کرد:« من چنین مصاحبه ای نکرده ام که در آن گفته باشم محمدعلی طاهری بدعت گذار است. من هیچ وقت چیزی را که اطلاعی از آن ندارم نقد نمیکنم. »
وی خاطرنشان کرد: « من به هیچ وجه چنین چیزی نگفتم و نمیدانم چطور از صحبت های من چنین استنباطی منعکس شده است. »
#ابوالحسن‌تنهایی: مطلع نبودم که صحبت هایم به محمد علی طاهری ربط داده می شود
دکنر ابوالحسن تنهایی، محقق و جامعه شناس برجسته، نیز پس از انتشار این نشریه اعلام کرد:«من راجع به آقای طاهری حرفی نزدم. متن را بخوانید معلوم است مثلا یک سوالی پرسیده شده و جواب من یک چیز دیگر است. »
وی تاکید کرد:« این ها به من مربوط نمی شود. من تعجبم از این است که آن کسی که با من مصاحبه کرده از شاگردان قدیمی ام بوده است و من نمی دانم چرا بی امانتی کردند. حتی متن را هم به من ندادند که بخوانم و تصحیح کنم و حرف های من را جابجا کردند. »
دکتر تنهایی خاطر نشان کرد:« من نه نظر مثبت دادم نه نظر منفی و اصلا من در مورد آقای طاهری نظر ندادم. متاسفم از این اتفاقی که افتاده و از اعتمادی که به این نشریه کردم. این متن تصحیح شده من نیست. »
#احمدصفایی: محمدعلی طاهری را نمی شناسم
احمد صفایی یکی دیگر از چهره های شناخته شده ایرانی در حوزه عرفان و اندیشه است که در پرونده ویژه ماهنامه عصر اندیشه، از قول او نوشته شده که افکار محمدعلی طاهری انحرافی است.
او در پاسخ به چرایی این اظهار نظر اعلام کرد:« محمد علی طاهری را نمی شناسم که در موردش نظر داده باشم. »
حال باید از پیام فضلی نژاد، سردبیر ماهنامه عصر اندیشه پرسید که هدف او از انتشار این حجمه دروغ پردازی و پرونده سازی علیه دانشمندی که 5 سال است در زندان به سر می برد و حتی قلم و کاغذ در اختیارش نمی گذارند تا از خود دفاع کند، چیست ؟



کمپین نه به اعدام محمد علی طاهری
https://www.facebook.com/NoExecutionsMohammadAliTaheri/videos/485549178273811/
منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر